Skocz do zawartości

Tulejowanie Cylindra


Artur_125
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ja mam w nsr watawiona tuleje 133cm3

Mógł byś coś więcej napisać na ten temat...? Np. jaka jest różnica w mocy, przespieszeniu, w grzaniu się silnika z nicasilem a z wstawianą żeliwną tuleją?

Edytowane przez Artur_125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masyl głupoty gadasz, dlaczego moc ma spaść?tulejowanie to poprostyu wstawianie w mmiejsce starej nowej , albo jak cylinder był alumiowy to sie go roztacza żeby weszła tulej, nie ma mowy o żadnym spadku mocy!!! można jeszcze moc podnieść jeśli powiesz majstrowi żeby ci więcej kanałów płuczących dorobił to moc może znacznie wzrosnąć. Jest to bardzo dobra sprawa gdy nasz cylinder jest drogi a nie da się go inaczej naprawić, szczerze polecam to rozwiązanie, ja też myśle o 100cm3 do mojego hm tylko nie mam jeszcze$$$$$$$$$

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem w mojej RM 125 '91. Nie znam się zbyt ale z tego co wiem to nicasil ma mniejsze tarcie niz tuleja zeliwna wiec chocby z tego powodu mogłby być spadek mocy.. Ale nie miałem porównania do nicasilu bo taki juz kupiłem..Nie miałem problemów palił i chodził dobrze.Grzac sie chyba nie grzał zbyt.Na motocrossie mogłem latac 1h i chodzi dobrzw.Ale mocy mu troche brakowało...Ale nie wiem czy przez tuleje...Moze przez to ze była to 125 bez tuningu...

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mój kolega ma w YZ tuleje a ja mam nicasil, różnica jeśli jest to nieznaczna bo na przyspieszenie obie idą identycznie (moja jakoś ma inne wysokie obroty ale to może kwestia ustawienia gaźnika), co do nicasilu to po prostu jak zrobisz raz to wystarczy nawet na pięć tłoków, nie wiem jak z tuleją czy nie trzeba jej szlifa robić po zmianie tłoczka ale jak w YZ bez problemu wytrzymuje ostre ganianie to i u Ciebie wytrzyma :buttrock:) ta YZ już około 30h jeździ na tuleji i jest okej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malys nie wiem jak seta normalna porządnie zrobiona idzie.Nie jechałem nigdy inną niz moja:-/..Więc pisze tylko ze moja wydwała sie słaba dla mnie... A czy tuleja była dobrze zrobiona to nie wiem. Moto juz miało wstawioną jak je kupiłem.Po pierwszej przejzadzce po 7-konnym MTx-ie zastanawiałem się jak mozna zmieniac 125 na 250 z powou braku mocy..Jednak szybko zorientowałem się ze to było mylne stwierdzenie:D

A na tulei natłukłem cos ok 70mth i było cały czas dobrze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie za rady! Niestety musiałem zdecydowaś się na wymianę tuleji na żeliwną bo koszt regeneracji nicasilu i dobrego, nowego tłoka był zbyt wysoki jak na moje warunki finansowe! Cylinder jest już w MOTOR-TEC. Za 2 tyg powinienem już testować sprzęta!

 

 

A jeszcze jedno pytanko. Właśnie jak to jest z zużywaniem się cylindra żeliwnego chyba raczej wymiana samego tłoka później nie wchodzi w grę? Wydaję mi się że trzeba robić szlif, ten cylinder który będę miał jest przystosowany do 6 szlifów.

Edytowane przez Artur_125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak musisz mieć szlif, chociaż ja musiałem teraz włożyć tylko wyższą selekcję, bo poprzedni tłok zaczął się kruszyć, i nie dotarł dobrze tuleji, tak więc wyższa selekcja tylko wystarczy (tak stwierdził szlifierz). Chociaż najczęściej robi się szlif, zresztą pozostawcie to ocenie szlifierzowi jakiemuś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...