Matizz Opublikowano 12 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2006 witamdawno mnie tu nie było, bo moto nie sprawiało żadnych problemów.ale w końcu "sprawa się rypła" na początku sezonu kupiłem nowy akumulator 6V do mojej jaskółki. jeździłem trochę, ale ostatnio motor stał w garażu i akumulator się rozładował, więc wczoraj po południu podłączyłem go do ładowania. dzisiaj rono wchodzę do garażu i patrze a tu elektrolit prawie cały wyparował :/odłączyłem go od prostownika. czym go teraz powinienem zalać :?: elektrolit czy sama H2O :?:będzie się to to jeszcze nadawało do użytku :?: pozdrawiamMatizz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrusgsx Opublikowano 12 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2006 witamdawno mnie tu nie było, bo moto nie sprawiało żadnych problemów.ale w końcu "sprawa się rypła" na początku sezonu kupiłem nowy akumulator 6V do mojej jaskółki. jeździłem trochę, ale ostatnio motor stał w garażu i akumulator się rozładował, więc wczoraj po południu podłączyłem go do ładowania. dzisiaj rono wchodzę do garażu i patrze a tu elektrolit prawie cały wyparował :/odłączyłem go od prostownika. czym go teraz powinienem zalać :?: elektrolit czy sama H2O :?:będzie się to to jeszcze nadawało do użytku :?:pozdrawiamMatizz A zanim zacząłeś go ładować to jaki był stan elektrolitu?? Prostownik był napewno na 6V ? Tak czy siak dolej teraz wody destylowanej/deminarlizowanej i zobacz jak dalej będzie zachowywał się akumulator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matizz Opublikowano 12 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2006 tak w akku na pewno był elektrolit bo sprawdzałem. prostownik był ustawiony trochę poniżej 6V bo na 6V ciągnoł 16A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 12 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2006 (edytowane) Więc zalewasz go teraz wodą destylowaną i ładujesz prądem 0,05 pojemności zn. akumulatora, czyli I=0,8A. Albo błąd popełniłeś albo nie wstawiłeś przecinka w liczbie 16.Ładujesz go do oznak pełnego naładowania. Wylewasz z niego wszystko i natychmiast zalewasz kwasem i znów ładujesz prądem 0,1 prądu znamionowego I=1,6A. Ale i tak akumulator nie będzie miał pełnych swoich właściwości. Prostownik ma byc na 6V! Edytowane 12 Października 2006 przez Lukass Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrusgsx Opublikowano 12 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2006 To co Ty masz za prostownik że masz płynną regulację napięcia?? Może pomyliło Ci się z regulacją prądu ładowania?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kardan Opublikowano 12 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2006 Wygląda na to że się zagotował. Przyczyną może być za duży prąd ładowania lub zwarcie na celach powodem może być osad. Przy tak dużym ubytku proponował bym płukanie i zalanie nowym elektrolitem. POZDRO! :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matizz Opublikowano 13 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2006 akku to 6VN11A-3A 11ah zalałem je H2O, ładuje je teraz 7V i 0.5A z zasilacza komputerowego. pomierzyłem mój prostownik i okazało się że ktoś źle założył gałkę od potencjometru- przy 6V dawał 9.8 zobaczymy co z tego wyjdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kardan Opublikowano 13 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2006 Teraz powinno być ok. :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrusgsx Opublikowano 14 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2006 Teraz powinno być ok. :smile: IMO raczej teraz w niedalekiej przyszłości będzie miał destrukcję masy czynnej :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kardan Opublikowano 14 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2006 IMO raczej teraz w niedalekiej przyszłości będzie miał destrukcję masy czynnej :icon_mrgreen:Zgadza się. Ale to już inna bajka :smile: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matizz Opublikowano 16 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 IMO raczej teraz w niedalekiej przyszłości będzie miał destrukcję masy czynnej ale o co chodzi :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miron Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 WItam To znaczy Aku-AUTPozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrusgsx Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 ale o co chodzi :buttrock: Przez to że mocno przeładowałeś akumulator masa czynna spłynie z płyt i akumulator będzie na śmietnik. Oczywiście może masz farta i aku jeszcze troche pochodzi ale generalnie napewno mu nie pomogłeś :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek8104 Opublikowano 18 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2006 Matizz, nie chcę krakać, ale to może być koniec żywota twojego aku, lub drastyczny spadek pojemności. Wszystko zależy czy wypadła ci masa porowata z pomiędzy płyt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.