Skocz do zawartości

Sposoby oddławiania XJ 600 S


Astarothe
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Albo ja zle widze albo wy otwieracie inny plik, bo ja kliknolem na link i w tym skanie jeszcze specjalnie zaznaczylem rozmiary dysz na zolto i jak byk pisze ze dla cyl 1-4 jest 105 a dla 2-3 jest 102,5 wiec nie wiem oco biega.

 

albo ja otwieram inny plik, albo ty nieuważnie przeczytałeś mojego ostatniego posta ;)

w pliku rzeczywiście dysze główne są różne (2 rodzaje), ale ja mówię o dyszach IGLICOWYCH, a taka podana jest tylko jedna, zaś w serwisie yamahy powiedziano mi, że też są 2 rodzaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przypadku dlawienia byly dawane inne dysze glowne czyli te przez ktore leci paliwo w przypadku unoszenia iglicy i nic innego. zmniejszano je poto by przy max otwarciu przepustnicy nie podawal gaznik za duzo paliwa to zmniejszonego krocca. Wiec sprawdz sobie jaki masz gaznik i zobacz jakie masz wymiary dysz jezeli takie jak w manualu to jest git i tylko wytnij te polkola z kroccow i to wszystko (i ustaw sklad mieszanki i iglice dla wersji otwartej).

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przypadku dlawienia byly dawane inne dysze glowne czyli te przez ktore leci paliwo w przypadku unoszenia iglicy i nic innego. zmniejszano je poto by przy max otwarciu przepustnicy nie podawal gaznik za duzo paliwa to zmniejszonego krocca. Wiec sprawdz sobie jaki masz gaznik i zobacz jakie masz wymiary dysz jezeli takie jak w manualu to jest git i tylko wytnij te polkola z kroccow i to wszystko (i ustaw sklad mieszanki i iglice dla wersji otwartej).

Pozdro

a mógłbyś jeszcze wrzucić skany info o pozostałych dwóch gaźnikach? i jak sprawdzić jakie mam gaźniki? ściągnę owiewkę, ściągnę bak i co dalej? gdzie szukać oznaczeń? a może po jakiejś cesze charakterystycznej...

i dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeciez wszystko jest na tym skanie, czyli jaki rocznik mial jaki gaznik i info o pozostalych gaznikach tez jest. Z ktorego roku masz dywersje i jaki jest kraj zakupu (pierwotny). Oznaczenie powinno byc wybite (nie odlane) na gazniku. z reszta zdemontuj gazniki i zobacz czy masz zwezone krocce a dopiero pozniej kombinuj.

Pozdro

 

PS jak mozesz to zrob fote :]

Edytowane przez Asmodan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam xj diversion kupioną (pierwotnie) w niemczech, rocznik 1993

serwisowi yamahy podałem te dane wraz z numerem ramy i w odpowiedzi dostałem informację, że powinienem wymienić dysze IGLICOWE, tyle że oni to porównywali z danymi modelu ze szwajcarii (u ciebie na scanie jest kanada).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mozesz to podaj jeszcze numer ramy (moze byc na PW) i na 99% masz blokade na tym co pisalem, musisz sprawdzic dysze czy masz takie jak w tej serwisowce zaznaczone na zolto (tez sa takie dla wersji niemieckiej otwartej) i sprawdz te krocce bo to glownie one blokuja, jest to 30 min roboty zeby to wszystko oblukac. Zaopatrz sie w porzadnego krzyzaka zeby rozkrecic komory plywakowe gaznikow (trzymaja mocno). Przy zakladaniu airboxa zwroc uwage na zalozenie kroccow na gazniki w relacji gaznik airbox bo czasami nie nachodza do konca i ciagnie lewe powietrze.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to raczej czy poprawinie ?? :) Sprawdz dokladnie w dokumentach a najlepiej w brifie ile masz wbite KW nominalnie i jezeli gdzies tam pisze to jaki to model 4BRA czy 4BRB oraz czy to wersja N czy S. to wszystko ma znaczenie.

OK, sprawdziłem. 4BRA, 37 KW, wersja S (z owiewką).

 

napisałem jeszcze do yamahy, by po numerze ramy powiedzieli mi co mam za gaźnik i oto odpowiedź: mam wersję europejską 1993 z gaźnikiem prawdopodobnie (tak napisali :-) ) MIKUNI. No i oczywiście potwierdzenie, że z fabryki wyszedł jako 37 KW.

Edytowane przez PM2Z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wszystkie XJtki model 4BRA o nr ramy do 4BR-158755 (dla wersji S) i 4BR-144660 (dla wersji N) blokowane byly (nie zaleznie od kraju):

Na kroccach dolotowych poprzez zmniejszenie przelotu o 50% oraz na (jak to nazwales) dyszach iglicowych. Wychodzily tez wersje ze zmnienionymi takze dyszami glownymi na mniejsze.

Co musisz zrobic:

Tak jak pisalem wyciac z kroccow te gumy zaslepiajace lub kupic nowe odblokowane (4BR-13598-00), sprawdzic rozmiar dysz czy sa takie same jak na skanie do ktorego dalem linka, zamowic 4 sztuki "dysz iglicowych" (to w co sie wkreca dysze glowna i w czym chodzi iglica) o numerze katalogowym 4BR-14141-35 lub dla wersji otwartej (w sumie to jedno i to samo) oraz zmienic pozycje iglicy z 2 na 3 czyli podniesc o jeden zabek. Po tym zabiegu masz pelna moc i vmaxa okolo 190km/h.

Pozdro

Edytowane przez Asmodan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za pomoc, choć zajmę się tym już pewnie dopiero po zimie

 

Witam

Wszystkie XJtki model 4BRA o nr ramy do 4BR-158755 (dla wersji S) i 4BR-144660 (dla wersji N) blokowane byly (nie zaleznie od kraju):

Na kroccach dolotowych poprzez zmniejszenie przelotu o 50% oraz na (jak to nazwales) dyszach iglicowych. Wychodzily tez wersje ze zmnienionymi takze dyszami glownymi na mniejsze.

Co musisz zrobic:

Tak jak pisalem wyciac z kroccow te gumy zaslepiajace lub kupic nowe odblokowane (4BR-13598-00), sprawdzic rozmiar dysz czy sa takie same jak na skanie do ktorego dalem linka, zamowic 4 sztuki "dysz iglicowych" (to w co sie wkreca dysze glowna i w czym chodzi iglica) o numerze katalogowym 4BR-14141-35 lub dla wersji otwartej (w sumie to jedno i to samo) oraz zmienic pozycje iglicy z 2 na 3 czyli podniesc o jeden zabek. Po tym zabiegu masz pelna moc i vmaxa okolo 190km/h.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko nie ma sprawy. Tam pisalem o przestawieniu iglicy z 2 pozycji na 3, chodzilo mi oto zeby podniesc iglice o jeden zabek a nie ta zawleczke o jeden zabek (zawleczka akurat wedruje o jeden zabek w dol a iglica do gory, zabki liczymy od goy), prawdopodobnie z tego co pamietam to trzeba ja ustawic na srodek regulacji czyli bedziesz mial mozliwosc jeszcza albo 2 w dol albo 2 w gore.

Pozdro

 

PS: Musialem to wyjasnic bo troche zawile bylo :icon_question:

Edytowane przez Asmodan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktos napisal wczesniej ze nie ma roznicy pomiedzy kroccami. Otoz jest i to widoczna golym okiem. Natomiast mozna je samemu bardzo latwo przerobic. Do tego przerobka dysz glownych (brat kupil nowe ale roznice byly male i latwe do usuniecia. Niestety nie pamietam na czym to polegalo) ma sie 60KM.

 

A roznica pomiedzy 50 a 60KM jest duza!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktos napisal wczesniej ze nie ma roznicy pomiedzy kroccami. Otoz jest i to widoczna golym okiem. Natomiast mozna je samemu bardzo latwo przerobic. Do tego przerobka dysz glownych (brat kupil nowe ale roznice byly male i latwe do usuniecia. Niestety nie pamietam na czym to polegalo) ma sie 60KM.

 

A roznica pomiedzy 50 a 60KM jest duza!!

 

informacja, że wiesz, że się da, ale nie pamiętasz jak jest chyba niezbyt użyteczna :-)

a co do króćców, to jak je przerobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ze nie pamietam bo bylo to dawno ale brat kupil 4 dysze nowe i po porownaniu ze starymi okazalo sie ze mozna je bylo w latwy sposob przerobic.

 

A krocce przerabiasz wycinanaj z srodka gumowa kryze i szlifujesz pozostalosci zeby byla rozwa scianka i to wszystko. Brat zamowil krocce do odblokowanej wersji a przyszly do zdlawionej i sam to wycial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...