Skocz do zawartości

Sposoby oddławiania XJ 600 S


Astarothe
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

mam do was pytanie a propos sposobow dławienia XJ 600 S. Mozliwe ze jutro bede ogladal egzemplarz z 93 roku (jest to moja pierwsza japonia i wiem ze jest zdławiona). Słyszałem ze motocykle dławi sie dyszami, na kroccach ale tez na wałku rozrzadu.

Czy wiecie moze jak konkretnie jest zdławiony ten model, jak to poznac (moze sa jakies oznaczenia na motocyklu), i ile ewentualnie kosztuje (orientacyjnie) koszt oddławienia zebym sie nie wkopal w jakies kosmiczne koszty.

Bede wam ogromnie wdzieczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśłi moto przyjechało z Niemiec to raczej króćce i dysze. Jak Szwajcaria to może być moduł i wałki a to już duuuużo kosztuje.

 

dzieki za odpowiedz, jutro juz mam ugadane ogladanie

motor jest z Niemiec

ale dla pewnosci zadzwonie do Mitsui

wielkie dzieki!!! :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jezeli jest to motor z niemiec sprowadzony to tutaj masz stronke:

:banghead: http://www.yamaha-motor.de/products/motorcycles/index.jsp

klikasz Gutachten na srodku strony i otworzy sie nowe okienko.

Tam w Kategorie szukasz Leistungssteigerung i wybiersza po lewej opowiednio wersje zdlawienia tego motorka (ale z tego co sie orientuje to 93 rok byly albo 20 kW (27 kM) lub 37 kW (50 kM) zdlawienie do 25 kW bylo w pozniejszych rocznikach) i po numerze seryjnym (w rubryce Beschreibung) szukasz jak byl zdlawiony. ;) Wszystko proste :flesje:

 

A teraz tak z tego co wyczytalem (i sprawdzalem w praktyce na moim i kumpla moto) to:

:banghead: Odławienie z 20 kW na 45 kW to zmiana dzyszy głownych w gazniku i króćców ssących

:biggrin: Odławienie z 37 KW na 45 kW to zmiana samych króćców

Dysze to koszt chyba 15 zeta za sztuke przy czym wymiary dla garów zewnetrzych sa inne niz dla wewnetrznych (chyba 105 i 102,5 wg oznaczen Mikuni) a kroce to do zrobienia sposobem domowym :) Wystarczy wyciac z nich ostrym nozykiem to co zweza przelot. Niebyt skomplikowane. (pod warunkiem ze kruce nie sa popekane bo jak sa to i tak trza je wymienic. I tu taka mala uwaga w larsonie maja takie tylko zdlawione za 140 zeta. Ja takie kupilem i musialem to wycinac :biggrin: )

 

Moze tez sie zdarzyc ze bedziesz mial zdlawione na 20 lu 37 kW poprzez dysze wolnych obrotow i ogranicznik otwarcia przepustnicy. Z tym nie wiem jak sobie poradzic.

 

A jak motor jest z innego kraju to tak jak pisal Ryzy Kon moze byc modul lub walki a to juz nie tania inwestycja.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krucce kupisz w sklepie "klasa" maja prawie wszystkie czesci do motonogow, wystarczy znac numer katalogowy lub wybrac z ich listy. Co do kruccwo to maja te do zdlawionych i te zwykle oddlawione ktore sa tansze i kosztuja kolo 80 zeta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz tak z tego co wyczytalem (i sprawdzalem w praktyce na moim i kumpla moto) to:

:banghead: Odławienie z 20 kW na 45 kW to zmiana dzyszy głownych w gazniku i króćców ssących

:banghead: Odławienie z 37 KW na 45 kW to zmiana samych króćców

Do 50KM jest dlawiona na kroccach i dyszach. Do 20kW na wydechach.

 

Moj brat mial do 50Km zdlawiona i jest jak pisze :biggrin: Natomiast o tym dlawieniu na wydechach wiem od niemcow kiedy to moj brat do nich pisal jak jest dlawiona xj'ta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 50KM jest dlawiona na kroccach i dyszach. Do 20kW na wydechach.

 

Moj brat mial do 50Km zdlawiona i jest jak pisze :banghead: Natomiast o tym dlawieniu na wydechach wiem od niemcow kiedy to moj brat do nich pisal jak jest dlawiona xj'ta.

 

trzeba wyjac jakas przekladke rozumiem??

 

i jeszcze jedno pytanko bo ok 16 ide go ogladac, czy takie motocykle byly blokowane na walku rozrzadu? slyszalem ze wtedy kupno motocykla zeby go oddlawiac jest nieoplacalne?

 

bede wdzieczny za szybka odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na walkach dlawiona nie byla.

 

W kroccach wystarczy wyciac gume i wyszlifowac na gladko scianki. Ale to da 54KM. Do 61 potrzebne sa jeszcze dysze. Z tego co mi brat mowil to gdyby wiedzial to by nie kupil nowych dysz bo stare dalo sie przerobic na wersje otwarta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 50KM jest dlawiona na kroccach i dyszach. Do 20kW na wydechach.

 

Moj brat mial do 50Km zdlawiona i jest jak pisze :) Natomiast o tym dlawieniu na wydechach wiem od niemcow kiedy to moj brat do nich pisal jak jest dlawiona xj'ta.

Co do tych 20 kW to sie z Toba nie zgodze Moja dywersja rocznik 92 (20kW) z niemiec byla zdlawiona na kroćcach i dyszach a z tlumikami nic nie grzebalem. Kumpel ma rocznik 94 tez z niemiec i mial zdlawiona do 37 kW i wystarczylo zrobic kroćce. Dysze mial takie na jakie ja wymienialem.

Poztym na tej stronie do ktorej dalem linka nic nie pisze aby w poczatkowych rocznikach na rynku niemiecki bylo zdlawianie na wydechach.

 

trzeba wyjac jakas przekladke rozumiem??

 

i jeszcze jedno pytanko bo ok 16 ide go ogladac, czy takie motocykle byly blokowane na walku rozrzadu? slyszalem ze wtedy kupno motocykla zeby go oddlawiac jest nieoplacalne?

 

bede wdzieczny za szybka odpowiedz

 

Odpowiedz moze nie szybka ale mozliwe ze sie przyda.

Spisz numer ramy i zobacz na tej stronce jak jest zdlawiona i bedziesz wszystko wiedzial

Pod warunkiem ze jest to moto na pewno z niemiec.

pzdr.

 

EDIT

Tu masz lepsza wyszukiwarke mocy po nr ramy:

http://www.vogel-motorradzubehoer.de/typen...suchen&baujahr=

Musisz tylko wybrac rok produkcji a bedziesz wiedzial jakie zakresy nr ramy opowiadaly wersja mocy.

Edytowane przez PaleSatan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tych 20 kW to sie z Toba nie zgodze Moja dywersja rocznik 92 (20kW) z niemiec byla zdlawiona na kroćcach i dyszach a z tlumikami nic nie grzebalem. Kumpel ma rocznik 94 tez z niemiec i mial zdlawiona do 37 kW i wystarczylo zrobic kroćce. Dysze mial takie na jakie ja wymienialem.

Poztym na tej stronie do ktorej dalem linka nic nie pisze aby w poczatkowych rocznikach na rynku niemiecki bylo zdlawianie na wydechach.

Ja tylko podalem info jakie uzyskal moj brat od niemcow z yamahy. Jego dyversjia 92r. byla zdlawiona nie tylko na kroccach a w briefie bylo wpisane 37kW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko podalem info jakie uzyskal moj brat od niemcow z yamahy. Jego dyversjia 92r. byla zdlawiona nie tylko na kroccach a w briefie bylo wpisane 37kW

 

Nie twierdze ze tak nie moglo byc moze u mojego kumpla ktos juz te dysze wczesniej wymienil na te dla pelnej mocy a nie zmnienil kroccow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra, w linku

http://www.vogel-motorradzubehoer.de/typen...suchen&baujahr=

wyskoczyło mi coś takiego:

Yamaha 600 XJ 1993 50 PS, 37 kw 4BR / 4BR-058101 - 4BR-061461

 

to by się zgadzało, bo w briefie mam wpisane 37 KW. Nie znam jednak niemieckiego i nic nie mogę rozczytać o sposobie zdławienia. jeśli ktoś mógłby mi w tej kwestii pomóc, to będę niezmiernie wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... ja napisałem maila do yamaha - motor polska ... z opisem modelu rocznika i numeru ramy oraz zapytaniem o dławienie ... i dostałem odpowiedź ... jak dławiona i co zrobić żeby to zmienić ... szczęśliwie tylko króćce i dysze główne ... czyli damy radę:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...