Skocz do zawartości

Sprawdzenie stanu łancuszka rozrzadu w KTM LC4 400


zoltecek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie jak to zrobic, jak go ewentualnie naciagnac (czy jest taka możliwość) jakie sa objawy zużytego łancuszka w tym modelu

Masz tam automat napinający-nie ma tam regulacji ręcznej. Jest to po prostu sworzeń z nacięciami, zapadka i sprężyna. Jak odkręcisz to zobaczysz jakie to banalnie proste, będziesz wiedział o co chodzi.

Sprawdzisz tak:odkręcasz centralną śrubę z napinacza-wyskoczy Ci sprężyna, następnie odkręcasz górną i dolną śrubę mocującą cały napinacz, i wyciągasz całość delikatnie na zewnątrz. Teraz uwaznie oglądasz jak daleko przesunęła sie zapadka na nacięciach-jeśli wysunięta jest na max, lub prawie max, to znaczy masz łańcuch, ew. koła łańcuchowe i ślizgi (są dwa boczne i jeden dolny jak mnie pamięc nie myli) do wymiany.

Wyjmiesz napinacz-zobaczysz, będziesz wiedział o co chodzi, i czy wszystko o.k (przynajmniej jeśli chodzi o wyciągnięcie łańcucha).

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałbys zapodać to stukanie w MP3 zebym mógł ew. coś skojarzyć :icon_mrgreen:

Powiem Ci szczerze, ze nie wiem jakie są objawy wyciągnietego łańcucha rozrządu w LC4, oprócz oczywiście tego widocznego objawu na napinaczu o którym pisałem. Nie będę ściemniał że będzie hałas taki, a taki, czy coś innego. Po prostu jeszcze swojego łańcucha nie zajeździłem, wiec nie wiem.

Wiesz, z tym pukaniem to trudna sprawa. Ogólnie na postoju, jak stoisz obok, to LC4 ma bardzo aksamitną pracę. Jak zakładasz kask, wsiadasz na siodło, to jakoś tak jest że bardziej słychać to co się dzieje w silniku, niż to co produkuje wydech, wtedy juz jest mniej aksamitne, słychać pracujący rozrząd, słychać jak wrzucasz bieg etc. I to dla KTM jest raczej normalne. Tego stukania musiałby posłuchać ktoś otrzaskany z KTM, bo akurat to co w innych markach może być objawem złej pracy silnika, akurat w KTM może być najzupełniej normalnym w świecie objawem. Trudno coś sensowniej mówić na odległość.

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mogłbys cos bliżej powiedziec na ten temat?? gdzie tego szukac ? bo ja nie zabardzo wiem

Zdejmij dekiel sprzęgła, odkręć śruby trzymające sprężyny, wyciągniesz całość razem z łożyskiem srzęgła (jest takie dość duże), tarczami, etc.

Jak będziesz powtórnie montował, nie zapomnij wkręcić śrub sprzęgłowych na loctajta.

Budowę sprzęgła możesz wcześniej oblookac na odnośniku z któregoś z wcześniejszych moich postów-pisałem chyba wówczas o simmeringu wałka zdawczego w LC4. Rozrysowana cała LC4 w szczegółach.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...