MaG_1975 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Nie napisałeś która generacja Transalpa staje w Twojej głowie "w szranki" z Vstromem? 1? Jeżeli XL600 to jest to decydowanie bardziej terenowy od Vstroma sprzęt, ale jednocześnie bez porównania słabszy przy załadowaniu go n. 2 osobami i bagażem. 2? Jeżeli XL650 to nadal masz teoretycznie bardziej terenowy sprzęt (koło 21" z przodu) od Vstroma, aczkolwiek enduro to to już też nie jest. Nieco słabszy silnik i zawieszenie nieco wcześniej się poddające przy winklowaniu na asfalcie. 3? Jeżeli XL700 to to już jest zupełnie inne moto, najbardziej zbliżone właściwościami jezdnymi (skoki i twardość zawieszenia, rozmiary kół) do Vstroma, ale zdecydowanie ważące więcej niż 200 kg, konkretnie w standardowej wersji waży 219kg, czyli de facto tyle co Vstrom. Moim zdaniem silnik Suzuki przyjemniej oddaje moc i moment obrotowy w dolnych zakresach obrotów. Vstrom spokojnie nada się na szutry i polne drogi, a na asfalcie sprawuje się wręcz idealnie. Swoim zrobiłem 25 tys.km i na razie jeszcze mi się nie znudził, a duże jeżdżę z pasażerką i bagażami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobik Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Ale jednak pojęcie wygody na moto w trasie to pojęcie względne. Np ja waże 100kg i mam 186 cm wzrostu. I na niektórych moto będzie mi okrutnie niewygodnie, a innemu o bardziej ludzkich wymiarach będzie super się jechało. Także to też trzebaby wziąć pod uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pegaso88 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Od razu napiszę, że nie jeździłem ani Tenere ani Transalpem, ale od kilku miesięcy jestem szczęśliwym użytkownikiem V-stroma K4 :) Sporo jeżdżę po Wawie, także z moich doświadczeń wynika, że w korkach DL też spokojnie daje rade, ze świateł zdecydowana większość samochodów nie ma szans, a to wszystko przy spalaniu do 5,5 litra! Gdy jeździ się bardzo delikatnie to można zejść (w mieście!) nawet poniżej 5 litrów. Zrobiłem też już kilkanaście tras po około 300 km, przeważnie z pasażerem i kompletem kufrów. Nie mam powodów do narzekań na dynamikę małego Stroma, w trasie trzymam przeważnie koło 130 km/h, próbowałem i po 160 - 170, da się, ale moto przy jeździe solo z topowym kufrem nieco wężykuje (przy jeździe z pasażerem problem znika), jednak przy takiej jeździe spalanie rośnie z 5 l do około 6,5 <- to max jaki udało mi się spalić :) Jeżeli chodzi o wygodę, to ochrona przed wiatrem - super, pozycja na motocyklu - bardzo wygodnie ma zarówno kierownik jak i plecaczek :) Myślę, że jest jeszcze jeden element o którym warto wspomnieć, a mianowicie są to światła. V-strom ma z przodu po prostu dwie wielkie latarnie, które znakomicie oświetlają drogę, także nie ma żadnego problemu z jazdą po zmroku. Pozdro 650 ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hero Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Ale jednak pojęcie wygody na moto w trasie to pojęcie względne. Np ja waże 100kg i mam 186 cm wzrostu. I na niektórych moto będzie mi okrutnie niewygodnie, a innemu o bardziej ludzkich wymiarach będzie super się jechało. Także to też trzebaby wziąć pod uwagę. Ale dzięki temu możesz mieć motywację do customowego podejścia w przypadku motocykli seryjnych :D Ja tam ważę 108kg i mierzę 183 cm, ale że latam tylko na tysiączkach lub powyżej to nie spotkałem się z problemem niewygody w czasie jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobik Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Ja od niedawna stosuje taki miernik wygody: 500km z przerwami na tankowanie i jedzenie. Jeśli dupa nie odpada to jest świetnie :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cubamen Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Witam, transalpem 650 przejechałem około 10, może 15 tys. km. Wg mnie moto wygodne, po zaopatrzeniu w trzy kufry pakowne, fajne światła, do duszy wskaźnik paliwa, spalanie od 5,5 l/100km w górę, bezawaryjny... Jeżeli chodzi o lekki teren, lepiej jeździło mi się po drogach szutrowych banditem 1200 niż transalpem... jednak po przyjżeniu się v-stromowi, chyba obecnie jednak jego wybrałbym, jest jakby... dojrzalszy i chyba tańszy, więc mozna różnice ceny wrzucić w zakup akcesorii turystycznych typu kufry. pzdr Dokładnie :icon_exclaim: :icon_exclaim: :icon_exclaim: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2010 No jednak głównie miasto i trasa, chociaż potrzebuję również poruszać się w "terenie" - głównie szutrowe drogi i leśne dukty. W sezonie 4 - 6 razy w miesiącu trasa 400 - 600 km... często w sobotę wyjazd a w niedzielę powrót więc motor musi być wygodny i dobrze się prowadzić Myślę że do moich potrzeb wystarczy 650 Uważam że myślisz w prawidłowym kierunku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krempy Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Ale z Was archeolodzy. Ten temat jest z 06r Cytuj Naciskam starter... Jeszcze kominiarka, rękawice, kask. Ruszam, opada zmęczenie i złość.Zostawiam za sobą świat pełen zawiści, krzywd, raniących niedomówień...Bo Moja ulubiona pozycja? To pozycja za kierownicą motocykla... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azmadan Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 09.08.2010 - 14:15 = ktoś nie chciał robić nowego tematu ;-P i odkopał stary :-P ----------------------------- żeby nie było tylko OT ;-P Ja miałem podobny problem w wyborze... wszyscy tylko V-Strom i V-Strom... to kupiłem Kawasaki :-P Cytuj Jedni wolą Harleya i cycate blondynki... inni motocykle japońskie i ciasne... nazwijmy to...hmmm... winkle... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaY Opublikowano 11 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 (edytowane) Wrzuce nowy temacik, może się przyda ;) Edytowane 11 Września 2010 przez RaY Cytuj Motocykle to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.