Skocz do zawartości

TRANSALP KONTRA V STROM 650


Rekomendowane odpowiedzi

Nie napisałeś która generacja Transalpa staje w Twojej głowie "w szranki" z Vstromem?

1? Jeżeli XL600 to jest to decydowanie bardziej terenowy od Vstroma sprzęt, ale jednocześnie bez porównania słabszy przy załadowaniu go n. 2 osobami i bagażem.

2? Jeżeli XL650 to nadal masz teoretycznie bardziej terenowy sprzęt (koło 21" z przodu) od Vstroma, aczkolwiek enduro to to już też nie jest. Nieco słabszy silnik i zawieszenie nieco wcześniej się poddające przy winklowaniu na asfalcie.

3? Jeżeli XL700 to to już jest zupełnie inne moto, najbardziej zbliżone właściwościami jezdnymi (skoki i twardość zawieszenia, rozmiary kół) do Vstroma, ale zdecydowanie ważące więcej niż 200 kg, konkretnie w standardowej wersji waży 219kg, czyli de facto tyle co Vstrom. Moim zdaniem silnik Suzuki przyjemniej oddaje moc i moment obrotowy w dolnych zakresach obrotów.

Vstrom spokojnie nada się na szutry i polne drogi, a na asfalcie sprawuje się wręcz idealnie. Swoim zrobiłem 25 tys.km i na razie jeszcze mi się nie znudził, a duże jeżdżę z pasażerką i bagażami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jednak pojęcie wygody na moto w trasie to pojęcie względne. Np ja waże 100kg i mam 186 cm wzrostu. I na niektórych moto będzie mi okrutnie niewygodnie, a innemu o bardziej ludzkich wymiarach będzie super się jechało. Także to też trzebaby wziąć pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu napiszę, że nie jeździłem ani Tenere ani Transalpem, ale od kilku miesięcy jestem szczęśliwym użytkownikiem V-stroma K4 :)

 

Sporo jeżdżę po Wawie, także z moich doświadczeń wynika, że w korkach DL też spokojnie daje rade, ze świateł zdecydowana większość samochodów nie ma szans, a to wszystko przy spalaniu do 5,5 litra! Gdy jeździ się bardzo delikatnie to można zejść (w mieście!) nawet poniżej 5 litrów.

 

Zrobiłem też już kilkanaście tras po około 300 km, przeważnie z pasażerem i kompletem kufrów. Nie mam powodów do narzekań na dynamikę małego Stroma, w trasie trzymam przeważnie koło 130 km/h, próbowałem i po 160 - 170, da się, ale moto przy jeździe solo z topowym kufrem nieco wężykuje (przy jeździe z pasażerem problem znika), jednak przy takiej jeździe spalanie rośnie z 5 l do około 6,5 <- to max jaki udało mi się spalić :)

 

Jeżeli chodzi o wygodę, to ochrona przed wiatrem - super, pozycja na motocyklu - bardzo wygodnie ma zarówno kierownik jak i plecaczek :)

 

Myślę, że jest jeszcze jeden element o którym warto wspomnieć, a mianowicie są to światła. V-strom ma z przodu po prostu dwie wielkie latarnie, które znakomicie oświetlają drogę, także nie ma żadnego problemu z jazdą po zmroku.

 

Pozdro 650 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jednak pojęcie wygody na moto w trasie to pojęcie względne. Np ja waże 100kg i mam 186 cm wzrostu. I na niektórych moto będzie mi okrutnie niewygodnie, a innemu o bardziej ludzkich wymiarach będzie super się jechało. Także to też trzebaby wziąć pod uwagę.

Ale dzięki temu możesz mieć motywację do customowego podejścia w przypadku motocykli seryjnych :D

 

Ja tam ważę 108kg i mierzę 183 cm, ale że latam tylko na tysiączkach lub powyżej to nie spotkałem się z problemem niewygody w czasie jazdy.

 

 

 

 

download.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, transalpem 650 przejechałem około 10, może 15 tys. km. Wg mnie moto wygodne, po zaopatrzeniu w trzy kufry pakowne, fajne światła, do duszy wskaźnik paliwa, spalanie od 5,5 l/100km w górę, bezawaryjny... Jeżeli chodzi o lekki teren, lepiej jeździło mi się po drogach szutrowych banditem 1200 niż transalpem... jednak po przyjżeniu się v-stromowi, chyba obecnie jednak jego wybrałbym, jest jakby... dojrzalszy i chyba tańszy, więc mozna różnice ceny wrzucić w zakup akcesorii turystycznych typu kufry.

pzdr

 

 

 

 

Dokładnie :icon_exclaim: :icon_exclaim: :icon_exclaim:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jednak głównie miasto i trasa, chociaż potrzebuję również poruszać się w "terenie" - głównie szutrowe drogi i leśne dukty. W sezonie 4 - 6 razy w miesiącu trasa 400 - 600 km... często w sobotę wyjazd a w niedzielę powrót więc motor musi być wygodny i dobrze się prowadzić

 

Myślę że do moich potrzeb wystarczy 650

Uważam że myślisz w prawidłowym kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ale z Was archeolodzy. Ten temat jest z 06r

Naciskam starter... Jeszcze kominiarka, rękawice, kask. Ruszam, opada zmęczenie i złość.

Zostawiam za sobą świat pełen zawiści, krzywd, raniących niedomówień...

Bo Moja ulubiona pozycja? To pozycja za kierownicą motocykla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

09.08.2010 - 14:15 = ktoś nie chciał robić nowego tematu ;-P i odkopał stary :-P

 

-----------------------------

żeby nie było tylko OT ;-P

 

Ja miałem podobny problem w wyborze...

wszyscy tylko V-Strom i V-Strom...

to kupiłem Kawasaki :-P

Jedni wolą Harleya i cycate blondynki... inni motocykle japońskie i ciasne... nazwijmy to...hmmm... winkle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...