a.kowalski74 Opublikowano 27 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 Przepraszam, ale trochę się uśmiałem. Najbardziej mnie bawi podawanie przez niektórych z Was "prawidłowego" naciągu łańcucha? Przecież dla każdego motocykla jest trochę inaczej. Jak z tego wybrnąć? Jak się zapyta zakres, to wystarczy powiedzieć, że prawidłowy zakres jest w instrukcji obsługi :notworthy: Sprawdziłem i to działa. A potem jak się pochyliłem nad łańcuchem, to było napisane na wachaczu :icon_eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witnia Opublikowano 27 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 Wszystko zależy od goscia który egzaminuje :notworthy: ja np. sprawdzałem swiatła "wszystkie" , naciąg łancucha "na sztuke nawet go nie dotykałem" noi pokazałem gdzie sie sprawdza poziom oleju i płynu chamulcowego, i NA PLACYK :icon_eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prog Opublikowano 27 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 Wystarczy powiedzieć jak się sprawdza i zarzucić egzaminatora tekstem takim jak napisał a.kowalski74. Powinien być zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Opublikowano 27 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 Wszystko zależy od goscia który egzaminuje :notworthy: Zgadzam się ja akurat na egzaminie nic nie musiałem sprawdzać... POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stormraider Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 Witam. Wybaczcie odswiezanie,ale nie widzialem sensu nowego tematu zakladac. W czwartek mam egzamin na A1 i mnie meczy taka w zasadzie najprostsza rzecz z zakresu obslugi motocykla. Mianowicie,z przodu mam swiatla postojowe,mijania i drogowe ? Z tylu i pozycyjne i stopu ? Tak mi instruktor tlumaczyl - do tej pory pozycyjne/drogowe wydawaly mi sie tym samym,a tez nie wiedzialem,ze swiatlo z tylu ma jakas swoja nazwe. Moglby to ktos zweryfikowac ? Bylbym wdzieczny. Pozdrawiam. Cytuj Bikepics Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jarek88 Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 Witam. Jestem świeżo po egzaminie na A. Jest tak. Z przodu masz światła pozycyjne(postojowe),mijania i drogowe których używasz w nocy na nieoświetlonym odcinku drogi. Z tyłu masz jedynie światło pozycyjne + oczywiście światło stopu kiedy hamujesz. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stormraider Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 @Jarek88 dzieki ;) Wynika z tego,ze moge powiedziec,ze wlaczam swiatla pozycyjne i sprawdze przod i tyl ? A jak wlacze mijania to tylne tez musze sprawdzac czy starczy jak w pozycyjnych tyl sprawdzilem ? To samo pytanie co do drogowych. Pozdrawiam. Cytuj Bikepics Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fifi Opublikowano 7 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2008 Witam jestem tu nowy, witam wszystkichi mam pytanie na które pewnie wielu z Was ryknie śmiechem ale... proszę o wyrozumiałość i pomoc. Egzamin mam w poniedziałek tz 9.06. kurs zakończyłem w kwietniu i 2 miechy czekam na egzamin (MASAKRA) na kursie jeździłem na jakimś chyba koreańskim motocyklu MOTOBO ALE NIE W TYM RZECZ...na egzaminie będę miał Yamahe 250 SR... proszę o dokładne wyjaśnienie mi gdzie (w której części kierownicy)włącza się poszczególne świetła tz. pozycyjne, mijania, drogowe... normalnie z tego stresu mam pustkę we łbie! będę wdzięczny pozdrawiam wszystkich motomaniaków fifi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lefthandy Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 Zanim przystąpisz do egzaminu przyjżyj się stojącemu motorkowi. Po piktogramach się kapniesz. Poza tym dużych różnic w rozmieszczeniu nie ma. A jak będziesz miał wątpliwości to po prostu przed przystąpieniem bezpośrednio do egzaminu zapytaj typa gdzie co jest bo nigdy takim czymś nie jeździłeś. W końcu on też kiedyś widział motocykl po raz pierwszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damaged_Lady Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 Ten temat jest w miare aktualny dla wszystkich i myślę, ze w kazdym WORDzie mogą mieć egzaminatorzy inne wymagania. W Wałbrzychu, gdzie bedę zdawać moze być tak: (aby cokolwiek zrobić motocykl musi mieć kluczyk w stacyjce i ustawiony na ON, wtedy włączymy światła, kierunkowskazy i inne bajery :)) 1.sprawdzenie świateł:-pozycyjne, przednie i tylne, które oświetlają tablicę rejestracyjną-przełanczamy na mijania-potem włanczamy drogowe-wyłanczamy drogowe i wyłanczamy światła, żeby przejść do następnej czynności2.kierunkowskazy-przedni lewy i tylny lewy-przedni prawy i tylny prawywyłanczamy3.klakson4.naciąg łańcucha, 2-3 cm (szerokość dwóch palców), naciąg łańcucha sprawdza sie pod obciążeniemprzechodzimy na drugą stronę i pokazujemy :5.zbiornik płynu hamulcowego i kontrolkę stanu tego płynu6.miskę olejową, wlew oleju i kontrolke stanu oleju (moto powinno być w pionie przy sprawdzaniu)7.światla stopu , używamy do tego hamulca nożnego i recznego, sprawdzenie przy tym działania hamulcówznów przechodzimy na drugą stronę (lewa) i ściągamy moto z podnóżka, 8.kręcimy kierownicą w lewo i prawo - sprawdzenie ruchu i płynności kierownicymożemy też ruszyć kierownicą , jakby bujnąc sprawdzając amortyzatory, czy jak to ten teges...stan zawieszenia (?)9.przeprowadzamy motocykl 5 m, bez użycia sprzegła10.stawiamy motocykl12.zakładamy kask, zapinamy go13.siadamy na motocyklu i poprawiamy lusterka14.odpalamy żuczka :), obracamy glowę i ruszamy. Jeżeli cos źle to będzie poprawka Pozdrawiam i życzę szerokości Anula Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
medyk88 Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Ten temat jest w miare aktualny dla wszystkich i myślę, ze w kazdym WORDzie mogą mieć egzaminatorzy inne wymagania. W Wałbrzychu, gdzie bedę zdawać moze być tak: (aby cokolwiek zrobić motocykl musi mieć kluczyk w stacyjce i ustawiony na ON, wtedy włączymy światła, kierunkowskazy i inne bajery :)) 1.sprawdzenie świateł:-pozycyjne, przednie i tylne, które oświetlają tablicę rejestracyjną-przełanczamy na mijania-potem włanczamy drogowe-wyłanczamy drogowe i wyłanczamy światła, żeby przejść do następnej czynności2.kierunkowskazy-przedni lewy i tylny lewy-przedni prawy i tylny prawywyłanczamy3.klakson4.naciąg łańcucha, 2-3 cm (szerokość dwóch palców), naciąg łańcucha sprawdza sie pod obciążeniemprzechodzimy na drugą stronę i pokazujemy :5.zbiornik płynu hamulcowego i kontrolkę stanu tego płynu6.miskę olejową, wlew oleju i kontrolke stanu oleju (moto powinno być w pionie przy sprawdzaniu)7.światla stopu , używamy do tego hamulca nożnego i recznego, sprawdzenie przy tym działania hamulcówznów przechodzimy na drugą stronę (lewa) i ściągamy moto z podnóżka, 8.kręcimy kierownicą w lewo i prawo - sprawdzenie ruchu i płynności kierownicymożemy też ruszyć kierownicą , jakby bujnąc sprawdzając amortyzatory, czy jak to ten teges...stan zawieszenia (?)9.przeprowadzamy motocykl 5 m, bez użycia sprzegła10.stawiamy motocykl12.zakładamy kask, zapinamy go13.siadamy na motocyklu i poprawiamy lusterka14.odpalamy żuczka :), obracamy glowę i ruszamy. Jeżeli cos źle to będzie poprawka Pozdrawiam i życzę szerokości Anula :clap: niceopisuje tylko to co miałem niedawno w Wawienie 5 metrów tylko max 2,5po sprawdzeniu swiateł egzaminator kazał mi tylko mówić co bym sprawdzał po za światłami, jka sie zaczyna mówić "ciurkiem" to zobaczy że jest kursant obryty inie męczy (od kilku osób już to słyszałem w przypadku wawy)do pkt 8 - ja powiedziałem tylko, że tak bym sprawdził przedni hebel, lagi i łożysko główki ramy (po tym zobaczyłem banana na ryju egzaminatora i już wiedziałem że jest ok) pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fifi Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Dzięki wszystkim za pomoc.... okazało się że to z nerwów - ta pustka we łbie ;) Na egtaminie podczas ubierania mnie w kamizelkę wszystko mi wytłumaczł Pan, który mnie ubierał. Potem podszedł Egzaminator... zacząłem opwiadać... przerwał mi w połowie i kazał jechać.... poszło i...ZDAŁEM! (Udało sie za pierwszym razem :) ) zatem jeszcze raz dzięki za podpowiedzi... teraz tylko czekam na dokument.... i szukam maszyny bo kredyt już jest... zeby nie offtopować sparwdziłem tz pokazałem i powiedzialem ze sparwdzam poziom plynu hamulcowego, oleju w silniku i naciąg oraz stan łańcucha.... zacząłem od pozycyjnych, potem mijania i drogowe.... i juz chciałem mówić o światłach stopu to Egzaminator kazał mi już jechać :) zatem nie taki diabeł straszny ... pozdrawiam Wszystkich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
personPILA Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 fifi gdzie na kurs chodziles? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fifi Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 w pile do.... nie będę komentował tej "szkoły" ale nie polecam pominę nazwę.... bo szkoda słów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tas Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Witam jestem tu nowy, witam wszystkichi mam pytanie na które pewnie wielu z Was ryknie śmiechem ale... proszę o wyrozumiałość i pomoc. Egzamin mam w poniedziałek tz 9.06. kurs zakończyłem w kwietniu i 2 miechy czekam na egzamin (MASAKRA) na kursie jeździłem na jakimś chyba koreańskim motocyklu MOTOBO ALE NIE W TYM RZECZ...na egzaminie będę miał Yamahe 250 SR... proszę o dokładne wyjaśnienie mi gdzie (w której części kierownicy)włącza się poszczególne świetła tz. pozycyjne, mijania, drogowe... normalnie z tego stresu mam pustkę we łbie! będę wdzięczny pozdrawiam wszystkich motomaniaków fifi najlepszy sposób, to wykupić dodatkową godzinkę w ośrodku, który ma taki motor, ja jeździłem na kursie na MZ 251, a na egzamie był Suzuki 250gs, różnica w jeździe spora... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.