Skocz do zawartości

sprawdzenie motocykla przed jazda-egzamin na kat.A


Agabusa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przepraszam, ale trochę się uśmiałem. Najbardziej mnie bawi podawanie przez niektórych z Was "prawidłowego" naciągu łańcucha? Przecież dla każdego motocykla jest trochę inaczej. Jak z tego wybrnąć? Jak się zapyta zakres, to wystarczy powiedzieć, że prawidłowy zakres jest w instrukcji obsługi :notworthy: Sprawdziłem i to działa. A potem jak się pochyliłem nad łańcuchem, to było napisane na wachaczu :icon_eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od goscia który egzaminuje :notworthy:

 

ja np. sprawdzałem swiatła "wszystkie" , naciąg łancucha "na sztuke nawet go nie dotykałem"

 

noi pokazałem gdzie sie sprawdza poziom oleju i płynu chamulcowego, i NA PLACYK :icon_eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam. Wybaczcie odswiezanie,ale nie widzialem sensu nowego tematu zakladac. W czwartek mam egzamin na A1 i mnie meczy taka w zasadzie najprostsza rzecz z zakresu obslugi motocykla. Mianowicie,z przodu mam swiatla postojowe,mijania i drogowe ? Z tylu i pozycyjne i stopu ? Tak mi instruktor tlumaczyl - do tej pory pozycyjne/drogowe wydawaly mi sie tym samym,a tez nie wiedzialem,ze swiatlo z tylu ma jakas swoja nazwe.

Moglby to ktos zweryfikowac ? Bylbym wdzieczny.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jarek88

Witam. Jestem świeżo po egzaminie na A. Jest tak. Z przodu masz światła pozycyjne(postojowe),mijania i drogowe których używasz w nocy na nieoświetlonym odcinku drogi. Z tyłu masz jedynie światło pozycyjne + oczywiście światło stopu kiedy hamujesz. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Jarek88 dzieki ;) Wynika z tego,ze moge powiedziec,ze wlaczam swiatla pozycyjne i sprawdze przod i tyl ? A jak wlacze mijania to tylne tez musze sprawdzac czy starczy jak w pozycyjnych tyl sprawdzilem ? To samo pytanie co do drogowych.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

 

jestem tu nowy, witam wszystkich

i mam pytanie na które pewnie wielu z Was ryknie śmiechem ale... proszę o wyrozumiałość i pomoc.

 

Egzamin mam w poniedziałek tz 9.06.

 

kurs zakończyłem w kwietniu i 2 miechy czekam na egzamin (MASAKRA)

na kursie jeździłem na jakimś chyba koreańskim motocyklu MOTOBO

 

ALE NIE W TYM RZECZ...

na egzaminie będę miał Yamahe 250 SR... proszę o dokładne wyjaśnienie mi gdzie (w której części kierownicy)

włącza się poszczególne świetła tz. pozycyjne, mijania, drogowe... normalnie z tego stresu mam pustkę we łbie!

 

będę wdzięczny

 

pozdrawiam wszystkich motomaniaków

 

fifi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lefthandy

Zanim przystąpisz do egzaminu przyjżyj się stojącemu motorkowi. Po piktogramach się kapniesz. Poza tym dużych różnic w rozmieszczeniu nie ma. A jak będziesz miał wątpliwości to po prostu przed przystąpieniem bezpośrednio do egzaminu zapytaj typa gdzie co jest bo nigdy takim czymś nie jeździłeś. W końcu on też kiedyś widział motocykl po raz pierwszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten temat jest w miare aktualny dla wszystkich i myślę, ze w kazdym WORDzie mogą mieć egzaminatorzy inne wymagania.

 

W Wałbrzychu, gdzie bedę zdawać moze być tak:

 

(aby cokolwiek zrobić motocykl musi mieć kluczyk w stacyjce i ustawiony na ON, wtedy włączymy światła, kierunkowskazy i inne bajery :))

 

1.sprawdzenie świateł:

-pozycyjne, przednie i tylne, które oświetlają tablicę rejestracyjną

-przełanczamy na mijania

-potem włanczamy drogowe

-wyłanczamy drogowe i wyłanczamy światła, żeby przejść do następnej czynności

2.kierunkowskazy

-przedni lewy i tylny lewy

-przedni prawy i tylny prawy

wyłanczamy

3.klakson

4.naciąg łańcucha, 2-3 cm (szerokość dwóch palców), naciąg łańcucha sprawdza sie pod obciążeniem

przechodzimy na drugą stronę i pokazujemy :

5.zbiornik płynu hamulcowego i kontrolkę stanu tego płynu

6.miskę olejową, wlew oleju i kontrolke stanu oleju (moto powinno być w pionie przy sprawdzaniu)

7.światla stopu , używamy do tego hamulca nożnego i recznego, sprawdzenie przy tym działania hamulców

znów przechodzimy na drugą stronę (lewa) i ściągamy moto z podnóżka,

8.kręcimy kierownicą w lewo i prawo - sprawdzenie ruchu i płynności kierownicy

możemy też ruszyć kierownicą , jakby bujnąc sprawdzając amortyzatory, czy jak to ten teges...stan zawieszenia (?)

9.przeprowadzamy motocykl 5 m, bez użycia sprzegła

10.stawiamy motocykl

12.zakładamy kask, zapinamy go

13.siadamy na motocyklu i poprawiamy lusterka

14.odpalamy żuczka :), obracamy glowę i ruszamy.

 

Jeżeli cos źle to będzie poprawka

 

Pozdrawiam i życzę szerokości

 

Anula

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten temat jest w miare aktualny dla wszystkich i myślę, ze w kazdym WORDzie mogą mieć egzaminatorzy inne wymagania.

 

W Wałbrzychu, gdzie bedę zdawać moze być tak:

 

(aby cokolwiek zrobić motocykl musi mieć kluczyk w stacyjce i ustawiony na ON, wtedy włączymy światła, kierunkowskazy i inne bajery :))

 

1.sprawdzenie świateł:

-pozycyjne, przednie i tylne, które oświetlają tablicę rejestracyjną

-przełanczamy na mijania

-potem włanczamy drogowe

-wyłanczamy drogowe i wyłanczamy światła, żeby przejść do następnej czynności

2.kierunkowskazy

-przedni lewy i tylny lewy

-przedni prawy i tylny prawy

wyłanczamy

3.klakson

4.naciąg łańcucha, 2-3 cm (szerokość dwóch palców), naciąg łańcucha sprawdza sie pod obciążeniem

przechodzimy na drugą stronę i pokazujemy :

5.zbiornik płynu hamulcowego i kontrolkę stanu tego płynu

6.miskę olejową, wlew oleju i kontrolke stanu oleju (moto powinno być w pionie przy sprawdzaniu)

7.światla stopu , używamy do tego hamulca nożnego i recznego, sprawdzenie przy tym działania hamulców

znów przechodzimy na drugą stronę (lewa) i ściągamy moto z podnóżka,

8.kręcimy kierownicą w lewo i prawo - sprawdzenie ruchu i płynności kierownicy

możemy też ruszyć kierownicą , jakby bujnąc sprawdzając amortyzatory, czy jak to ten teges...stan zawieszenia (?)

9.przeprowadzamy motocykl 5 m, bez użycia sprzegła

10.stawiamy motocykl

12.zakładamy kask, zapinamy go

13.siadamy na motocyklu i poprawiamy lusterka

14.odpalamy żuczka :), obracamy glowę i ruszamy.

 

Jeżeli cos źle to będzie poprawka

 

Pozdrawiam i życzę szerokości

 

Anula

 

:clap:

nice

opisuje tylko to co miałem niedawno w Wawie

nie 5 metrów tylko max 2,5

po sprawdzeniu swiateł egzaminator kazał mi tylko mówić co bym sprawdzał po za światłami, jka sie zaczyna mówić "ciurkiem" to zobaczy że jest kursant obryty inie męczy (od kilku osób już to słyszałem w przypadku wawy)

do pkt 8 - ja powiedziałem tylko, że tak bym sprawdził przedni hebel, lagi i łożysko główki ramy (po tym zobaczyłem banana na ryju egzaminatora i już wiedziałem że jest ok)

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za pomoc.... okazało się że to z nerwów - ta pustka we łbie ;)

 

Na egtaminie podczas ubierania mnie w kamizelkę wszystko mi wytłumaczł Pan, który mnie ubierał. Potem podszedł Egzaminator... zacząłem opwiadać... przerwał mi w połowie i kazał jechać.... poszło i...ZDAŁEM! (Udało sie za pierwszym razem :) )

 

zatem jeszcze raz dzięki za podpowiedzi...

 

 

teraz tylko czekam na dokument.... i szukam maszyny bo kredyt już jest...

 

zeby nie offtopować

 

sparwdziłem tz pokazałem i powiedzialem ze sparwdzam poziom plynu hamulcowego, oleju w silniku i naciąg oraz stan łańcucha.... zacząłem od pozycyjnych, potem mijania i drogowe.... i juz chciałem mówić o światłach stopu to Egzaminator kazał mi już jechać :)

 

zatem nie taki diabeł straszny ...

 

pozdrawiam Wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

jestem tu nowy, witam wszystkich

i mam pytanie na które pewnie wielu z Was ryknie śmiechem ale... proszę o wyrozumiałość i pomoc.

 

Egzamin mam w poniedziałek tz 9.06.

 

kurs zakończyłem w kwietniu i 2 miechy czekam na egzamin (MASAKRA)

na kursie jeździłem na jakimś chyba koreańskim motocyklu MOTOBO

 

ALE NIE W TYM RZECZ...

na egzaminie będę miał Yamahe 250 SR... proszę o dokładne wyjaśnienie mi gdzie (w której części kierownicy)

włącza się poszczególne świetła tz. pozycyjne, mijania, drogowe... normalnie z tego stresu mam pustkę we łbie!

 

będę wdzięczny

 

pozdrawiam wszystkich motomaniaków

 

fifi

 

najlepszy sposób, to wykupić dodatkową godzinkę w ośrodku, który ma taki motor, ja jeździłem na kursie na MZ 251, a na egzamie był Suzuki 250gs, różnica w jeździe spora...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...