Grzesiek. Opublikowano 16 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2003 Cześć! Czy sprzęgło motocykla MZ ETZ 251 musi być wyważone?Jeśli tak to jaki wpływ będzie miało niewyważone sprzęgło na pracę silnika? Dzięki za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 16 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2003 jasne że musi bo inaczej w silniku będą tworzyły sie drgania i wibracje- czyli bardzo szybko siądzie wał i łozyska na nim Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 16 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2003 podobno musi byc wywazone tak nawet pisze w ksiazkach, ja nigdy nie wywazalem po rozkreceniu sprzegla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek. Opublikowano 16 Czerwca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2003 Mam więc pytanie: w jaki sposób wyważa się sprzęgło i gdzie można to zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazmir Opublikowano 17 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2003 Cze...Wywarzanie to nie taka prosta sprawa. Dla uzmysłowienia tego problemu przytoczę przykład wyważania wału korbowego np. Poloneza.Do tego procesu używane są bardzo drogie wyważarki (cena takiej maszyny przekracza wiele razy cenę najlepszego Mercedesa) Wał kładzie się na obrotowych rolkach które obracają wałem jednocześnie te rolki są podłączone do czujników które rejestrują niewyważenie. Po krótkiej chwili wał się zatrzymuje i podjeżdża głowica z wiertłami które nawiercają przeciwwagi na tyle ile wynika to z wyliczeń maszyny. (układy elektroniczne maszyny określają kąt i głębokość nawierceń) Ponowna próba i jeśli jest OK. to koniec procesu.Wywarzenie sprzęgła MZ przebiega w podobny sposób (tak myślę nie byłem nigdy na linii obróbki części)powiem więcej jeśli wał korbowy byłby wyważany z założonym koszem sprzęgła razem na maszynie (może tak było robione w fabryce) to byłoby najlepsze rozwiązanie.Nie słyszałem żeby ktoś z prywatnych osób miał taką maszynę w kraju.Druga sprawa - maszyna taka jest robiona pod konkretną część jest to maszyna specjalistyczna Trzeba by dorobić jakiś specjalny czop na którym można by sprawdzać te sprzęgło MZ-tkiMyślę że trochę (w wielkim skrócie) wyjaśniłem ten problem Na koniec porównanie: ile kosztuje wyważarka do kół, a uwierzcie choć podobnie działają to cenowo i technologicznie są nieporównywalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.