Skocz do zawartości

Pojemność a bezpieczeństwo


Matias
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiele osób twierdzi, że po długiej przerwie nie należy wybierać moto o dużej pojemności. Mówią, że to niebezpieczne, że lepiej przypomnieć sobie technikę np. na 600-tce... A ja się Was moi doświadczeni koledzy pytam: DLACZEGO mam kupować małe moto, skoro lubię duże???

Jestem już starym koniem i zdaję sobie sprawę, że mistrzem kierownicy nie zostanę. Chcę sobie spokojnie pyrkać na B12. Nie bardzo rozumiem tych, którzy z uporem namawiają mnie na mniejszą maszynę (chociaż nie mieli okazji zobaczyć co potrafię). Ostatnio miałem okazję pomykać CBR1000RR i nie miałem najmniejszych problemów. Myślę więc, że moje wieloletnie - chociaż odległe - doświadczenie nie poszło w zapomnienie. Sądzę, że mając dużo pokory i zdrowego rozsądku nawet po nastu latach przerwy można wsiąść na 1200...

Bardzo jestem ciekaw Waszego zdania na ten temat! Nie chcę kupować moto tylko na rok. Czy niemożna spokojnie, bez szaleństw wrócić do formy na takim sprzęcie, jaki się naprawdę chce? A może macie takie doświadczenia, które zmienią mój "motopogląd" na tę sprawę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinienes poszukac na tym forum bylo juz duzo co jest bezpieczniejsze...bo pojemnosc wcale niczego nie przesadza np. w przypadku gdy porownujemy R6 i R1, a duzo osob uwaza, ze 1000 jest bezpieczniejszy (tzn nie taki narowisty od pewnego zakresu obrotow).

Hah a od siebie napisze tyle, ze skoro masz juz 35 lat, jezdziles wczesniej czyli masz troche doswiadczenia, glupoty Ci sie juz pewnie glowy nie trzymaja wiec jak wolisz 1000 to droga wolna...takie jest moje zdanie. Uwazam, ze ludzie myslacy w taki sposob jak Ty poradza sobie na wszystkim.

POWODZENIA!

pozdrr!

btw. a nad czym konkretnie myslisz? tak z ciekawosci pytam.

Edytowane przez rYs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojemnosc i bezpieczenstwo ... taka zaleznosc nie istnieje .

 

 

Po części sie zgodzę. Mój Fazek ma poj. 600 a moc coś koło 100 Km. Taki np. Bulldog ma poj. 1200 i ma coś koło 90 km (albo i to nie). Takich i odwrotnych kombinacji znajdziesz więcej.

 

Pytanie tylko, co rozumiesz pytając który bezpieczniejszy?

 

Łońcuch czy kardan. O, tu można powiedzieć który bezpieczniejszy. Najważniejsze, co masz w głowie :notworthy:

Edytowane przez Mar_Cin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

wg mojej opini nie pojemnosc czyni sprzet bezpieczny lub nie.

Ja mialem kiedys FZR600R i to bylo moje pierwsze moto, potem w wyniku kradzierzy 2 lata przerwy i od kwietnia XJR 1300 latam.

 

Duze moto daje przede wszystkim wieksza elastycznosc, no i przyjemnosc oraz radosc posiadanie jest mega fajna.

 

Wybor zalezy od CIebie - mysle ze wazniejszym jest to na czym sie czujesz lepiej, co ci bardziej sie podoba, do czego bedziesz moto uzywal - czy tor, czy miasto czy trasy i tutaj nalezy poszukac odpowiedzi co bedzie lepsze.

 

pozdr.

 

g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suzuki GSXR 750 '89 - moje pierwsze moto w ogóle po zdanym egzaminie :notworthy:

Na początku jak sie do niego dopasowywałem, miałem wrażenie, że to maszyna nie do opanowania. Jak już z tym sobie poradziłem, wybrałem się na przejażdzkę (po parkingu). Teraz z kolei miałem wątpliwości co do ogromnej mocy i ciężaru motocykla. I przez to przebrnąłem. Pierwsza jazda na drodze. Szok :icon_razz:

Takie przyspieszenie do dla mnie za dużo :biggrin:

Na dzisiejszy dzień w życiu nie zamieniłbym go na coś o mniejszej pojemmności, np. taki gs 500 jakiego sobie na początku upatrzyłem na pierwszy motocykl. Wiadomo, mam gówniane umiejętności (przejechałem może z 500km) zerowe doświadczenie, ale najważniejszy jest ZDROWY ROZSĄDEK i jakaś wiedza teoretyczna. Doświadczenie przychodzi z czasem. Tę wiedzę czerpałem wyłącznie z tego forum i dzięki temu jestem w stanie w jakimś stopniu przewidywać niebezpieczeństwa czychające na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybór nalezy do ciebie bo tak naprawde możemy ci tu pomagać ale to ostatecznie bedzie twoja decyzja. Jak wielu ludzi na forum tyle opinii ale najważniejsze co ty chcesz. A bezpieczeństwo zależy od ciebie

Edytowane przez joniec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę sobie spokojnie pyrkać na B12. Nie bardzo rozumiem tych, którzy z uporem namawiają mnie na mniejszą maszynę (chociaż nie mieli okazji zobaczyć co potrafię). Ostatnio miałem okazję pomykać CBR1000RR i nie miałem najmniejszych problemów.

było niedawno cos podobnego, choć niektóre opinie zastanawiają:

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=54461&hl=

 

na wstepie może napisz, co to znaczy "długa przerwa", czym wczesniej jeździłeś i "co" potrafisz :icon_razz:

 

nie wiem czy mozna uzależniać bezpieczeństwo od pojemności; można wsiąść na 60-ciokilku konną, b.lekką ćwierćlitrową Aprilie RS i zrobic sobie lub/i innym kuku :notworthy:

Edytowane przez Bandzior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że bezpieczeństwo nie zależy od pojemności cylindrów tylko pojemności czaszki. Być może źle zatytułowałem ten post "pojemność a bezpieczeństwo"... Po prostu chciałem poznać wasze opinie na temat przesiadki - po kilkunastu latach przerwy - na duże moto. Niektórzy bardzo odradzają taki ruch. Ja osobiście się z tym nie zgadzam. Próbowałem kilku większych maszyn i ani waga ani moc nie stanowiły problemu - wręcz przeciwnie, czułem się na nich bardzo dobrze.

Historia mojego doświadczenia to:

2 motorowery w czasach podstawówki

jawa 350 i mz 250 w trakcie liceum

później sporo ujeżdżałem gs500 i virago 500 (chociaż te moto już nie były moje)

Ostatnio - czyli od miesiąca - sporo wprawiałem się na gs 500, miałem raz okazję pojeździć cbr1000rr i raz przejechać się sportsterem 900. Te ostatnie dwa moto należą do największych, jakie miałem przyjemność ujeżdżać. Było miło:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytam: DLACZEGO mam kupować małe moto, skoro lubię duże???

 

Nie wiem czy spełniam wymóg bycia "doświadczonym" kolegą, chyba nie :notworthy: , ale wiem jedno - najważniejsze jest pod czachą.

 

Na moje pierwsze moto kupiłem VX-a - ciężki motocykl (zalany 240kg), o sporej pojemności (800) i wyjątkowo nieneutralnym prowadzeniu (wali się w zakręty). I jeżdzę, poza jedną glebą na razie przygód nie miałem (i obym nie miał) :icon_razz: Bandit 1200 nie ma przesadnej mocy, nawet niejedna 600 ma jej więcej. Kupuj B12 i się nie przejmuj. Szczególnie, że o ile wiem 600 i 1200 są takie same, różnią się tylko silnikiem. 1200 da Ci komfort, świetny dół, a w razie potrzeby - dobre przyspieszenia i prędkości przelotowe, które - nawet będąc wysokie - będą dla silnika lajtowe :biggrin:

 

pozdr

LYsY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem bardzo podobną sytuacje do Twojej, po długiej przerwie pojeździłem B12 i nie było problemów. opisałem to w wątku, do którego link podał powyżej Bandzior. Zgadzam się z Twoim poglądem, bo np. sportowa 600 może być trudniejsza w jeździe niż B12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze co masz w głowie:biggrin: No i jakie doświadczenie miałeś wcześniej.

 

Ja bym nie sugerował sie pojemnością, B12 ma 98 KM i 1200 pojemności, FZS1 ma 148 KM i 1000 pojemności, który lepszy? który bezpieczniejszy?

 

Wszystko zależy od stylu jazdy i do czego chcesz używac moto. Jeżeli dalekie podróże i jazda po mieście to bierz B12, jeżeli tylko jazda po mieście i wypady do 300 km to kupuj 600-ke, w zupełności wystarczy.

 

Ja zaczynałem od Enduro 650-ki, DRki, potem przesiadłem sie na CBFke 600 no i na wiosne planuje zakupić B12, ale nie dlatego że 600-ka jest za wolna, ma prawie 80 KM i ma kopa. Zmieniam ponieważ lubie daleką turystykę i CBFka jest na to za słaba, do miasta idealna ale w trase typu 2000-3000 km w jedną stronę za słaba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...