Skocz do zawartości

Wydech - jak wypruć


samson
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jako, że sprzęcik moj w wydechu posiada kilka dziwnych blokad nadszedł czas na wyrpucie całej jego wnetrznosci.

Wydech dobrze widac na tym zdjeciu:

http://honda.ath.cx/fotki/Tomek_Bramson/Kw...ecien2003/1.jpg

Piszac wydech mam na mysli to zagiete kolanko - zwane przez niektorych dyfuzorem lub komora rozprezna - nie tlumik!

 

I teraz pytanie - jak go przeciac... wzdluz zgrzewu (jest na samej gorze przez cala dlugosc) - jednak pozniej nie uda mi sie go tak ladnie zawinac lub w poprzek w dwoch miejscach...

 

To tyle ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje, że jeszcze się do tego nie zabrałeś. Usunięcie czegokolwiek z układu wydechowego silnika dwusuwowego zmienia całkowicie warunki wymiany ładunku. Bezmyślnna ingerencja w układ wydechowy zawsze kończy się pogorszeniem parametrów pracy silnika lub w ogóle unimożliwia jego pracę. Objętość tej komory jest specjalnie dobrana do Twojego silnika tak aby uzyskać możliwie najlepsze warunki rezonansowe. Zmniejszenie oporów przepływu gazów spalinowych przez układ wydechowy spowoduje szybsze opróżnianie cylindra co doprowadzi do tego że część mieszanki zamiast spalić się w obrębie komory spalania i zamienić swoją energię na pracę użyteczną, spali się układzie wydechowym.

Dlaczego wszyscy uparli się, że inżynierowie w wielkich koncernach są debilami i trzeba po nich poprawiać to co spaprali.

Tuning silnika nie jest sprawą prostą. Trzeba naprawdę zastanowić się jakie konsekwencję będą miały poczynione przez nas zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radek ma racje. Silnik dwusuwowy ma bardzo precyzyjnie dostrojony układ wydechowy. Usunięcie nawet przegrody w tłumiku ( nie mówię o komorze rozprężnej ) potrafi mieć wpływ średnie ciśnienie użyteczne a przez to na sprawność silnika. To wszystko jest optymalnie zestrojone. Nie mając odpowiedniej wiedzy i przede wszystkim odpowiedniego osprzętu lepiej w ogóle się za to nie brać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Podstawowe pytanie. Czy w komorze rozprężnej powinny być jakieś przegrody? Jeśli nie więc spokojnie samson może pruć tą rurę.

Poza tym skąd samson wiesz, że tam coś jest? Robiłeś rentgen czy jak?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie panowie panowie! Zanim zaczniecie te wywody pomyslcie chwilke (pomijajac fakt, ze to co siecki napisal jest oczywiste).

Kazdy dwusuwowy motocykl enduro/cross w komorze rozpreznej nie ma NIC!

 

Moj MTX to wersja poniemiecka - zdlawiona do 8km i 80km/h przez wymogi prawne.

Spalanie czy tak czy siak w przypadku tego sprzeta dorownoje spalaniu 600-750cc (5-6l / 100km )

 

Co do mojej wiedzy.... czytuje holenderskie forum 50cc.nl gdzie tego typu sprzetow jest tyle co u nas rometow i innych demoludow. Goscie doradzaja coby wypruc wszystko z wydechu lub wstawic taki o wolnym przelocie (Giannelli, Malossi itp ).

 

Rozmawialem z dwoma osobami, ktore smigaja z pustym wydechem i zadnych efektow ubocznych nie bylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchaj nie napisałeś nic o tym że jest to wersja zdławiona i Twoim zamiarem jest przywrócenie jej pelnej mocy. Jeżeli tak jest faktycznie to njlepiej by było jak byś kupił sobie używany wydech od wersji otwartej. Orientujesz się ile może kosztować taki wydech?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie udało się kupić kompletny wydech (kolanka +Tłumik) do Yamahy FZ 750 za 180 zł w stanie idealnym. Mimo tego że sprzętów tych nie ma za dużo trafiłem to na poznańskim bazarze. Jeśli go potniesz wątpie żeby udało Ci się to pospawać tak żeby nie było śladu.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...