Skocz do zawartości

Honda MBX


BlackRider
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, w zasadzie jestem tutaj nowy więc chciałem się przywitać z wszystkimi forumowiczami. Trafiłem na waszą stronę bo szukałem rozwiązania problemu jaki dolega mojej Hondzie. Jako iż spodobało mi się tutaj, postanowiłem się zarejestrować i poudzielać się na tej witrynie

 

Otóż, mam pewny problem z Hondą MBX 50ccm. Została kupiona jakiś miesiąc temu. Gościu, który ją sprzedawał twierdził, że silnik był niedawno co remontowany i jeszcze jest na dotarciu. Motor nie miał wolnych obrotów (trzeba było podtrzymywać go na gazie, żeby nie zgasł). Próbowałem się bawić z obrotami ale pojawił się pewny problem, który zaczą mnie już denerwować. Problem wygląda następująco. Wchodzę sobie przykładowo z rana do garażu gdy motor stał całą noc nie używany. Odpalam go i ustawiam wolne obroty, wszystko fajnie obroty są niewielkie i motor pyrka sobie na nich bezproblemowo. Problem pojawia się gdy na niego wsiądę i przejadę na nim ok. 1 Km. wówczas obroty zaczynają spadać i gdy nie podtrzymam rączki gazu to moto zgaśnie automatycznie. Jeśli wówczas na lekko rozgrzanym silniku ustawię znów wolne obroty, motor chodzi bezproblemowo. Ale do czasu. Bo gdy go odstawię na jakiś czas i postoi zgaszony i po przykładowo godzinie go odpalę to wtedy wchodzi na około 7 tys. obrotów i po wrzuceniu biegu motor zaczyna sie rozpędzać bez gazu, obroty zaczynają spadać po przejechaniu niewielkiego odcinka. Wówczas wolne obroty wracają do takich jak ustawiłem je na ciepłym silniku (w granicach 1 - 1,5 tys.) Czy ktoś może ma pomysł co może być nie tak ? Bo ja nie mam już pomysłów :/ Rozważałem możliwość czy nie jest może wlany jakiś zły olej do silnika, i czy on może być tego przyczyną, że zmienia gęstość po nagrzaniu i zmienia się opór :/ Z tego co widziałem to olej był wlany nowy bo jak wyciągłem czujnik temperatury z silnika i upuściłem delikatnie to olej jest czyściutki :/ Więc gościu od którego kupowałem ten motorower musiał go zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze to wolne obroty ustawia sie na zagrzanym silniku :icon_mrgreen:

z tego co czytam masz wlany olej do układu chłodzenia ??????????!!!!!!! ;) :D :)

tam powinien być płyn do chłodnic a nie olej!!! ewentualnie woda !

 

po drugie sprawdź sobie termostat czy jest sczelny i czy w ogóle działa, (wrzucasz do gorącej wody powinien sie otworzyć zawór)

 

następnie propnuje przeczyścić gaźnik, sprawdzić układ ssania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe jemu chodzi o gestosc oleju i opor:)tak to pawda moze tak byc ale nie w lecie olej tak nie gestnieje.Mysle ze masz gdzies niesczelnosc miedzy ganzikiem a cylindrem lub membranami a cylindrem.Gdy silnik jest zimny wszystko jest skurczone i nietrzyma.ustawisz obroty przy malym pokreceniu srubą.Gdy sie orzgrzeje to sie wszystko rozszerza i mozliwe ze suczelnia,przestaje lapac lewe powietrze i spadają mu obroty.tu mu podkrecisz.gdy postoi znowu i odpalisz znow lapie lewe powietrze plus to ze jeszcze mu podkreciles srubą.i taki efekt moja rada.Dokrec ganzik lub suczelnij wszystko.Odkrec srube od powietrza na 2 -2,5 pelnego obrotu.rozgrzej silnik i wtedy krec sruba od obrotow.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze to wolne obroty ustawia sie na zagrzanym silniku ;)

 

Owszem, ustawiałem na ciepłym silniku, i da sie je wtedy ustawić, ale gdy on ostygnie to wchozi na strasznie wysokie obroty i dopiero po nagrzaniu osiąga takie jak ustawiłem.

 

z tego co czytam masz wlany olej do układu chłodzenia ??????????!!!!!!! :D :) :D

tam powinien być płyn do chłodnic a nie olej!!! ewentualnie woda !

 

Bez przesady stary ;) Gdybyś niewiedział to ja tutaj piszę o oleju w silniku a nie chłodnicy, pozatym Honda MBX 50ccm. ma chłodzenie powietrzem ;)

 

następnie propnuje przeczyścić gaźnik, sprawdzić układ ssania

 

Gaźnik był czyszczony i rozbierany nawet 2 lub 3 razy ostatnio, a ze ssaniem wydaje się być wszystko w porządku :icon_mrgreen:

 

*************************

 

Mysle ze masz gdzies niesczelnosc miedzy ganzikiem a cylindrem lub membranami a cylindrem.

 

hmm... próbowałem to rozważać, bo też myślałem czy nie ciągnie gdzieś lewego powietrza :D Przy czyszczeniu gaźnika sprawdzałem jak jest z uszczelkami i wszystko wydaje się w porządku :/ Pozatym po skręceniu wszystkiego i odpaleniu (niewazne czy na zimnym czy ciepłym silniku) gdy wkrecę śróbkę od powietrza na maxa to motor się dławi i gaśnie, więc chyba sobie lewego powietrza nie ciągnie bo gdyby tak było to po zakręceniu tej śróbki ten chyba pracował by dalej ??

 

 

 

 

**************************

 

A jak jest z filrem powietrza ? Czy on może mieć coś do tego ? bo w tej skrzynce na filtr jest wsadzona takie cienkie ramko z naciągnięta na to gąbką. Jest to napewno szczelne i powietrze przechodzi przez tą gąbkę, ale ona jest strasznie cienka :/ jakieś 2 lub 3 mm grubości, czy to może mieć cos do tego ?

 

A i jeszcze jedno zauważyłem ostatnio :/ Gdy odkreciłem gaźnik do komory pływakowej to w środku są tam 2 dysze :/ jedna jest ta od iglicy i z nią wszystko jest ok. nawet ostatnio ją wymieniłem na nową. Natomiast ta druga dysza niewiem do czego służy ? I z tego co widziałem ktoś ją "skaleczył" bo chciał ją chyba wykręcić i ułamał całą górę (ten fragment z rowkiem gdzie się przeykręca ją śróbokrętem) i niewiem do czego ta dysza ma służyć i czy może to mieć jakieś negatywne działanie na to wszystko :/ Próbowałem ją wykręcić ale zabardzo niema jak jej złapać :/ Niewiem co za geniusz ją dokręcał :/

Edytowane przez BlackRider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem ten sam problem i okazało sie ze sprawa jest bardzo prosta... obroty są wysokie dlatego ze dostaje za mało paliwa ( zimny silnik potrzebuje wiecej paliwa i trzeba użyć ssania), najlepiej jest ustawić iglice w gazniku tak by dostawał wiecej paliwa czyli na środku albo na najnizszym rowku, wyczysc terz dokładnie gaznik.. u mnie to pomogło... pamietaj o ssaniu i o tym ze obroty ustawia sie na rozgrzanym silniku

 

ja miałem ten sam problem i okazało sie ze sprawa jest bardzo prosta... obroty są wysokie dlatego ze dostaje za mało paliwa ( zimny silnik potrzebuje wiecej paliwa i trzeba użyć ssania), najlepiej jest ustawić iglice w gazniku tak by dostawał wiecej paliwa czyli na środku albo na najnizszym rowku, wyczysc terz dokładnie gaznik.. u mnie to pomogło... pamietaj o ssaniu i o tym ze obroty ustawia sie na rozgrzanym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...