Skocz do zawartości

łańcuch rozrządu i napinacz


Zbyszekm
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam sie do wymiany wlasnie takowego elemantu niejako przy okazji, bo definitywnie musze wywalic łańcuch alternatora. No wlasnie koszty nie małe zeby załatwic rozrząd i napęd alternatora za jednym razem. Zwracam sie więc z prośbą o rade do każdego co ma jakotakie pojęcie o tym co pisałem. Jak to ustrojstwo sprawdzic/ zmierzyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli jest to typowy napinacz z listwą zębatą to sposób postepowania jest następujący:

Odkręcasz śrubę 12 ( lub o innym wymiarze – zależy od typu napinacza) znajdująca się centralnie w napinaczu.

Uwaga: pod koniec wykręcania należy dobrze trzymać śrubę ponieważ przytrzymuje ona sprężynę.

Wyciągasz tą śrubę ( kapturek ) ze sprężyną.

Następnie wykręcasz dwie śruby imbusowe M6 i wyciągasz cały napinacz.

Następnie zaznaczasz poziom jak daleko wysunięta jest listwa zębata i wypychasz ją za pomocą śrubokręta lub czegoś innego i patrzysz jak dużo zostało do wysunięcia.

Jeżeli napinacz jest wysunięty do końca to łańcuch jest do wymiany .

Łańcuch alternatora prosta sprawa- jak hałasuje to trzeba wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...