Skocz do zawartości

Czemu przepala mi się moduł zapłonu w SUZUKI TS 50


Pitrx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hmm. Kiedys na warsztacie mielismy poloneza ktoremu tez modul sie przepalał. Winne były świece zapłonowe, ktore mialy zbyt małą przerwe na elektrodach. Wiec może... ?

Honda CBR F4 99

 

http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd niby te własne niższe napięcie kolego?

Z baterii paluszków? Może ja czegoś nie wiem i moduły w moto 50 cm działają na innej zasadzie? ;)

Poniższy post wyjasnia co miałem na mysli

 

nie wiem jak jest akuratnie w tym motorku ale we wszytskich motorkach małej pojemnosci z zapłonem CDI z jakimi ja miałem styczność moduł był zasilany z magneta bezposrednio napieciem koło 100-180V o natężeniu 150-250 mA(zaleznie od motorku).Jestes pewien ze masz uskodzony moduł , na poczatek jezeli masz mozliwośc to spróboj w innym moto. Moze poprostu koło zamoahcowe przestawiło sie na wale lub impulastor nawala. Jezeli to jest ok to postaraj sie znaleć jakas serwisówke zeby znac oporność cewki zasilajacej ten układ oraz napiecie jakie powinno wychodzic na moduł(no albo poprosić kogos o zmierzenie) i porównaj ze swoim. Najczestszymi przyczynami uszkodzenia z jakimi ja sie spotakłem to: brak odpowiedniego sytku do masy oraz próba uruchamiania silnika bez załozonej fajki od swiecy(braku kontaktu swiecy z masa).Napiecie zmierzysz zwykłym miernikiem analogowym(tanie cyfrowe wariują przy pomiarze obok pracujacego silnika) pamietaj ze tam wystepuje prad zmienny, oporność uzwojenia cewki omomierzem. Z opisu wynika ze jezeli moduł jest uszkodzony to najprawdopodobniej nie pada w nim tyrystor lecz kondensator i jezeli masz mozliwosc rozebrania CDI to mozna go bez problemu wymienic na nowy(groszowe sprawy) i powinien dalej pracowac w porzadku.

Racja kolego kondensator to naj wazniejsz rzecz w tym module przypomniałem sobie ze kiedyś zmieniałem diode i kondensator w module od simsona nie pamietam jaka miał pojemnosc ale napiecie pracy 400-1000V

pozdr

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do modulu w moim suzuki dochodza dwa przewody. Zaczalem troche sie nad ta elektryka zastanawiac i nie wiem dlaczego na jednym z nich jest napiecie po wcisnieciu hamulca ale tak to zostalo fabrycznie podlączone wiec musi miec jakies zadanie.. Jeszcze nie wiem czy jakiegos udzialu w paleniu tego modulu nie ma dorabiane odciecie zaplonu.

 

proszę o konsultacje w tym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tu zasadę działania modułu zapłonu tutaj

 

No raczej nie powinno być tak jak ty masz że po wciśnięciu hamulca jest napięcie na jednym z kabli modułu

Poszukaj schematu instalacji to będziesz wiedział na 100% gdzie jest błąd

Edytowane przez zaxxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...