tomason2 Opublikowano 5 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2006 Hmm. Kiedys na warsztacie mielismy poloneza ktoremu tez modul sie przepalał. Winne były świece zapłonowe, ktore mialy zbyt małą przerwe na elektrodach. Wiec może... ? Cytuj Honda CBR F4 99 http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 A skąd niby te własne niższe napięcie kolego?Z baterii paluszków? Może ja czegoś nie wiem i moduły w moto 50 cm działają na innej zasadzie? ;)Poniższy post wyjasnia co miałem na mysli nie wiem jak jest akuratnie w tym motorku ale we wszytskich motorkach małej pojemnosci z zapłonem CDI z jakimi ja miałem styczność moduł był zasilany z magneta bezposrednio napieciem koło 100-180V o natężeniu 150-250 mA(zaleznie od motorku).Jestes pewien ze masz uskodzony moduł , na poczatek jezeli masz mozliwośc to spróboj w innym moto. Moze poprostu koło zamoahcowe przestawiło sie na wale lub impulastor nawala. Jezeli to jest ok to postaraj sie znaleć jakas serwisówke zeby znac oporność cewki zasilajacej ten układ oraz napiecie jakie powinno wychodzic na moduł(no albo poprosić kogos o zmierzenie) i porównaj ze swoim. Najczestszymi przyczynami uszkodzenia z jakimi ja sie spotakłem to: brak odpowiedniego sytku do masy oraz próba uruchamiania silnika bez załozonej fajki od swiecy(braku kontaktu swiecy z masa).Napiecie zmierzysz zwykłym miernikiem analogowym(tanie cyfrowe wariują przy pomiarze obok pracujacego silnika) pamietaj ze tam wystepuje prad zmienny, oporność uzwojenia cewki omomierzem. Z opisu wynika ze jezeli moduł jest uszkodzony to najprawdopodobniej nie pada w nim tyrystor lecz kondensator i jezeli masz mozliwosc rozebrania CDI to mozna go bez problemu wymienic na nowy(groszowe sprawy) i powinien dalej pracowac w porzadku.Racja kolego kondensator to naj wazniejsz rzecz w tym module przypomniałem sobie ze kiedyś zmieniałem diode i kondensator w module od simsona nie pamietam jaka miał pojemnosc ale napiecie pracy 400-1000Vpozdr Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitrx Opublikowano 7 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 Do modulu w moim suzuki dochodza dwa przewody. Zaczalem troche sie nad ta elektryka zastanawiac i nie wiem dlaczego na jednym z nich jest napiecie po wcisnieciu hamulca ale tak to zostalo fabrycznie podlączone wiec musi miec jakies zadanie.. Jeszcze nie wiem czy jakiegos udzialu w paleniu tego modulu nie ma dorabiane odciecie zaplonu. proszę o konsultacje w tym zakresie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skizo Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 (edytowane) Masz tu zasadę działania modułu zapłonu tutaj No raczej nie powinno być tak jak ty masz że po wciśnięciu hamulca jest napięcie na jednym z kabli modułuPoszukaj schematu instalacji to będziesz wiedział na 100% gdzie jest błąd Edytowane 7 Września 2006 przez zaxxx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.