Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

mi przy turystycznej jezdzie we dwóch około 4-4,5 tyś obr to bierze 4,5 l ( wesja 27KM) po mieście nie jeżdżę dużo to ci niestety nie pomogę, ale za to weźmie jeszcz 1l oleju na 1000km jak to jest u ciebie z tym olejem jaki używasz bo ja mam lotos mineralny 15W40 taki został jeszcz po poprzednim właścicielu na wiosnę zmieniam tylko zastanawiam się na jaki czy zostawić ten sam czy co zużycie byłoby może trochę mniejsze bo mam mały wyciek spod uszczelki (o-ring?)co przylega do wałka od zębatki napędowej łańcucha tej przy silniku o i jeszcze jak byś mi powiedział jak wygląda zapalanie i rozgrzewanie motora na ssaniu bo u mnie to tak: ssanie na max, jak stał kilka dni bez rozruchu to ze 3-4 razy trzeba nacisnąć przycisk start(jak był dzień czy dwa wcześniej jeżdżony to złapie często za pierwszym razem) , potem ma około 3,5 tyś obr, poczekam z 15-20 sek. zmniejszam ssanie mniej więcej na pół tak na 2,5 tyś obr. jedynka i powoli do przodu , pierwszy kilometr nie wchodzę wyżej jak 3,5 tyś obr potem stopniowo odejmuję ssanie aż poczuję że bez ssania idzie równo. Problem jest taki że gdybym za wcześnie odjął ssanie to zaczyna go mulić jakby mu paliwa bakowało albo coś w tym stylu, a gdy wcześniej rozgrzewałem na postoju to stałem chyba z 5 min i gazowałem po trochu ale jak chciałem przekroczyć 4 tyś obr. (oczywiście po wcześniejszym lekkim odjęciu ssania to znowu go muliło) na wiosnę zrobię chyba też synchronizację gażników i zastanawiam się nad regulacją zaworów tylko że nie wiem ile to będzie kosztować bo sam nie bardzo to zrobię może synchronizacja to jeszcze ale z jakąś serwisówką albo dokładnym opisem i nie wiem co z łańcuszkim rozrządu czy jast już do wymiany czy nie, o i jeszcze jak sprawdzasz poziom oleju na wkręconym korku czy na dołożonym.

Z góry dziękuję za odpowiedźi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Seba na początek powiedz mi ile koni miałeś bo ja mam 27 rocznik '87 kupiłem na wiosnę tego roku pierwszy poważny motor bo wcześniej 3 lata miałem sima. Mam parę pytań :

1. ile ci paliła miasto/trasa - mi 5l-miasto, 4,5 trasa, spokojna jazda non stop we dwóch

2. ile zużywała oleju i jakiego używałeś - ja mam lotos mineralny (pozostałoś po poprzednim właścicielu) i bierze 1l na 1000km (chyba trochę dużo) jest jeszcze mały wyciek spod o-ringa na wałku od zębatki napędowej ale mimo to chyba trochę za dużo bierze

3. jaką miałeś gumę z tyłu bo u mnie pisze na oponie 160

4.jak wyglądało u ciebie rozgrzewanie (palenie na ssaniu i pierwsze kilometry po tym- patrz post wyżej wszystko dokładnie opisane)

5.czy nie brzęczały ci blaszki w kolankach bo one są jakby 2-warstwowe przepali sie trochę i tak brzęczy

6. robiłeś jakieś regulacje, synchronizację, wymiany, remonty, itp. ile Cię to kosztowało

7. nie znasz czsem takiego mechanika z Łęgu Tarnowskiego bo zastanawim się czy nie zrobić u niego serwisu na wiosnę

Dzięki za każdą informację :notworthy:

Edytowane przez MEH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja 27 PS rocznik 89

Ad 1. Zużycie od 4,5 do 4,8 dm3/100km nieważene gdzie, głównie jeżdżę po Krakowie

Ad 2. Do przebiegu ok 45 tys km mieściła się w ok 0,50 dm3/1000 km Przy 50 tys km zuzycie sięgało 1,0 dm3/ 1000 km ale wtedy nie było już prawie 1 pierścienia tłokowego i rozpie... rowki. Z początku jeździłem na Quaker a później na Lotos, bo bym zbankrutował.

Nie wiem ile to ma przejechane ale być może masz tylko zapieczone pierścionki (przegrzany) co jest możliwe na mineralnym oleju. Spróbuj wlać jakiś syntetyk lub środek myjący do oleju. Jeśli się nie poprawi to wymiana tłoków i pierścieni - koszt części ok 600 zł plus robocizna i szlif cylindrów (ceny na 2005 rok).

Ad 3. Standardową - chyba 130

Ad 4. Na zimnym jak stał kilka dni to trzeba go było przelać :notworthy: zdejmujesz lewy czy prawy panel ten od strony filtra powietrza przytykasz rękawiczką ok 75% otworu i kręcisz na ssaniu jak złapie to wyciągasz rękawiczkę-gotowe. Ruszałem a ssanie wyłączałem po ok 1km i już nie gasł. To zależy od temp. otoczenia.

Ad 5. Nie wiem o co ci chodzi jakie blaszki?

Ad 6. Robiłem. Trzeba zadzwonić do serwisu i zapytać. Nie wiem ile teraz kosztuje.

Ad 7. Przykro mi ale obracam się w środowisku Krakowskim.

 

Pozdro jak potrzebujesz jakieś info to mam w szufladzie jeszcze pewne kserówki.

Seba

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seba powiedz mi jak sprawdzałeś poziom oleju czy na dołożonym korku czy na wkręconym i czy robiłeś ten remont silnika czy nie, bo wysypać prawie 1000zł to nie takie proste a dolewanie 1l oleju na 1000km to żaden problem tym bardziej lotos kosztuje około 12zł za 1l a ja robię jakieś 3 tyś km na rok no i jak byś mi napisał ile v-max miałeś na liczniku

narka :icon_mrgreen:

Edytowane przez MEH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na forum ktoś napisał że na dołożonym, ale ja sprawdzałem na wkręconym, szczerze mówiąc to nie wiem jak to ma być na prawdę.

Remontu nie robiłem, z tego względu, że chciałem się przesiąść na Monstera i sprzedałem jako uszkodzony.

Na liczniku nie pamiętam ale chyba 200 a jechał max 140. Jak nr silnika zaczyna się od 3 to jest to wersja 27 KM jak od 2 to jest to 40 kilka KM.

Sprubuj z tym myciem nagaru, o ile masz niewiele przejechane... no chyba że wyrażnie słyszysz brzęczenie pierścionków, objawia sie przy około 2,5-3 tys ob/ min dokładnie nie pamiętam, to wtedy prawdopodobnie są już wyrąbane pierścienie i rowki w tłokach. Same pierścienie + uszczelka to koszt ok 350 zł, ale gdy rowki w tłokach są wybite to wymiana nic już nie da i trzeba wymienić tłoki, a przy okazji szlif!

Chłopak nie łam się jak nie zostawiasz białej chmury za sobą o jeszcze troche pojeździsz. Pozdro :icon_mrgreen:

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...