Skocz do zawartości

gs500 zębatka przednia


qdlaty
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

wczoraj bez żadnych objawów nagle zerwał mi się łańcuch. po rozkreceniu okazało się że zębatka przednia ma luz 3mm (chodzi wzdłuż wałka). jest zabezpieczona pierścieniem, nie dokręcana.

podkładek żadnych nie było jak otworzyłem, więc po prostu poprzedni właściciel ich nie zamontował.

można je kupić, czy trzeba będzie domowymi sposobami kombinować?

Edytowane przez qdlaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w gs był wzmacniany wałek zdawczy i bodajże od 95 roku na zębatce był dodatkowy kołnierz

 

jaki masz rocznik? może masz powyżej 95 a ktoś zamontował Ci zębatkę od starszego bez tego kołnierz

 

ja mam niby 95 ale jest to rocznik jednak 94 (pewnie rocznik 94 a pierwsze rejestracja 95) i jak kupowałem nowy zestaw i na przód zębatkę JT z kołnierzem i była za szeroka musiałem na szlifierce magnetycznej zebrać ten kołnierz

 

jak co kup nową zębatkę a najlepiej cały zestaw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam rocznik '93, ale zebątka już jest trzymana pierścieniem, nie dokręcana, więc trzeba będzie dać zębatkę z kołnierzem, tak jak mowisz.

 

co do wymiany - ona i tak jest do wymiany bo lata jak oszalała po wałku (wybiła się) i przed te luzy łańcuch poszedł bo nie tylko wzdłuż wałka latała, ale i kiwała się na boki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz osiowy zębatki zdawczej w GS500 z segerkiem, musi być.

Zakładamy zębatkę, montujemy segerek i nie poprawiamy fabryki.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmmmm tylko skoro masz rocznik 93 to ta z kołnierzem będzie za szeroka

 

luz wiem że ma być ale 3mm coś sporo ja na starej miałem ja luźną (tak jak i na nowej) ale nie 3mm

kup nową i zobacz jak wtedy będzie ( skoro kiwała sie też na boki to koniecznie trzeba było ją wymienić stąd pewnie ten duży luz) kup zębatkę do twojego rocznika ! ta z kołnierzem nie będzie Ci pasować

 

stara

 

http://www.sklep.larsson.com.pl/showpic.php?p=2200195

 

nowa

 

http://www.sklep.larsson.com.pl/showpic.php?p=2200333

 

w obu przypadkach przed i po wzmocnieniu jest zabezpieczana pierścieniem

 

ja tam co jakiś czas zaglądam sprawdzam jak tam pierścień i zawsze przeczyszczę wszystko

 

ja nie poprawiałem fabryki po prostu miałem stary jeszcze typ wałka zdawczego a zębatkę już na nowy a że mam dostęp do szlifierki magmatycznej z dnia na dzień to zebrałem ten kołnierz ( dłużej by trwała wymiana)

 

kolega ma 93 wiedź do teko rocznika niech zamówi i będzie dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to widać że masz tak jakby po tej modernizacji może coś było kiedyś już robione ? a każdy kto wymieniał zębatkę podawał rocznik i potem był taki duży luz

 

skora ta z kołnierzem będzie Ci pasować

 

aż poszedłem do garażu i zmierzyłem tą starą i ma coś około 6mm dokładnie nie mogłem zmierzyć bo jest po szczepiona na zębach ( nie chciało mi sie tego spiłować ) a nie mam mikrometru a tamta ma 8.8

to jednak wynika że ta z kołnierzem będzie pasować

 

mówię ja mam stary typ i za nić w świecie bym tej z kołnierzem nie założył na wałek, nie było jak później zapiąć pierścienia a tu wynika że Tobie będzie pasować ..............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...