Daevon Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Zacząłem ten temat w "Mechanika 2T", ale nikt nie potrafi mi pomóc. Proszę w takim razie o pomoc tutaj. Yamaha TZRR 80 ccm 1997 rok, przebieg - 11500 km Napiszę prosto: Kiedyś jechała 124km/h a teraz ledwo 112km/h.Powiedzcie co może być? Może to być wina rozciągniętego łańcucha? Może silnik się kończy-czas na remont (trochę chyba za wcześnie)? Na obroty się wkręca więc w gaźniku nie ma syfu, chociaż przytyka mi się czasem kranik na pozycji open i muszę zmieniać na reserve. Więc w baku mam jakąś minę. Ale wydaje mi się, że to nie wina tego. Olej przekładniwy jest nowy (Motul Transoil Expert) i używam Castrola 2T do mieszanki. Aha, zmieniłem benzynę z 95-cio na 98-mio oktanową. Może to mieć wpływa na osiągi silnika? PZDR Dawid icon_eek.gif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Yamaha TZRR 80 ccm 1997 rok, przebieg - 11500 km 9-cio letnie moto o takim przebiegu :) Nawet jak na 80-tkę to po mojemu za mało :biggrin: Może to być wina rozciągniętego łańcucha? hehe, nie sądzę... :biggrin: zmieniłem benzynę z 95-cio na 98-mio oktanową to chyba po to, żeby polepszyć sobie samopoczucie... Regulacja gażnika, wymiana filtra powietrza była robiona :D No i sprawdź ten dopływ paliwa, bo coś nie tak jest. Jak Ci się zatyka kranik i jeśli nie masz filtra paliwa, to połowę tego syfu masz aktualnie w gaźniku.Poza tym może Ci się cylinder z tłokiem kończyć, bo przebieg to raczej między bajki :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daevon Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 (edytowane) Dzięki. Jestem drugim właścicielem tej Yamahy. Zaliczyła szlifa i nie była jeżdżona przez długi okres czasu, potem remont i kupiłem ją ja. Moto kupowałem w obecności znajomego mechanika i stwierdził, że przebieg jest prawdziwy. Jest ona całkowicie zdrowa i osiągi miała takie jakie mieć powinna. Faktycznie zauważyłem, że na tej 98-mio oktanowej benzynie TZR wcale nie chodzi lepiej. Możliwe, że mogły ulec pogorszeniu osiągi z powodu zmiany beny? Brzmi to nieprawdopodobnie, ale nie wiem, więc pytam. Sprawdzę ten kranik, a potem gaźnik... Syf jest napewno i pływa w baku, a reszta faktycznie może znajdować się już w gaźniku. Pzdr PS. Nie byłą robiona regulacja gaźnika ani wymiana filtra powietrza. Edytowane 25 Sierpnia 2006 przez Daevon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robak Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 czasami 95 na dobrej stacji jest lepsza niż 98 na słabej :) sprawdz cisnienie w oponach :D przy takim słabym silniczku to robi spora różnice 12 tys to już całkiem sporo jak na 2T !! nie wiem jak mocno była eksploatowana , ale przy tym przebiegu bardzo prawdopodobne, że tłok bedzie wymagał wymiany (jesli masz nikasyl to lepiej z tym nieczekać bo sie wytrze a nałożenie nowego kosztuje 700 zł) Cytuj SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobik Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 hmm kiedyś kumlowi ściągałem jego TZR 80 z komisu, pojechalismy na jednym moto, a potem ja na TZR a on na Wildstarze. Ja wycisnąłem nią niecałe 100km/h. Waże około 83kg i mam 185cm wzrostu. A moto jest z 2001 roku chyba. Wydaje mi się, że przy takiej pojemnosci dużą role odgrywają gabaryty i waga kierowcy. Może przytyłeś? :) Wiem, troche taki żarcik, ale kazde dodatkowe obciążenie na takim moto od razu sie odbija na osiągach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daevon Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 hmm kiedyś kumlowi ściągałem jego TZR 80 z komisu, pojechalismy na jednym moto, a potem ja na TZR a on na Wildstarze. Ja wycisnąłem nią niecałe 100km/h. Waże około 83kg i mam 185cm wzrostu. A moto jest z 2001 roku chyba. Wydaje mi się, że przy takiej pojemnosci dużą role odgrywają gabaryty i waga kierowcy. Może przytyłeś? :biggrin: Wiem, troche taki żarcik, ale kazde dodatkowe obciążenie na takim moto od razu sie odbija na osiągach. To jakaś biedna ta TZR. Ja swoją wracając z komisu targałem 124 równo, a teraz 115 ledwo . Ważę 86 kilo i mam 189 cm wzrostu i moja waga od tamteg oczas u się nie zmieniła (kupiłem ją pierwszego lipca 2006). Dzisiaj zauważyłem, że po pierwszych 2 km jazdy, kiedy silnik jest ledwo rozgrzany moja TZR ma większą moc :biggrin: . Wszystko na odwrót :biggrin: PS. Tym, którzy piszą "fachowym" tonem, że mi się sprzęgło ślizga - dzięki, ale nie napisałem, że obroty wzrastają a prędkośc nie, a to dopiero wskazywałoby na kłopot ze sprzęgłem PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarczi Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 to jest normalne ze kiedy jest ledwo rozgrzana ( zimna ) to jest mocnijsza bo ma wieksza kompresje , wiec moze naprawde trzeba remoncik zrobic . jak sie nie znasz to daj do jakiegos spr . serwisu niech zdejmo cylinder i ocenia czy jest jud do remontu pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 tam ci potrafili pomoc, tylko ty najwyrazniej nie potrafisz sluchac. gaznik wraz z przebiegiem wymaga po jakims czasie drobniutkiej regulacji, wszystko sie przestawia z biegiem czasu i dystansu. po pierwsze wyczysc filtr powietrza, po drugie to ze sie wkreca na obroty nie oznacza ze nie mozesz zajrzec w gaznik. kolejna sprawa to moze swieca nie daje juz takiej iskry. to sa najprostze przyczyny. pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daevon Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 (edytowane) tam ci potrafili pomoc, tylko ty najwyrazniej nie potrafisz sluchac. gaznik wraz z przebiegiem wymaga po jakims czasie drobniutkiej regulacji, wszystko sie przestawia z biegiem czasu i dystansu. po pierwsze wyczysc filtr powietrza, po drugie to ze sie wkreca na obroty nie oznacza ze nie mozesz zajrzec w gaznik. kolejna sprawa to moze swieca nie daje juz takiej iskry. to sa najprostze przyczyny. pzdr:) Gdybyś zwrócił uwagę na to, kiedy pisałem o tym, że w Mechanika 2T nie potrafią mi pomóc, nie napisałbyś tak. Otóż kiedy zacząłem ten temat tutaj, na mechanice miałem 1 lub 2 nic nie wnoszące do problemu odpowiedzi (dopiero niedawno zaczęło ich przybywać), więc nie pisz mi, że nie potrafię słuchać. Pojadę do warsztatu i niech sprawdzą to, co mówicie. Wyjeździłem całą 98-mio oktanową benzynę, która miałem w baku i zatankowałem na powrót 95... Po kilku munitach zauważyłem że silnik inaczej pracuje iiii?? Mała próba... :D Tzr-ka leci znów 124 na godzinę i to pod wiatr jechałem heh.... Więc to wina paliwa... Widocznie te silniki nie lubią 98. Dzięki wszystkim, temat zamknięty, ale zaraz otwieram nowy bo mi się łańcuch zacina mimo, że smaruje go Castrolem Chain Coś tam hehe, albo nie otworzę... Co można by zrobić? Zapytam tutaj odrazu.. Edytowane 28 Sierpnia 2006 przez Daevon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Wyjeździłem całą 98-mio oktanową benzynę, która miałem w baku i zatankowałem na powrót 95... Po kilku munitach zauważyłem że silnik inaczej pracuje iiii?? Mała próba... icon_twisted.gif Tzr-ka leci znów 124 na godzinę i to pod wiatr jechałem heh.... Więc to wina paliwa... Widocznie te silniki nie lubią 98. Dzięki wszystkim, temat zamknięty, ale zaraz otwieram nowy bo mi się łańcuch zacina mimo, że smaruje go Castrolem Chain Coś tam hehe, albo nie otworzę... Co można by zrobić? Zapytam tutaj odrazu.. Hehe :D To tak jak ja ci napisalem zebys zmienil paliwo (tylko ze w temacie wczesniejszym) ;) Co do tego lancucha to opisz dokladniej bo nie rozumiem... Jak ci sie zacina podczas toczenia motoru do tylu to wyrobione zebatki. Opisz dokladnie gdzie kiedy i jak <lol> POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daevon Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 no właśnie nie wiem... jadę sobie jade i jak puszczam gaz obojętnie na jakim biegu, albo redukcja i puszczenie gazu to mi tak wali łańcuch ale nie wiem o co. Zaglądnąłem tak przez lewe ramię co ten łańcuch tam "wyprawia" i zauważyłem że tak jakby "zwija sie" ku górze (na dolnym jego odcinku miedzy zębatkami w stronę górnej jego części) i następuje takie cykniecie, chyba wali o wahacz :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Wez jakiegos qmpla i powiedz zeby sie przypatrywal co sie tam dzieje dokladnie... I sprawdz czy czasami gorna czesc lancucha nie jest luzniejsza niz dolna. Jesli tak to masz wyrobione zebatki i lancuch sie zaczepia o zabki i zeskakuje wydajac ten dzwiek :biggrin: POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek2345 Opublikowano 9 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2006 No racja ze 98 ma mniej oktanow od 95 ale bezyna wiecej oktanowa szybciej niszczy silnik niz mniej oktanowa dlatego ja jezdze swoja cagiva ma 98 :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 9 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2006 (edytowane) No racja ze 98 ma mniej oktanow od 95 ale bezyna wiecej oktanowa szybciej niszczy silnik niz mniej oktanowa dlatego ja jezdze swoja cagiva ma 98 :icon_mrgreen: Tu się nie zgodzę.Silnik najlepiej pracuje na takiej benzynie, do jakiej jest zaprojektowany i zestrojony.Jeśli silnik jest na 95 a wlewasz 98 to nie zyskujesz nic poza spadkiem mocy.Benzyna 98 spala się spokojniej i przy okazji dłużej niż 95 co daje taki sam efekt jak opóźnienie zapłonu.Aby uzyskać optymalne spalanie powinieneś przyspieszyć zapłon, tyle że pewnie się nie da.Jeśli zalejesz 95 do silnika zrobionego na 98 to jeszcze gorzej, bo może on wejść w obszar spalania detonacyjnego i to też nie będzie zdrowe.Kiedyś w starych samochodach były "przełączniki oktanowe" zmieniające przyspieszenie zapłonu w zależności od używanego paliwa.Nowoczesne silniki mają czujniki spalania detonacyjnego i same sobie z tym radzą.W prostych silnikach w moto pozostaje nam wlewanie tego, co zaleca instrukcja.Pozdrawiam Edytowane 9 Grudnia 2006 przez sebazaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daevon Opublikowano 9 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2006 Przez ten czas między wątkiem z ostatniego dnia sierpnia (ja zakładałem ten temat), a ostatnimi dwoma zdążyłem: zrobić 2 tys km, rozwalić się o Fiata i wreszcie wymienić moto na szybsze. Hehe pozdro PS. 95 oktanowa w mojej TZR spisywała się i wiele lepiej niż 98 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.