Skocz do zawartości

Yamaha Midnight Star (Roadliner, Stratoliner)


johny
 Udostępnij

Midnight Star  

250 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Oceniam jako:

    • ładna
      201
    • brzydka
      34
    • nie mam zdania
      16


Rekomendowane odpowiedzi

Przed wykręceniem i ponownym zakręceniem trzeba zaopatrzyć się w podkładki (uszczelki) miedziane.

A ja nie zmieniałem tych podkładek, a już drugi raz olej wymieniałem. Nie mam wycieków, tam nie ma aż takiego ciśnienia. Nawet w zeszłym sezonie jedną z śrub miałem lżej dokręconą od pozostałych bo mi klucz nie podchodził do końca, i też ani kropelki oleju nie zgubiłem. Czemu Soft piszesz że muszą być nowe podkładki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te podkładki są miedziane i są bardzo miękkie. To czysty przypadek że Ci nie kapie. Zobacz jak wygląda nowa podkładka - jak stara. Rzecz bardzo ważna - podkładki nie mogą mieć większej średnicy zewnętrznej niż te oryginalne - bo też nie będzie dobrze uszczelniało. Koszt nowej podkładki to 0,50 max 1 zł. Jak będzie kapać to wymienić tak łatwo się nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kolegi SOFT rozumiem dwie śruby pod spodem a trzecia śrubaw zbiorńiku oleju. Cz chodzi o miejsce tam gdzie jest miarka oleju. I jeszcze jedno zapytanie przy wymiańie oleju przekladńiowego jedna śruba na dole wystarczy wykrecić i spoko? Sory że tak przynudzam ale wybieram śie do serwisu yamahy na pierwsza wymiane i chcialbym cos wiecej wiedzieć.Za wszelka porade serdeczńie dziekuję. pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cz chodzi o miejsce tam gdzie jest miarka oleju.

Tak. Z tego zbiorniczka wypuścisz olej, jak odkręcisz tą śrubę.

I jeszcze jedno zapytanie przy wymiańie oleju przekladńiowego jedna śruba na dole wystarczy wykrecić i spoko?

Nie. Trzeba się trochę bardziej pomęczyć. Przede wszystkim trzeba odkręcić wydech, a później dekielek który zakrywa wlew oleju przekładniowego. I nie jest to tylko jedna śruba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z tą trzecią śrubą która nalerzy odkręćic podczas spuszczania oleju z silnika. Gdzie ona sie znajduje?

 

Czy podczas odkrecania wydechu czeba cos rozłanczac . Czy odkrecamy tylko wydech?

 

Przy wymiańie oleju przekładniowego jak sprawdzamy pożiom. Lejemy odmoerzony wczesniej olej 0 55 litra czy jest jakaś inna opcja ?

 

Dziekuje i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz - opiszę Ci krok po kroku wymianę oleju silnikowego i przekładniowego.

Wymiana oleju silnikowego:

Dobrze mieć umyty silnik od spodu - to ułatwia zadanie. Wymianę oleju najłatwiej jest wykonać na kanale samochodowym z wyjętymi kilkoma deskami.

1. Rozgrzewamy silnik aby olej był gorący i rzadki.

2. Odkręcamy miarkę oleju (górny korek oleju)

3. wykręcamy śrubę z dołu zbiornika oleju i spuszczamy olej do naczynia. Olej jest ciepły!

4. wykręcamy 2 śruby z silnika - olej też spuszczamy do naczynia.

5. wykręcamy filtr oleju kluczdem paskowym. (też podstawiamy naczynie bo będzie ciekło)

6. czekamy aż olej przestanie lecieć ze wszystkich otworów. W tym momencie dobrze by było gdyby motocykl stał pioniowo.

7. w tym czasie oczyszcamy śruby, nakładamy NOWE podkładki miedziane i smarujemy gumową uszczelkę w nowym filtrze olejem silnikowym (zużytym lub nowym).

9. zakręcamy filtr (nie na siłę - bo filtr trzymany jest na gumowej uszczelce) w/g instrukcji 17Nm

10. przed zakręceniem śrub oczyszczamy czystą szmatką powierzchnie na silniku i zakręcamy 3 śruby w kolejności dowolnej - siła 43Nm

11.Uwaga - jeżeli wymieniłeś filtr powinieneś zalać 4,90 litra oleju (na 2 raty!!)

12. wlewasz do zbiornika oleju pierwszą dawkę oleju tj. około 2,5 litra

13. odpalasz motocykl na chwilkę - dosłownie 3-5 sekund gasisz motocykl - olej ze zbiornika został przepompowany do silnika.

14. wlewasz do zbiornika oleju resztę oleju (4,9-2,5=2,4 litra)

15. zakręcasz korek

16. odpalasz motocykl i sprawdzasz czy nie ma wycieków.

17. Przed sprawdzeniem wycieków i odpaleniem motocykla wyczyść silnik szmatą.

18. Jeżeli chcesz sprawdzić czy jest smarowanie i olej jest tłoczony to masz do tego 2 śruby przy popychaczach.

(z prawej strony motocykla przy 2 grubych chromowanych rurach biegnących przy cylindrach na ich dole sa 2 śruby do sprawdzania ciśnienie oleju.Gdy silnik pracuje to możesz którąś z nich lekko poluźnić kluczem imbusowym i jeżeli poleci olej to znaczy że jest ciśnienie)

19. Zmartwię Cię że poziomu oleju nie sprawdzisz tak łatwo. Musisz zaufać swojej robocie i zalaniu 4,9 L oleju ....

Sprawdzanie oleju w naszym motocyklu to temat na następną pracę doktorską na forum,

Potem opiszę wymianę oleju w przekładni.

 

Ważne w wymianie oleju przekładniowego.

Przed rozkręceniem tłumika i kolektorów wydechowych należy zaopatrzyć się w NOWE pierścienie uszczelniające (4 sztuki)

Ja niestety tego nie zrobiłem i mam przedmuchy.

1. rozkręcamy i zdejmujemy tłumik

3. odkręcamy 4 śruby od kolektorów wydechowych (2 na kolektor)mocujące je do cylindrów.

2. zdejmujemy kolektor wydechowy. (z tego co pamiętam nie trzeba zdejmować linek sterujących exupem - ale mogę się mylić)

3. odkręcamy korek, którym służy do zalewania oleju oraz śrubę spustową znajdującą się poniżej korka wlewowego.

4. pod śrubę spustową należy ustawić zbiornik na zużyty olej.

5. spuszczamy olej.

6. czyścimy śrubę i sprawdzamy uszczelkę - jeżeli mamy nową to wymieniamy ją.

7. zakręcamy śrubę spustową

8. zalewamy olej 0,55 Litra

9. zakręcamy korek wlewowy

10. sprawdzamy poziom oleju - śrubą w deklu do sprawdzania poziomu (olej powinien być na poziomie otworu lub delikatnie pod)

11. Montujemy kolektory wydechowe z nowymi uszczelkami i tłumik z nowymi uszczelkami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. ; ..Dziekuję SOFT za opis wszystko kumam tylko chodzi mi o ta śrubę z dolu zbiornika oleju.Czy ona jest wyrzej od tych srub spustowych. Przyznaje że jeszcze nie leżalem pod motocyklem ale sie musze tam polożyć.

 

Czy jesli ona niebedzie odkręcona to olej niezejdzie caly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te podkładki są miedziane i są bardzo miękkie. To czysty przypadek że Ci nie kapie.

Dam sobie jedną rękę uciąć że tych podkładek nie wymienia więcej jak 1 na 10 użytkowników tych maszyn. I dam sobie drugą rękę uciąć że nikomu z tych osób olej nie kapie ;)

Ważne w wymianie oleju przekładniowego.

Przed rozkręceniem tłumika i kolektorów wydechowych należy zaopatrzyć się w NOWE pierścienie uszczelniające (4 sztuki)

Ja niestety tego nie zrobiłem i mam przedmuchy.

Ja też tego nie zrobiłem. Jak na razie przedmuchów nie mam. Zobaczymy jak długo. Może zbyt słabo dokręciłeś opaski. Spróbuj wyrównać, dokręcić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie części będą mieli w serwisie yamahy. Tylko pytanie "za ile", i jak długo trzeba będzie czekać aż daną część ściągną, jeśli nie będą jej mieli na miejscu. Czasami jakieś części można znaleźć na allegro, w sklepach internetowych lub sklepach tradycyjnych. Jeśli chodzi o pierścienie uszczelniające, to pewnie w serwisie Ci najdrożej za nie zaśpiewają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już szukałem tych pierścieni w necie i są one dostępne,

Te pierścienie według internetu pasują do Virażki, XVS1100, xv1700(chyba) i do 1900.

Według mnie - to są trochę inne pierścienie. W XV1900 są trochę dłuższe tuleje.

Gdybyście coś wiedzieli na ten temat to dajcie znać na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...