Skocz do zawartości

pytania lajkonika


Manulo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

dorwałem trochę narzędzi w związku z czym mam pytanie ( a właściwie to kilka):

1 jak wymienić kondensator ?

2 czy jeśli micoś spadnie z łańcucha na zębatkę to da się to wyjąć czy trzeba cały silnik rozbierać?

3 co to jest karter?

wszystkie pytania dotyczą rometa kadeta m 780 (silnik 023 dezamet)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rometem jeździłem ze dwadziescia lat temu i słabo pamietam pod którym deklem jest pradnica i iskrownik.Kondensator jest przykrecony swoja obudową (metalową) do masy a przewód ma na końcu "oczko" do przykręcenia srubki.Wazne żeby ten przewód nie dotykał do masy.Z wymiana poradzisz sobie na bank 8) Karter to popularna nazwa tej częsci silnika w której jest osadzony wał korbowy.W Romecie to w zasadzie cały dół silnika. inaczej mówiąc blok silnika.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Żeby wymienić kondensator trzeba ściągnąć koło magnesowe. W tym celu należy mieć specjalny ściągacz wkręcany w to koło. Po ściągnięciu koła uzyskasz swobodny dostęp do kondensatora. O skrzyni korbowej EN500 Ci już napisał.

 

Najlepiej jednak będzie jak skorzystasz z usług jakiegoś bardziej doświadczonego kolegi lub warsztatu mechanicznego. Poprzyglądasz się zobaczysz co i jak i na pewno będziesz to miał dobrze zrobione :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa to poprostu cała metalowa część motocykla,która robi za przewód -minus-.Podłączasz przewód -minus akumulatora do dajmy na to ramy,a z kolei do tej przykładowej ramy podłączasz "minusy" wszystkich odbiormików.W ten sposób oszczędzasz na przewodach,bo kablami prowadzisz tylko 'plus".A co do przerywacza,to wymieniając kondensator napewno go widziałeś,bo przewód kondensatora połączony jest właśnie z przerywaczem.Nie wiem jak dokładnie sprawa wygląda w romecie,ale nie różni się to chyba zabardzo od innych .Zeby wyregulować styki musisz miec przedewszystkim szczelinomierz i znać wartość szczeliny jaką chcesz ustawić.Przy przerywaczu zapewne znajduje się śruba ,po poluzowaniu której możesz regulować położeie kowadełka (część przerywacza).Ustawiasz je tak,żeby przerwa międzu stykami (takimi wystającymi cyckam na końcach blaszek) była taka jakiej potrzebujesz i dokrecasz śrubę kowadełka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

już nawet sobie troszkę pojeździłem ale kolejny mankament - pływak do połowy w nim wachy ale już kupiłem nowy i prawdopodobnie jutro sobie pośmigam. A na zlocie będę już mym rometem w wersji pomalowanej - czarno srebrny z płomieniami na baku! :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...