Manulo Opublikowano 1 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2003 dorwałem trochę narzędzi w związku z czym mam pytanie ( a właściwie to kilka):1 jak wymienić kondensator ?2 czy jeśli micoś spadnie z łańcucha na zębatkę to da się to wyjąć czy trzeba cały silnik rozbierać?3 co to jest karter?wszystkie pytania dotyczą rometa kadeta m 780 (silnik 023 dezamet) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 1 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2003 Rometem jeździłem ze dwadziescia lat temu i słabo pamietam pod którym deklem jest pradnica i iskrownik.Kondensator jest przykrecony swoja obudową (metalową) do masy a przewód ma na końcu "oczko" do przykręcenia srubki.Wazne żeby ten przewód nie dotykał do masy.Z wymiana poradzisz sobie na bank 8) Karter to popularna nazwa tej częsci silnika w której jest osadzony wał korbowy.W Romecie to w zasadzie cały dół silnika. inaczej mówiąc blok silnika. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 1 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2003 Jeszcze jedna uwaga.Niektórzy na karter mówia skrzynia korbowa.Ja jestem zwolennikiem bardziej polskich nazw.Czyli skrzynia korbowa i blok silnika Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 2 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2003 Witam.Żeby wymienić kondensator trzeba ściągnąć koło magnesowe. W tym celu należy mieć specjalny ściągacz wkręcany w to koło. Po ściągnięciu koła uzyskasz swobodny dostęp do kondensatora. O skrzyni korbowej EN500 Ci już napisał. Najlepiej jednak będzie jak skorzystasz z usług jakiegoś bardziej doświadczonego kolegi lub warsztatu mechanicznego. Poprzyglądasz się zobaczysz co i jak i na pewno będziesz to miał dobrze zrobione :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Manulo Opublikowano 2 Czerwca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2003 kondensator właśnie wymieniłem a tak bajdałej to co to jest ta masa? a i jeszcze jedno jak wygląda przerywacz i jak wyregulować jego styki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiu Opublikowano 2 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2003 Masa to poprostu cała metalowa część motocykla,która robi za przewód -minus-.Podłączasz przewód -minus akumulatora do dajmy na to ramy,a z kolei do tej przykładowej ramy podłączasz "minusy" wszystkich odbiormików.W ten sposób oszczędzasz na przewodach,bo kablami prowadzisz tylko 'plus".A co do przerywacza,to wymieniając kondensator napewno go widziałeś,bo przewód kondensatora połączony jest właśnie z przerywaczem.Nie wiem jak dokładnie sprawa wygląda w romecie,ale nie różni się to chyba zabardzo od innych .Zeby wyregulować styki musisz miec przedewszystkim szczelinomierz i znać wartość szczeliny jaką chcesz ustawić.Przy przerywaczu zapewne znajduje się śruba ,po poluzowaniu której możesz regulować położeie kowadełka (część przerywacza).Ustawiasz je tak,żeby przerwa międzu stykami (takimi wystającymi cyckam na końcach blaszek) była taka jakiej potrzebujesz i dokrecasz śrubę kowadełka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Manulo Opublikowano 2 Czerwca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2003 dzięki wszystkim za pomoc!!! zaraz zabieram się do roboty!!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 13 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2003 No i jak poszło? Udało sie osiągnąć sukces? Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Manulo Opublikowano 13 Czerwca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2003 już nawet sobie troszkę pojeździłem ale kolejny mankament - pływak do połowy w nim wachy ale już kupiłem nowy i prawdopodobnie jutro sobie pośmigam. A na zlocie będę już mym rometem w wersji pomalowanej - czarno srebrny z płomieniami na baku! :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Manulo Opublikowano 14 Czerwca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2003 aha mam jeszcze jedno pytanie czy jeśli rozj***ł mi się ten klin pod magnetem to da się go wymienić bez rozbierania całego silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kac Opublikowano 14 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2003 Cześć.Spokojnie. Zdejmujesz koło zamachowe (magneto) i wymieniasz klin. Pamiętaj żeby dobrze to koło dokręcić, bo będziesz to musiał powtórzyć :P .Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Manulo Opublikowano 15 Czerwca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2003 Dzięki! a i jeszcze jedno pytanko: wymieniłem kondensator, świecę kumpel wyregulował mi styki iskra była przez kilka minut i znowu jej nie ma co się dzieje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kac Opublikowano 16 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2003 Albo cewka zapłonowa do wymiany albo masz gdzieś przebicie. Sprawdź połączenia kabelków na przerywaczu, przewód wysokiego napięcia i fajkę. A może był źle dokręcony przerywacz i się przesunął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Manulo Opublikowano 16 Czerwca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2003 a czy przyczyną tego może być to że ten klin pod magnetem poszedł się je**ć??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kac Opublikowano 16 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2003 A może ten nowo założony klin został ścięty przez magneto? W tych silnikach są bardzo wąskie kliny, które przy niedokładnym skręceniu często zostają uszkodzone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.