Skocz do zawartości

GPZ 500s 98, kontrolka oleju


tha
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam mozliwosc dosc okazyjnie zakupic taki motor po szlifie. Widzialem zdjecia i z tego co sie orientuje i zdolalem dopytac motocykl wyglada dosc typowo tzn polamane plastiki, porysowany tlumik, pekniety klosz lampy. Martwia mnie jednakowoz dwie rzeczy - zeszlifowany (niewielka dziurka) dekiel silnika po stronie lewej oraz palaca sie bez przerwy kontrolka smarowania/cisnienia oleju. Nie chcialbym za bardzo wpakowac sie w cos, co sie do naprawy nie nadaje dlatego chcialbym zapytac czy mial moze ktos do czynienia z podobnym przypadkiem, co ewentualnie moglo ulec zepsuciu i jaki jest szacunkowy koszt naprawy?

 

Z gory wielkie dzieki,

 

Pozdrawiam,

 

Tha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz troche trudno opowiadać jakie mogą być koszty nie widząc moto przyczyn może być wiele

1-urwany przewód od czujnika ciśnienia oleju

2- brak oleju spowodowany wyciekiem

3 -zapowietrzenie się układu smarowania (trzeba spuścić olej i na nowo go wlać)

4 -silnik tak zarżnięty że nie trzyma ciśnienia (mało prawdopodobne ale możliwe tutaj jednak szlif nie ma nic do rzeczy)

5- uszkodzony czujnik ciśnienia oleju

Jest jeszcze kilka możliwości ale one są tak mało prawdopodobne że nie warte wymieniania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się z zapowietrzeniem układu smarowania po szlifie i wystarczał dłuższy postój motocykla (raz Suzuki GS 450, raz Kawa ER-5). Najłatwiej kwestię zapowietrzenia układu jest sprawdzić w sprzętach które mają okienko do sprawdzania poziomu - widać jak sprawnie działająca pompa zasysa olej na tyle, że znika on praktycznie całkowicie. Z bagnetem który jest w GS 500 sprawa jest trochę bardziej utrudniona, ale wykonalna. Można sprawdzić, czy pompa pompuje olej zdejmując pokrywę zaworów. Na rozruszniku, z wykręconymi, ale zmasowanymi świacami po zakręceniu powinien się pojawić olej na wałkach rozrządu. Nie ma niestety w GS 500 zewnętrznych elementów układu smarowania. Wtedy wystarczy poluzować przewód biegnący do np. do głowicy i zobaczyć, czy spod uszczelki wypływa olej. Wszystko to o ciśnieniu (jego wartości) za dużo nie powie, ale o ogólnej pracy pompy tak. W tym przypadku może być to, jak poprzednicy napisali, sprawa elektryczna. Sam kiedyś przerobiłem zwarty fragment bocznej pokrywy z czujnikiem ciśnienia oleju. Ogólna rada - jak masz wątpliwości i nie znasz odpowiedzi na 100% nie kupuj tego motocykla.

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogromnie dziekuje za odpowiedzi, naprawde duzo mi one daly. Pozdrawiam serdecznie,

 

Konrad

 

ps. Czy ma ktos moze serwisowke do tego modelu (znalazlem tylko 88-94)?

ps. Pokrywa jest tak zeszlifowana ze az jest zrobila sie w niej dziurka:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisówki nie mam ale to powinno pomóc -podajesz vin klikasz continue i pojawiają się schematy dokładnie twojego modelu

 

http://www.kawasaki.com/Default.asp?strCon...ID=2&intParts=0

Edytowane przez kiler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, to z pewnoscia chodzi o moj motocykl :)

Rozumiem Konrada, ze rozmyslil sie z zakupu mimo na prawde atrakcyjnej ceny. Chyba bede musial cos z tym zrobic przed sprzedaza.. troche ciezko bedzie, bo nie mam warunkow do dlubania w nim i motywacja nie ta (kupilem juz sobie inny moto).

Sprawa wydaje sie podobna to tej:

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...0&gopid=706338&

Jezeli chodzi o ta mala dziurke, to jest to przetarta rurka od plynu chlodniczego i jest to jedyne mechaniczne uszkodzenie.

Silnik sprawowal sie bez zarzutu i z pewnoscia nie jest zarzniety - nigdy z tym nie bylo problemow. Olej takze nie wyciekl.

 

Co o tym sadzicie, mysle, ze jakby sie to udalo naprawic to z pewnoscia bym sie dogadal z Konradem?

 

pozdr dla wszystkich i Konrada.

Edytowane przez zetor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...