Skocz do zawartości

Czy może się zagotować płyn chłodzący?


Budyn
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jezeli po odpaleniu moto i dodaniu gazu zmniejsza sie poziom plynu w chlodnicy (odkrec korek i patrz) to pompa jeszcze daje rade, zastanawiam sie czy nie strzelila ci uszczelka pod glowica bo jest to taki objaw ze moto nawet zimne po odpaleniu wywala plyn (do zbiorniczka jak jest, a jak nie ma to przez korek).

 

 

 

Własnie sprawdzilem

odkrecilem korek (stan 1,5 cm do korka), odpaliłem (stan podniosl sie do poziomu korka), jak dodalem gazu płyn az sie wylewał dziura przy korku

 

caly czas widac jak sie bąbli płyn (podczas pracy silnika)

 

jak to mam rozumiec -- pompa chodzi ale cos zatkane?????? :wink:

 

CZY COS INNEGO

 

PROSZE O WYPOWIEDZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie walcze z podobnym problemem

 

w moim przypadku jest kwestia przebicia najprawdopodobniej pomiędzy głowicą a blokiem

ciśnienie wali do ukł chłodniczego, tworzy się przestrzeń "powietrzno spalinowa" i wywala płyn z przelewu zbiorniczka wyrównawczego ukł chł.

 

zobacz czy ten płyn wylatujący jest gorący czy letni bo jesli gorący (gotujący )to przyczyna może też tkwić gdzie indziej, mozna zbadac cisnienie w ukł chł specjalnym wakuometrem ze specjalna przystawka mocujaca w miejscu korka od chłodnicy , ( lub analizatorem spalin wg.adizx9r)

 

cisnienie moze równierz walić przez np pekniety cylinder, jakąś rysę na głowicy itp

 

jeśli jest to kwestia uszczelki pod głowica no to należy ją wymienic i koniecznie splanować głowicę

tylko w ten sposób bedziesz miał gwarancje ze nie bedzie przebicia

 

słyszałem o też o takim patencie ostatnio w serwisie jeepa - jesli silnik ma metalową uszczelkę pod głowicą:ulać płyn , dolać czystego koncentratu , jezdzic jakis czas max na 50% max mocy silnika , krótkie dystanse , studzić silnik, dolewac koncentrat ok tygodnia tak ze spokojem się turlać . koncentrat odparowując tworzy szczelną warstwę ponmiedzy przebiciami na uszczelce pod głowicą.Po takiej operacji nalezy dokręcić głowice i moze bedzie ok ... ponoc tak sie komus udało w samochodzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzis z ciekawosci sprawdzilem na swoim moto jak to jest z tym bombleniem sie, odkrecilem korek od chlodnicy i odpalilem moto (poziom byl 2 cm ponizej korka po odpaleniu wzrosl o jakies 1,5 cm) i jak zaczolem dodawac gazu to zaczelo sie bablic, co oznaczalo ze pompa pracuje jak odkrecilem mocno to mnie az ochlapalo, dodam ze silnik byl zimny i nie posiada termostatu wiec jezeli ty tez masz bomblenie zaraz po odpaleniu to jest to normalne bo dziala pompa i nie ma termostatu. Jezeli odpalisz zimne moto i zacznie ci znowu wywalac plyn na zakreconym korku a chlodnice jeszcze nie beda az tak gorace zeby sie plyn gotowal to na 99,9% strzelila ci uszczelka pod glowica. Jak juz ktos radzil jak bedziesz wymienial to splanuj tez glowice nie sa to az tak duze koszta :]

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...