Carlos Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Cześć, Mam kolejne pytanie teoretyczne... :crossy: Jakie są wady i zalety zastosowania jednego gaźnika w silniku widlastym? Chyba się wczoraj za dużo spalin nawąchałem :clap: , bo przyszedł mi do głowy pomysł, a właściwie pytanie:A co by było, jakbym zamiast dotychczasowych 2 gaźników Mikuni wstawił jeden większy gaźnik? Na pewno zniknąłby problem synchronizacji...Słyszałem, że ponoć w HD jest jeden gaźnik... Dlaczego (w konstrukcjach Yamahy, Hondy,...) stosuje się jeden gaźnik na cylinder? Pozdrawiam, Hmm... Chyba sam sobie odpowiem :cool: 1 gaźnik = dłuższe kanały dolotowe (czy tym samym słabsza góra? :D )A dół? Czyli konstrukcja 1 gaźnik per cylinder daje lepsze osiągi niż konstrukcja 1 gaźnik per silnik. Chyba, że się mylę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Jeden gaźnik na dwa gary to mocniejszy dół ale uwaga sytuacja podobna jak z rosyjską zastawą stołową na 12 osób czyli miednica i dwanaście łyżek a skutki takie że słabszy nie poje w ogóle.Czyli reasumując na skutek wyeksploatowania silnika i nierównego spadku ciśnienia sprężania zmieni się także podciśnienie ssania i silnik zacznie nierówno pracować.Średnicy gardzieli gaźnika nie musisz zmieniać bo do 6000 obrotów dla silnika czterosuwowego jeden gaźnik jest w stanie prawidłowo obsłużyć nawet cztery cylindry. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtXV Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Witamhttp://www.kjsmotorcycleworks.com/Pozdrawiam Art Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.