Qvertz Opublikowano 16 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2006 Dobrze się domyślacie, że chodzi o jawkę 50. Silnik maksymalnie zabezbieczony przed jakimikolwiek przeróbkami, ale gdzieś ta wirująca masa musi być. Jest na wale. Myślę nad stoczeniem go tak, by nie wystawał korbowód, ponownym wyważeniem względem standardu i zastosowaniem wypełnienia w skrzyni korbowej- przestrzeni wcześniej zajmowanej przez wał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati Opublikowano 16 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2006 Myślę nad stoczeniem go tak, by nie wystawał korbowódNie rozumiem Cię?? A że tak zapytam po co to robisz? Jesli chcesz zwiekszyć moc to 1 primo odblokuj silnik (chyba że masz seryjny z jawki )2 usprawnij go wg artykułu T. SałkaPozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qvertz Opublikowano 16 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2006 Do Mati Niczego konkretnego po tak małym silniku nie oczekuję. Bardziej chodzi o naukę/ zainteresowania/ doświadczenie. Wiadomo, że przy okazji będzie miał bardzo agresywne reakcje na "gaz" lub wał (lub więcej części) będzie na skup metali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Wiec zrób tak jak mówie przerób go Wg artykułów Tomasza Sałka a wtedy to bedziesz miał i nawet 5km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nemesis Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Wiec zrób tak jak mówie przerób go Wg artykułów Tomasza Sałka a wtedy to bedziesz miał i nawet 5km Nieno bez przesady 5km z jawki50 to troche za dużo, oczywiście życze jak najlepszego "tuningu" ale wiem co to za sprzęty z tych jawek - moc sie ich nie trzyma.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aivars Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Nieno bez przesady 5km z jawki50 to troche za dużo, oczywiście życze jak najlepszego "tuningu" ale wiem co to za sprzęty z tych jawek - moc sie ich nie trzyma.Pozdro Z silnika S38,czyli z komara,ktory mial 2 biegi w raczce i okragly silnik,mozna osiagnac 4,5KM niewielkim nakladem pracy.Z SHL 175 z fabryczbych 9KM mozna osiagnac 18(chyba),albo cos kolo tego,z WSK podobnie,wiec mysle, ze z silnika czeskiej jawencji 5KM da rade wycisnac,ale bedzie to bardzo czasochlonne i wg moich odczuc co do tego czeskiego sprzetu to niewarto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nemesis Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Mierz siły na zamiary hehe Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Wraz z moim kolegą (posiadaczem czeskiej jawki 50) udało nam sie wykrzesać sporo mocy (niestety nie mieliśmy okazji sprawdzić na hamowni) ale da się to zauważyć gołym okiem. Tzn prędkość to 95km/h (strach w oczach z takimi hamulcami) przyspieszenie bardzo dobre jak na taką pojemność no i spalanie:) "Moc" wycisneliśmy z seryjnego cylindra którego poddałem dokładnej obrubce mechanicznej (zarówno maszynkami jak i ręcznie). Oczywiście bez zmian nie pozostał gaźnik który przefrezowałem na większą średnice gardzieli i króciec który był dosłownie zje*any:( Ale wszystko da się zrobić i jego też przerobiłem (troche rozwiercania i spawania). A i jeszcze zapłon przerobiliśmy na bateryjny co dało sporo większą iskre. efekt tych przeróbek był wręcz piorunujący ale niestety wał długo nie chodził:biggrin: obecnie jawka stoii w garażu.... pozdrawiam:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.