Skocz do zawartości

Bezwładność, a trwałość?


Qvertz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dobrze się domyślacie, że chodzi o jawkę 50. Silnik maksymalnie zabezbieczony przed jakimikolwiek przeróbkami, ale gdzieś ta wirująca masa musi być. Jest na wale. Myślę nad stoczeniem go tak, by nie wystawał korbowód, ponownym wyważeniem względem standardu i zastosowaniem wypełnienia w skrzyni korbowej- przestrzeni wcześniej zajmowanej przez wał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę nad stoczeniem go tak, by nie wystawał korbowód

Nie rozumiem Cię?? A że tak zapytam po co to robisz? Jesli chcesz zwiekszyć moc to

1 primo odblokuj silnik (chyba że masz seryjny z jawki )

2 usprawnij go wg artykułu T. Sałka

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Mati

 

Niczego konkretnego po tak małym silniku nie oczekuję. Bardziej chodzi o naukę/ zainteresowania/ doświadczenie. Wiadomo, że przy okazji będzie miał bardzo agresywne reakcje na "gaz" lub wał (lub więcej części) będzie na skup metali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec zrób tak jak mówie przerób go Wg artykułów Tomasza Sałka a wtedy to bedziesz miał i nawet 5km

 

Nieno bez przesady 5km z jawki50 to troche za dużo, oczywiście życze jak najlepszego "tuningu" ale wiem co to za sprzęty z tych jawek - moc sie ich nie trzyma.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieno bez przesady 5km z jawki50 to troche za dużo, oczywiście życze jak najlepszego "tuningu" ale wiem co to za sprzęty z tych jawek - moc sie ich nie trzyma.

Pozdro

 

Z silnika S38,czyli z komara,ktory mial 2 biegi w raczce i okragly silnik,mozna osiagnac 4,5KM niewielkim nakladem pracy.Z SHL 175 z fabryczbych 9KM mozna osiagnac 18(chyba),albo cos kolo tego,z WSK podobnie,wiec mysle, ze z silnika czeskiej jawencji 5KM da rade wycisnac,ale bedzie to bardzo czasochlonne i wg moich odczuc co do tego czeskiego sprzetu to niewarto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wraz z moim kolegą (posiadaczem czeskiej jawki 50) udało nam sie wykrzesać sporo mocy (niestety nie mieliśmy okazji sprawdzić na hamowni) ale da się to zauważyć gołym okiem. Tzn prędkość to 95km/h (strach w oczach z takimi hamulcami) przyspieszenie bardzo dobre jak na taką pojemność no i spalanie:) "Moc" wycisneliśmy z seryjnego cylindra którego poddałem dokładnej obrubce mechanicznej (zarówno maszynkami jak i ręcznie). Oczywiście bez zmian nie pozostał gaźnik który przefrezowałem na większą średnice gardzieli i króciec który był dosłownie zje*any:( Ale wszystko da się zrobić i jego też przerobiłem (troche rozwiercania i spawania). A i jeszcze zapłon przerobiliśmy na bateryjny co dało sporo większą iskre. efekt tych przeróbek był wręcz piorunujący ale niestety wał długo nie chodził:biggrin: obecnie jawka stoii w garażu.... pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...