słoma Opublikowano 8 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 (edytowane) dodam jeszcze , że w USA na Valca zakładane są opony samochodowe , nie chce mi grzebać na "fejsie" by podać rozmiar i wcale nie jest to ewenement , w tym roku na zlocie u nas widziałem fina ( gościa z Finlandii ) tez ma oponie samochodowej ,( sam sie dziwie jak moto na tym jeździ , sam nie próbowałem ) , wiem............. niektórzy pomyślą ,że herezje jakieś pisze , a puryści motocyklowi mnie przeklną za to co pisze , ale coż ,, żeby nie bylo ze preferuje takie kombinacje , to na moim drugim moto nie wyobrażam sobie zakładanie różnych opon na przod i tył , ale to moto do czego innego służy . natomiast Valec? , spokojnie , podkreślam jak opony sa tego samego typu ....podkreślam typu !.... i nośności przeznaczone do Valca , nie widze dużego zagrożenia . wyczerpałem temat :) Edytowane 8 Lutego 2014 przez słoma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brovar Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 No to się narobiło !!Co do opon - przód inna tył inna. Szukałem Dunlopa, ale wszystko co było miało ok. 3 lat. Musiałem więc szukać innej drogi stąd moje pytanie. Metzeler ma najlepszą cenę do jakości stąd mój wybór. Co do jazdy na dwóch różnych oponach pewnie dam znać po przejechaniu jakiegoś dystansu. Inna działka - czy ktoś się wybiera?? http://www.zlotymotocyklowe.pl/zlot/1480-Motoserce-Dabrowa-Gornicza.htmlhttp://photo.vrccservices.com/thumbnails.php?album=46 http://photo.vrccservices.com/displayimage.php?album=46&pid=2372#top_display_media http://photo.vrccservices.com/displayimage.php?album=46&pid=2373#top_display_media Takie ciekawostki związane z ogumieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joinery Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 tu jest filmik jak zachowuje się opona samochodowa podczas jazy Valcem i miałem tego spróbować , ale doszedłem do wniosku ze nie ma sensu ponieważ , zwiększą się opory toczenia(co za tym idzie zużycie paliwa), na pewno stabilność przy dużych prędkościach, przyczepność na zakrętach będzie mniejsza (stracę przyjemność jazdy po zakrętach) , na pewno zwiększyła by się skuteczność hamowania przy jeździe na wprost tylnym hamulcem (ale kto hamuje tyłem?jak to jest tylko spowalniacz w nagłych przypadkach) i doszedłem do wniosku że więcej strat z tego tytułu niż korzyści i kupiłem nowiutkiego Metzelera który czeka na założenie :biggrin: i jak już jeden z kolegów nadmienił opony motocyklowe są konstruowane do motocykli a samochodowe do samochodów , ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby zjeździć dunlopa do końca tylko trzeba to robić z głową i wszystko będzie dobrze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
słoma Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 hehehe są rzeczy na świecie o których największym mądralom sie nie śnilo :) jak ładnie temat sie rozwinął , jak niema jężdzenia tylko pogaduchy:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
C z e j e n Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 Jestem ciekawy jakie wrażenia z jazdy na gumie samochodowej ,ktoś kiedyś próbował? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joinery Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 ... chyba widzisz na filmie że goście próbują napisz do niego to ci powie jakie miał wrażenia :biggrin: ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
C z e j e n Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 pewnie nie potrzeba wyciągac stopki bocznej bo sam ustoi na kapciu :cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joinery Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 ... na prawdę miałem chęć to wypróbować ale po dłuższym zastanowieniu doszedłem do wniosku że nie ma sensu taka opona nadaje się tylko do lansu po rynku? (nie za bardzo bo ciasno ) i na zlotach jak blisko?, co niektórzy założyli nawet gumę od traktora ?!!!...ale to godzi w piękno i finezję tego motocykla i mija się z celem...a cel jest jeden ...poezja w pokonywaniu kilometrów na trasie , piękno kolejnych zakrętów i ...Wolność.... :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
C z e j e n Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 (edytowane) Ale dobrze jest wiedzieć ,że w razie problemu z oponą gdzieś daleko od domu można wrócić na oponie samochodowej 205/55R16 a to kolejny PLUS Valca Edytowane 9 Lutego 2014 przez C z e j e n Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joinery Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 to prawda , ale tak na prawdę to na każdej od motocykla też wrócisz , kiedyś miałem okazję się o tym przekonać będąc 480km od domu jakiś koleś ze zlotu przyniósł oponkę od ścigacza nie pamiętam już jaki balon tylko średnica się zgadzała (16") i wróciłem , zapytasz jak to się stało, a no jak kupiłem Valca ze "stanów" to opony wyglądały przyzwoicie , ale okazało się że puścił jakiś sznur i pojawiło się wybrzuszenie(bąbel) grożące w każdej chwili przetarciem odkryłem to przypadkowo (akurat tak się koło ustawiło na postoju że było widać) oprócz tego była już łatana od środka o czym przekonałem się po zdjęciu z felgi, innym razem wróciłem całe 32 km na zupełnym kapciu bo przedziurawiłem oponę tak że żaden spray nie poradził sobie z uszczelnieniem, oczywiście opona w kubeł (na szczęście niewiele już jej zostało) , tak ze wrócić wrócisz ale fakt, dobrze jest mieć więcej opcji typu opona samochodowa :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gałas1 Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 (edytowane) Zjechałem na Valcu kilka opon i wiem jedno: dla mnie i mojego stylu jazdy najlepsze są AVONY. Założone w komplecie są zdecydowanie najlepsze w jeździe na zakrętach. Są ciche i całkiem wytrzymałe jeśli chodzi o przebieg, mają też jedną wadę: przy dużych prędkościach w moto z szybą i jeździe solo pojawia się niestabilność (160-180 km/h).Były też ze dwa dunlopy ale te opony mogę polecić komuś komu zależy tylko i wyłącznie na dużych przebiegach. Przyczepność najgorsza ze wszystkich jakie używałem za to stabilność przy dużych prędkościach wzorowa. Taki trudny do zajechania kartofel bez przyczepności.Następnie dwa bridgestony które uważam za pomyłkę jeśli chodzi o używanie ich na Valcu. Przyczepność bardzo dobra, cicha i to wszystko. Jedna wada: ani jeden ani drugi bridgeston nie wytrzymał więcej jak 6-7 tyś km (pisze o tyle) i nie z powodu zużycia bieżnika a z powodu pękania prawdopodobnie osnowy w środku opony, pojawiało się bicie i robiło się nieprzyjemnie/niebezpiecznie. Co ciekawe to były dwa różne modele bridgestona. Nigdy więcej ich nie kupie.Metzelera używałem tylko w innych motocyklach (choppery) i tam sprawiały się b.dobrze. Na koniec należy napisać że każdy powinien dobrać opony "pod siebie".Ja uwielbiam świetne przyspieszenie valca i korzystam z niego kiedy się tylko da. Sporo podróżuję z pasażerką i bagażem, prędkosć przelotowa 140-160 km/h. Zakręty pokochałem w momencie jak naprawdę nauczyłem się jeździć na Valcu i do tego wszystkiego najlepiej spisują się AVONY. Brigestony niewytrzymują takiej eksploatacji. Dunlopy polecam dla spokojniejszych kierowców.Pozdro. Edytowane 10 Lutego 2014 przez Gałas1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joinery Opublikowano 11 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 ...no to wyczerpałeś temat :angry: , a tak dobrze szło po zimowym przestoju, :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
słoma Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 (edytowane) michelin commander nad taką oponą się zastanawiam teraz , tylko rozmiar trochę nie pasi ale chyba zrobię taki zakup oczywiście na tył :) Edytowane 12 Lutego 2014 przez słoma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajcow Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 (edytowane) Witam szanowne grono , avatar jeszcze stary ale od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem Valca :)Kilka lat zajeło mi przekonywanie kolegi że to zacne moto niszczeje bezużyteczne w jego garażu , przez około 8 lat przejechał moze 100km .Ujeżdzałem wcześniej Venture więc gabaryty nie są mi obce -a motocykl zawsze był moim marzeniem i w końcu JEST .Mam nadzieje że to forum żyje i będe mógł liczyć na waszą cenną pomoc ,oraz może na spotkanie sie kiedys na drodze ,Mieszkam na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej i zapraszam do mnie w odwiedziny jeśli by ktoś z Was przejeżdzał tędy . To tyle jeśli chodzi o przywitanie , a teraz -czytając Wasze posty wnioskuje że mi pomożecie :motocykl jak juz pisałem mało co jezdził (raczej był odpalany raz do roku -moze dwa ) po odkupieniu go od kolegi tzreba było rozruszać tłoczki w hamulcach i wymienic płyn -bo nie było hamulcy i rozkleić sprzęgło .kolejny problem to motocykl szapie , szczela i nie chce wejśc na wysokie obroty -pytanie więc czy trzeba by wymienić świece , kable czy nie obejdzie sie też bez czyszczenia i synchro gazników .Nie ukrywam że zawsze wszystko w moich motocyklach staram sie robić sam , ale tutaj to pewnie bedzie wyzwanie .Chętnie przyjme wszelkie sugestie na temat tego co mam zrobić z tą usterka z góry dziękuje i pozdrawiam Edytowane 12 Lutego 2014 przez zajcow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
słoma Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Witam , pozdrawiam , no to dałeś pole do popisu koledze joinery powie Ci wszytko mniemam :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.