Skocz do zawartości

Mikuni BS 34


Greedo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w tych gaźnikach reguluje sie sklad mieszanki? aby ja wzbogacic trzeba wkrecic czy wykrecic sruby z korpusów? Swiece sa biale, od kiedy GS ma zalozone moduły zaplonowe - od czego moze to byc? Za silna iskra czy zla mieszanka?

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli wydech i filtr powietrza + pucha sa oryginalne to za uboga jest mieszanka.

Moze to byc nie tylko wynikiem za ubogiego ustawienia wolnych, ale przede wszystkim za niskiego poziomu,lub zle ustawionej iglicy. Tak ze podam ci kilka wielkosci dotyczacych tych gaznikow :

porzadana szybkosc silnika na wolnych obr. - 1050 +/- 100

- poziom paliwa - 5 +/- 0.5 mm,

- wysokosc plywaka od krawedzi komory - 22.4 +/- 1.0 mm,

- dysza glowna - 102.5 - 107,5 - 112.5 w zaleznosci od modelu

- glowna dysza powietrza - 1.2

- iglica - 5D59,

- pozycja iglicy - 3 rowek od gory,

- rozpylacz - X-1, X-2 w zaleznosci od modelu,

- zawor benzyny - 135,

- dysza wolnych - 45, 47.5 w zaleznosci od modelu,

- bypass idacy pod "usmiech" przepustnicy - 0.8,

- przelot wolnych - 0.9, 1.0 w zaleznosci od modelu

- przelot zaworka iglicowego - 2.0, 2.3 w zaleznosci od modelu,

- dysza ssania - 32.5,

- sruba regulacyjna wolnych - ustawiana i blokowana.

- dysza powietrzna wolnych - 140, 160 w zaleznosci od modelu,

- luz linki gazu - 0.5, 1.0 mm

- luz linki ssania - jak wyzej.

Jak widzisz z tych danych sruba regulacji mieszanki jest ustawiona w fabryce i nie powinno sie jej krecic, jakkolwiek z fabrycznej literatury wiem ze ustawiona jest na poziomie 2 obrotow od oporu. Odkrecajac ja wzbogacasz mieszanke.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje Ci za szybka i konkretna odpowiedz :icon_razz: Ze sruba jest ten problem ze byly juz pewnie 10000 razy ruszane. Za to poziomu paliwa nie ruszalem. Jeszcze jedno nasuwa mi sie na mysl - filtr paliwa. Z tego co wiem jest samochodowy (zalozony na wezyk paliwowy) i jest dosc duzy, czy zmienic go na maly szklany? Wydaje mi sie ze moze hamowac doplyw paliwa do gaźnikow.

 

PS Czy wg Ciebie moduły zaplonowe moga byc odpowiedzialne za kolor tych swiec?Producent zaleca zwiekszenie odstepu elektrod nawet do 1mm, wiec moze to jest przyczyna?

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak: moduły byly dokupione bo orginalnie ich nie ma - zaplon jest przerywaczowy i mialy zapobiec iskrzeniu styków i zapewnic stabilna iskre w calym zakresie obrotow (choc niby jest mechaniczny przyspieszacz). Wydechy sa Silo do tego modelu - nie ja je zmienialem, pewnie jeszcze w Niemczech. Układ ssacy jest niekombinowany i orginalny - krocce ssace nipopekane i elastyczne. Z tego co mi sie wydaje byc moze uszczelki kolektor - wydech sa stare i nalezaloby je wymienic, tylko na razie nie mam takiej mozliwosci. Cos jeszcze dopisac? Moduly sa polskiej firmy Prameti, ich producent zaleca zwiekszenie przerwy na elektrodach do 1mm co tez zrobilem. Nie jestem pewien co do stanu oringow na srubach od mieszanki, nie wiem skad wziac nowe... Aha, swiece NGK symbol zgodny z serwisówką

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedz za 2 godz. - ide do roboty.

 

Adam M.

 

OK, tak sie sklada ze znam ( korespondencyjnie ) PoTomka, szefa Prameti to zapytam go o te "moduly". Cy po ich zalozeniu swiece zbielaly ?

Zastanawiam sie ze moze poprzednio wypadaly ci zaplony na mechanicznym przerywaczu i to dawalo ciemniejsze swiece. Po zalozeniu tych wspomagaczy iskry ( bo nie sa to prawdziwe moduly ) wszystkie zaplony sa na miejscu i mieszanka okazala sie za uboga.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedz za 2 godz. - ide do roboty.

 

Adam M.

 

OK, tak sie sklada ze znam ( korespondencyjnie ) PoTomka, szefa Prameti to zapytam go o te "moduly". Cy po ich zalozeniu swiece zbielaly ?

Zastanawiam sie ze moze poprzednio wypadaly ci zaplony na mechanicznym przerywaczu i to dawalo ciemniejsze swiece. Po zalozeniu tych wspomagaczy iskry ( bo nie sa to prawdziwe moduly ) wszystkie zaplony sa na miejscu i mieszanka okazala sie za uboga.

 

Adam M.

 

Na pewno jak go kupilem swiece mialy prawidlowy kolor. Byc moze od tych modułów swiece zbielały (przestaly wypadac zaplony, choc ja tego nie odczulem wczesniej). Jesli mozesz, to zapytaj go o to. Dziekuje za odp, temat nadal jest aktualny, czyli jak maksymalnie wzbogacic mieszanke? wykrecic bardziej srubiu tak?

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkrecajac odcinasz doplyw mieszanki.

Powinny byc wykrecone na okolo 2 obroty.

Rozmawialem z PoTomkiem z Promoto i stwierdzil ze nie ma nic w tych

"modulach" co mialoby wplyw na kolor swiec.

To musi byc tylko za uboga mieszanka.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...