Skocz do zawartości

Problem z kontrolką oleju XJ


Pawel_ns
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !!

Zalałem do silnika Xj nowy olej i po przejechaniu ok. 3tys km pojawił mi się taki problem odczsu do czsu świeci mi kontrolka od oleju poziom jest taki sam przez cały czas bojąc się żeby nie zniszczyć silnika dolałem jeszcze 200 ml jednak dziś znowu kontrolka się zaświaciła jednak oleju nie ubyło bo zaznaczyłem sobie po do laniu i nadal jest tyle samo co jest grane możliwe że uszkodzony jest czujnik czy coś innego zastanawia mnie czy nie trzeba odpowietrzyć jakoś chłodnicy olejowej tak zalałem i jeżdże bez odpowiedczania bo nie zauważyłem żadnego odpowiecznika czy jest jakiś ??Jak sprawdzić czy nie jest uszkodzony czujnik

 

pozdrawiam Paweł

 

Dzięki za odpowiedź !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj mialem podobna przygode. Zanim sie pubieralem to na ssaniu troche motocykl sie grzal i po przejechaniu ze 2km przy obrotach powyzej 4tys swiecila sie kontrolka poziou oleju. Wrocilem do garazu, olej opadl no i okazalo sie ze nic nie ubylo (zreszta jak do tej pory bo moja xjta nie bierze oleju) ale na wszelki wypadek zabralem ze soba troche oleju i w droge. Tym razem juz kontrolka sie nie swiecila. Olej ma troche ponad 5000tys tak wiec stawiam na jakis syf w oleju w moim przypadku.

 

no i kurcze dzisiaj moja xjta tez swiecila mi kontolka. Olalem to ale zatrzymalem sie i przechylilem motocykl mocna na lewa strone przy pracujacym silniku. Kontrolka zgasla i juz sie nie zapalila. Zastanawiam sie czy nie wlac jakiegos specyfiku do czyszczenia silnika bo oleju jest lekko ponad okienko a kontrolka sie pali :)

 

Co w takim przypadku robic? Czyscic silnik jakas chemia czy zalac nowy olej i nie patrzec na kontrole jesli bedzie sie palic??

 

 

Ps. Pawel_ns to przez ciebie bo zanim do mnie napisales na privie to nie mialem tego problemu :buttrock:

Edytowane przez bekriss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh , widze, ze co XJka to ten sam problem , ja tez tak mam , jak olej jest tak na połowie okienka to przy ostrzejszym przyspieszaniu (szczególnie pod górke) lampka oleju tez sie zapala , wtedy zeby zgasła to ostro na przedni hebel i po sprawie , dlatego staram sie trzymać wysoki poziom oleju , zawsze prawie na max i nie ma tego problemu , a z tym to sie na początku sezonu spotkałem , a jaki był strach , tak sie wystraszyłem , ze moto sprzedawać chciałem , gadałem z jednym znajomym na woodstocku co tez jezdzi starą xj 600 i ma to samo , poprostu albo trzeba trzymać wysoki poziom albo to olać albo zeby nie drażniła oka to ją odłączyć i kontrolować w okienku , chyba jedyne rozwiązanie , bynajmniej najtańsze ... Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja znalazlem rozwiazanie swojego problemu. Pierwsza zmiana oleju byla w warsztacie przy regulacjach wiec nie mialem okazji zobaczyc ze mam uwalone od srodka okienko. Jest na nim taki slad jakby caly czas byl olej i dlatego nie wiedzialem co jest grane z ta kontrolka.

 

Przy okazji dowiedzialem sie ze w warsztacie wlali mi o 150ml za duzo oleju :|. Nie ma to jak samemu cos zrobic.

Edytowane przez bekriss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...