Joe Opublikowano 8 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2006 gaźniki są już wyeksploatowane, oni raczej nic tu nie zrobią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wolekFJ1100 Opublikowano 8 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2006 Także jestem szczęśliwym posiadaczem Fjty...1100...z 85r,jak narazie jestem z niej bardzo zadowolony, poza jednym, może dwoma mankamentami:1. po synchornizacji i czyszczeniu gaźników i wymianie łańcucha rozrządu po rozgrzaniu motocykla ciężko schodzi z obrotów poniżej 2tyś:/ nikt na to nic poradzić niemoże:/2. coś w niej dzwoni...:/ jakiś łańcuch...od brotów 2,5tys..niewiem co to jest rozrząd napewno nie...a do reszty trzeba rozdzierać silnik....a ja boje sie czego kolwiek ruszać zeby niezepsuć:/Odnośnie uzytkowania to pali mi tyle ile potrzebuje to danej jazdy:D w trasie normalnie tak do 150kn/h koło 6,5l a w mieście z 8,5lJeśli chodzi o wariowanie:P:P...to jest czym...na kolano myślę ze można zejść...mając oczywiście bardzo dobre oponki....ja swoją 1100 z 16 calowymi felgami przycieram podnużkami bez większego problemu...a jak ktoś ma to obyte to tylko śmigać...Porównując CBR 1000 F i FJte 1100(ojciec posiada taką CBRke) stwierdzam że przy wersi CBR 100KM niema z czym startować do FJty...jeździ sie oczywiście CBRką o wiele płynniej ponieważ liniowo oddaje moc...jednakże jak Fjta dostanie w palnik przy 6tyś obrotów i odezwie sie moment obrotowy to łatwo wjechać CBRce przy wyprzedzaniu w dupe:)Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enemy Opublikowano 9 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2006 Chyba coś ci się pomyliło.... CBR 1000F ma 150KM nie 100.... 100KM mają motocykle o pojemności 600cm3 Chyba że twój ojciec ma zdławioną wersje.... CBR 1000F jest szybsza i mocniejsza.... tyle wiem bo jeździłem i tą i tą. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MadMax997 Opublikowano 9 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2006 kolor świec raczej czarny(przy mocnejszych przegazówkach kopci na czarno-bogata mieszanka),gaźniki byly czyszczone i regulowane 2 razy(przez ludzi bardziej obeznanych), może sprubuj oddać do innych mechaników. Ja swoją jeżdżę przede wszystkim w trasy ale i po mieście nie rzadko, poza tym mój staruszek też nią jeździ i od 3 lat jak jadęna synchro gaźników, to nc tam nie jest ruszane. Kumpel przy mnie waku podłącza i korekry są minimalne albo żadne. Świece czyściutkie a z tego co mi się wydaje to od porzedniego właściciela drowo dostawała, zresztą w szwajcarowie dogonił nią auto :biggrin: co do tematu FJ kontra CBR- CBR jest nerwowa, silnik jak i zawiecha. Yamaha słynie z delikatnego prowadzenia i to u niej cenię. Jak jeździłem na CBR wydawało mi sięże to pocisk (nerwowość motocykla dodaje wraźeń z prędkości itd.) a jak jeździłem zkumplem ja na FJ a on na CBR to sięmusiał nieźle nagimnastykować by sięza mną utrzymać, zresztą nie jeden musi sięnagimnastykować by po winklach na dupie posiedzieć :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AROFJ Opublikowano 9 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2006 (edytowane) filtr oraz świece są nowe, pali na dotyk, kolor świec raczej czarny(przy mocnejszych przegazówkach kopci na czarno-bogata mieszanka),gaźniki byly czyszczone i regulowane 2 razy(przez ludzi bardziej obeznanych), dysze prawdopodobnie oryginalne jak również zębatki napedowe, przejechane jest okolo 47tys (rocznik '90) ale wydaje mi się, że w rzeczywistości ma okolo 100 tys( poprzedni łancuch rozrządu już nie był oryginalny), oponka z tyłu 150, Vmax nieznany,wersja również, spalanie mierzone w cyklu miesznym Z tego co piszesz (cykl mieszany) nie da sie okreslic w jakich warunkach przeprowadziles pomiar spalania. W cyklu mieszanym FJ moze 7,5l wypic lekkim piardem - w zaleznosci od sposobu jazdy i od miasta. Jezdzac po stolycy zanotowalem u siebie spalanie znacznie wieksze, niz jezdzac po moim rodzinnym, 60-cio tysiecznym miescie. Wiec jak widzisz miasto miastu nie jest rowne i wynik pomiaru bedzie inny. Najdokladniej jest sprawdzic paliwozernosc robiac trase za miastem minimum 200km i jezdzac z mozliwie stala predkoscia, bez ostrych przespieszen - jezeli w tym przypadku do 120km/h bedzie FJut bral wiecej niz 5,5l to znaczy ze jest cos nie tak. Słabo, ze nie znasz predkosci maksymalnej swojej FJty. Tak sie sklada, ze zdławione FJ, mimo ze mułowate były, to jeszcze charakteryzowaly sie wyzszym spalaniem niz wersje otwarte. Opone tylna pod wzgledem szerokosci masz ok - tak sie sklada, ze przy kapciu szerszym niz 150 FJut potrafi wypić nawet litr wachy wiecej na 100km. Jezeli chodzi o kolor na jaki opalaja sie swiece, to z tego co piszesz wynika, ze masz za bogata mieszanke. Przyczyną mogą być źle wyregulowane gazniki albo zasyfiony filtr powietrza. Jezeli masz pewnosc, ze filtr jest wporzo, to mozna grzebac przy gaznikach. Najpierw należałoby sprawdzic poziom paliwa w komorach plywakowych i stan zaworkow iglicowych. Przy takim przebiegu jak Twoj (miedzy 50 a 100tys km), zaworki powinne byc w pelni sprawne. Jezeli chodzi o sklad mieszanki, to najlepiej jest gdy kolor na jaki opala sie swieca bedzie zblizony do koloru czerwonej cegły. Jezeli sam nie wsadzasz łap w moto, to moze pora zmienić mechanika na innego? Edytowane 9 Listopada 2006 przez AROFJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Joe Opublikowano 9 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2006 szczerze mówiąc nie mam licznika... poza tym z synchronizacją nie było problemu bo to akurat się dało ustawić, gorzej z ustawieniem poziomu paliwa, najpierw sam próbowałem to poustawiać, jednakże w praktyce sposób pokazany w serwisówce okazał się niemożliwy do wykonania(przeze mnie), potem zleciłem to mechanikowi przy okazji zmiany rozrządu, więc albo tego nie zrobił albo tak jak mówił na tych gaźnikach nie da się nic więcej zrobić, jeślij wiesz w jaki sposób mógłbym bezboleśnie, bezszkodowo zmierzyć ten poziom paliwa, to chętnie sie zapoznam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2006 Co ci sprawialo problem w ustawieniu poziomu paliwa,o ile sie orientuje sprawa polega na wlasciwym podgieciu blaszek regulacyjnych ?Czy starajac sie ustawic poziom sprawdziles jaki poziom masz obecnie i o ile nie zgadza sie on z serwisowka ?Oprocz tego nie ma czegos takiego jak zuzycie sie japonskich gaznikow, chyba ze utlenia / zuzyja sie korpusy - wszystkie czesci zuzywajace sie sa wymienialne i do dostania w f-mach handlujacych tymi czesciami ( np Sudco ). Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Joe Opublikowano 9 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2006 wlaśnie najwiekszy problem był z samym pomiarem,a mianowicie nie bardzo rozumiem jak zmierzyć min(dolny) stan paliwa w gaźniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wolekFJ1100 Opublikowano 9 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2006 Chyba coś ci się pomyliło.... CBR 1000F ma 150KM nie 100.... 100KM mają motocykle o pojemności 600cm3 Chyba że twój ojciec ma zdławioną wersje.... CBR 1000F jest szybsza i mocniejsza.... tyle wiem bo jeździłem i tą i tą.Dear Enemy...Cbrka mojego ojca jest faktycznie zdławiona na 100kucy...ale cbrki z tego rocznika mają w wresji otwartej 135KM...i daje mi to przyśpiesznie od 0-100 w 3,9s..a wersje 100KM w 4,2s...także niesądze żeby były szebsze od Fjtki...która w wersji otwartej posiada 125KM(1100)...i przyśpieszenie 0-100 w 3.6s:)Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AROFJ Opublikowano 9 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2006 szczerze mówiąc nie mam licznika... ciezka sprawa :icon_mrgreen: Zawsze mozna zalozyc rowerowy za 20 zeta, tylko ze te liczniki przewaznie wskazuja predkosc do 199km/h. poza tym z synchronizacją nie było problemu bo to akurat się dało ustawić, gorzej z ustawieniem poziomu paliwa, najpierw sam próbowałem to poustawiać, jednakże w praktyce sposób pokazany w serwisówce okazał się niemożliwy do wykonania(przeze mnie), potem zleciłem to mechanikowi przy okazji zmiany rozrządu, więc albo tego nie zrobił albo tak jak mówił na tych gaźnikach nie da się nic więcej zrobić, jeślij wiesz w jaki sposób mógłbym bezboleśnie, bezszkodowo zmierzyć ten poziom paliwa, to chętnie sie zapoznam Jezeli moto wymagalo wymiany rozrzadu, to pewnie przebieg ma duzo wiekszy niz przypuszczasz :wink: Jestes w stanie powiedziec ile oleju Ci bierze? Powiedz jeszcze przy jakiej jezdzie - chodzi mi o zakres uzywanych obrotow - i jaki to jest olej (polsyntetyk, syntetyk, mineral)? Co do samych pływaków, to Yamaha podaje dwie wartosci i dwa sposoby, wg ktorych mozna ustawic poziom zupy w komorze. Pierwszy sposob, polega na pomiarze wysokosci ustawienia pływaka. Ta odleglosc w service manualu nazywa sie "float height" i dla FJ wynosi on 22,3mm +/-1 mm. Zeby to zmierzyc, trzeba wyjac karburatory z moto i rozkrecic komory plywakowe. Wysokosc położenia pływaka mierzysz suwmiarka miedzy najwyzszym punktem plywaka, a powierzchnia do ktorej przylega uszczelka komory - powierzchnia podziału gaźnika. Wszystko to sie robi trzymajac gazniki do gory nogami (pływakami). Sposob ten pozwala bardzo dokladnie ustawic poziom paliwa, jednak warunkiem, aby wszystko sie zgadzalo sa szczelne zaworki iglicowe. Drugi sposob, polega na podlaczeniu rurki igielitowej do dzyndzla na dole komory pływakowej, ktorym spuszcza sie paliwo z gaznikow i odkrecenia srubek spustowych, zeby wacha dostala sie do rurki. Rurka i komora beda dzialaly jak naczynia połączone - poziom paliwa w rurce bedzie odpowiadal poziomowi paliwa w gazniku. Mierzysz poziom, sprawdzasz o ile jest za duzo lub za malo i na tej podstawie ustawiasz pływak. Gazniki w FJ sa troche pochylone do przodu, wiec mierzyc musisz mniej wiecej wzgledem srodka powierzchni podzialu, widocznej z boku gaznika. W tej metodzie trzeba dbac o to, zeby moto stało na dość równym podłożu (nie bylo pochylone w prawo czy w lewo) bo inaczej pomiar moze byc zafałszowany. Zaleta tej metody jest to, ze niczego nie trzeba rozbierac tylko po to, by mniej wiecej ocenic poziom paliwa w gaznikach. Tak na upartego jest jeszcze jedna, najprostsza metoda ustawiania poziomu zupy. Sprawdzasz, ktory cylinder ma za bogato - da sie to ocenic po kolorze swiec - i odpowiednio podginasz blache na plywaku. Tutaj wymaga sie raczej sporego doswiadczenia w tych sprawach, bo bardzo latwo bedzie sobie totalnie rozregulowac gazniki. Do pelni szczescia trzeba sprawdzic jak silnik zachowuje sie po takich zabiegach - tzn czy nie spadla moc w jakims zakresie obrotow i czy prawidłowo reaguje na gaz. Zawsze sklad mieszanki mozna tez sprawdzic za pmocą analizatora spalic - jezeli sie go posiada. Lambdy wkreca sie w miejsce srubek M6 w kolektorach. W tym przypadku mozna dosc dokladnie ustawic kazdy cylinder z osobna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Joe Opublikowano 9 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2006 nad rowerowym wlasnie myśe(SIGMA) ale chciałbym mu jakąś diodke wmontowac do środka żeby w nocy coś widać było, zakładając że rozrząd wytrzymuje od 40 - 70 tys to przebieg w moim moto ok 100 tys jest możliwy, poprzedni łańcuszek(już nie oryginalny) nie wymagał natychmiastowej wymiany, zrobiłem to (+ regulacja zaworów) bo irytowały mnie delkatne odgłosy dochodzące z silnika (myślałem że to tylko rozrząd), po wymianie "góra" sie troszke wyciszyła, lecz z "dołu" słychać je nadal, także zima czeka mnie kolejna wymiana łańcuszka napędzającego alternator co do oleju to wlałem Motula 15W50, i na 3 tys km spaliła mi ok 800ml, zakres obrotów najczęściej 4500 - 6000, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wolekFJ1100 Opublikowano 9 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2006 Alternator powiadasz....a będizesz to robił sam czy do mechanika oddajesz?Też chciałbym zmienić ten łańcuszek...ale rozkręcić samemu sie boje.....a mechanior krzyknął kupę kasy za to:/Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arti33 Opublikowano 9 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2006 Proponuję pogadać na temat kosztów poszczególnych wymian i regulacji sam w tą zimę mam zamiar zrobić w swojej FJ synchro gażników , wymianę płynów , filtrów, świec oraz regulację zaworów i zajrzeć do rozrządu - tylko jeszcze nie wiem ile to mnie będzie kosztowało? jak macie takie informacje to dajcie znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Joe Opublikowano 9 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2006 (edytowane) Alternator powiadasz....a będizesz to robił sam czy do mechanika oddajesz?Też chciałbym zmienić ten łańcuszek...ale rozkręcić samemu sie boje.....a mechanior krzyknął kupę kasy za to:/Pozdro do mechanika oddaje, sam łańcuch (DID) kosztuje ok 300zł podobnie jak rozrządu, a co do robocizny to jest różnie, jak bedziesz robił to w jakiś serwisach to niskich cen się nie spodziewaj, jak u prywatnych "fachowców" to dużo taniej... ceny innych części:http://www.sklep.larsson.pl/cennik serwisuhttp://www.hrg.pl/cennik.html Edytowane 9 Listopada 2006 przez Joe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wolekFJ1100 Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 (edytowane) Mi powiedziano że wymiane łańcucha alternatora robocizna z częsciami 1200zł...:/ to mi się nogi ugieły:/Co do części to zmieniałem w tamtym roku wszystko...świece koło 15zł/szt NGKfiltr powietrza 60złoleju 20złolej mineralny Castrol 130złfajki 4x17zł NGKrobota rozrządu-łańcuch i rególacja zaworów-700złsynchro gaźników 2 razy:)bo pierwsi niepotrafili do końca 400złWymieniłbym jeszcze ten łańcuch od alteratora..ale cena u fachmana mnie przeraża..a sam się boję bo jak widzę ilość śróbek na serwisówce to mi sie odechciewa:PPozdro Edytowane 10 Listopada 2006 przez wolekFJ1100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.