Skocz do zawartości

BMW F650GS ( F 650 GS ) - wybór motocykla


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Pamiętajmy, że "mały" Vstrom ma gabaryty identyczne jak "duży". Czyli mamy tu do czynienia ze sporą turystyczną tysiączką :biggrin: Silnik osiągami też dorównuje niektórym największym enduraczom (np. BMW R1150GS :biggrin: ). Ale generalnie bardzo wdzięczny motocykl. Mam i polecam :biggrin:

 

 

Przyznam, że zacząłem się przyglądać Vstromowi, bo podobno jest wygodniejszy od GS (szczególnie na trasach asfaltowych BMW z tego co słyszałem jest słabe - trzęsie itp.). Jak myślisz Vstrom 650 nada się dla początkującego, czy lepiej zostać przy BMW? :)

Ceny są podobne, nawet Vstrom jest trochę tańszy, wiec cena nie odgrywa tu znaczącej roli.

Zastanawiam się nad tym, bo nie wiem czy skożystam z terenowych możliwości BMW (na tor się nie nadaje a po lesie nie nadążę za lekkim crosem).

 

Jeszcze jedno. Lepiej kupić motocykl na jesień, czy na wiosnę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek na pewno łatwiej opanować BMW. Jednak jeśli będziesz rozsądnie jeździł i uważał przy manewrowaniu, to z Vstromem dasz sobie radę. Obowiązkowo weź wersję z ABSem i nie wyjeżdżaj z salonu bez gmoli i handguardów :) No i zastanów się dobrze, bo F650 jest znacznie bardziej user-friendly niż Vstrom.

 

Vstrom jest wyraźnie tańszy od beemki (przynajmniej takie mam cenniki).

 

Co do momentu zakupu - najlepiej kupić na wiosnę egzemplarz z poprzedniego roku - bierzesz z 4-5 tys pln rabatu i masz nowego sprzęta. Jednak jeśli teraz jakiś salon da Ci taki rabat, to też warto kupić. Z Vstromami nie jest to jednak takie proste, bo te sprzęty sprzedają się jak świeże bułki, więc najprawdopodobniej teraz super rabatu nie dostaniesz, a na wiosnę będą już tylko sprzęty wyprodukowane w 2007.

Tak więc popytaj po salonach. Jeśli teraz rabat będzie mniejszy niż np. 3000 pln, to moim zdaniem lepiej poczekać do wiosny. Ja kupowałem sztormiaka na wiosnę i dostałem rabat ok. 2000pln (z zastrzeżeniem, że mam tę kasę wydać na akcesoria do motocykla - ale te i tak bym kupił). A motocykl po zimie to już nie to samo co nówka prosto z salonu (nie wspominając o kwestii wartości sprzęta przy odsprzedaży).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

BMW

+ komfort, ergonomia

+ świetna trakcja w winklach

+ wrażenie lekkości i zwinności

 

czy wibracje od singla zwiekszaja komfort, czy zmniejszaja?

trakcja to chyba w duzej mierze gumy, a tych spory wybor dla regularnego gs.

lekki i zwinny owszem, ale tylko na asfalcie.

 

 

Jak coś padnie w BMW, to podstawowym narzędziem jest laptop, a tych na np. wyżynie Tybetańskiej jest niewiele :icon_mrgreen:

padlo ci cos kiedys w gs?

 

 

Typowy kask enduro na drodze ma taką wadę, że niekiedy jakieś badziewie lubi walnąć w policzek - czy to owad, czy piasek spod kół innych aut, czy krople deszczu. Dlatego jeśli nie ma takiej konieczności, to moim zdaniem nie warto kupować typowego kasku enduro i gogli (taka konfiguracja przydaje się dopiero w ciężkim terenie - gdy dostajesz takiej zadyszki, że każdy kask z szybą paruje).

 

cos walacego w twarz to nic w porownaniu z nieustannymi turbulencjami (dakar) i halasem.

 

http://yarrai.smugmug.com/gallery/718617

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Yarrai ;) Dobrze kojarzę?? :icon_mrgreen:

 

 

czy wibracje od singla zwiekszaja komfort, czy zmniejszaja?

Same wibracje to nie wszystko. Liczy się jeszcze pozycja za kierą, wybieranie nierówności, aerodynamika, ergonomia, kanapa...

trakcja to chyba w duzej mierze gumy, a tych spory wybor dla regularnego gs.

Od gumy, od zawiech, od kąta wyprzedzenia główki ramy, od rozkładu masy. Pewnie coś i tak pominąłem :notworthy:

lekki i zwinny owszem, ale tylko na asfalcie.

Zależy do czego porównać.

padlo ci cos kiedys w gs?

Tak, kilka razy, zarówno w moim egzemplarzu jak i pożyczonym. Za każdym razem problemy dotyczyły elektroniki sterującej silnikiem. Raz moto gasło przy odjęciu gazu, innym razem dymiło jak stary jelcz, a jeszcze innym po prostu nie miało mocy. Plus dla sprzęta, że ani raz nie zdechł na drodze tak, żeby nie dało się dalej jechać.

cos walacego w twarz to nic w porownaniu z nieustannymi turbulencjami (dakar) i halasem.

To już kwestia względna - na czym komu zależy. Ja najwięcej km nawijam w otwartym kasku, który jest głośny i na pewno nie ma dobrej aerodynamiki; czasem wiatr podwiewa od dołu i oczy łzawią. Jednak dla mnie jazda w dobrym (czyt. cichym) integralu bardziej przypomina jazdę samochodem, niż moto. Mam dobrego szczękowca, ale używam go tylko na długich szybkich przelotach i w złej pogodzie.

Password required.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Data 7, na zdj. 126 widać V-Stroma (mały czy duży?) Napisz jak dawał sobie radę w porównaniu do GS?

 

A nie wiem, bo nie wjezdzali tymi krowami nigdzie w teren. Na autostradzie to bez porownania V-strom lepszy. Z tym, ze mnie akurat do predkosci nie ciagnie. Tak szczerze, to sa to tak odmienne motocykle, ze nawet nie wiem co by mozna porownac :buttrock: V-strom to szosowe, ciezkie moto. Fajne, ale nie dla mnie :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj kumpel wlasnie kupil sobie takiego GS-a

i niestety ma juz problem

rozebral sobie delikatnie moto i odlaczyl aku, po zlozeniu wszystkiego okazalo sie ze zegary i kontrolki nie dzialają. Moto odpala i chodzi ok, choc czasami gasnie po odpaleniu. Moze ktos spotkal sie z czyms podobnym?

Ten komputer to faktycznie jakis nie dopracowany

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam strone http://faq.f650.com sa tam wszystkie odpowiedzi na wszystkie pytania jakie moze zadac uzytkownik GS`a. A sadzenie po jednym wadliwym egzemplazu, ze komputer we wszystkich jest niedopracowany jest niepowazne. Ja juz kilka razy rozkladalem w ten sposob motocykl, przy okazji np. zakladania gniazda zapalniczki i zadnego problemu z elektryka nie mam. Moze kostka ktoras sie poluzowala. Niech rozlozy i sprawdzi dwa razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj kumpel wlasnie kupil sobie takiego GS-a

i niestety ma juz problem

rozebral sobie delikatnie moto i odlaczyl aku, po zlozeniu wszystkiego okazalo sie ze zegary i kontrolki nie dzialają. Moto odpala i chodzi ok, choc czasami gasnie po odpaleniu. Moze ktos spotkal sie z czyms podobnym?

Ten komputer to faktycznie jakis nie dopracowany

pozdro

Raczej mechanik niedopracowany :biggrin:

Co innego zresetowanie modułu sterującego silnikiem, a co innego podstawowa elektryka - jak światła, lampki, zegary, klakson. Po prostu źle złożył sprzęta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że zacząłem się przyglądać Vstromowi, bo podobno jest wygodniejszy od GS (szczególnie na trasach asfaltowych BMW z tego co słyszałem jest słabe - trzęsie itp.). Jak myślisz Vstrom 650 nada się dla początkującego, czy lepiej zostać przy BMW? :notworthy:

Ceny są podobne, nawet Vstrom jest trochę tańszy, wiec cena nie odgrywa tu znaczącej roli.

Zastanawiam się nad tym, bo nie wiem czy skożystam z terenowych możliwości BMW (na tor się nie nadaje a po lesie nie nadążę za lekkim crosem).

 

Jeszcze jedno. Lepiej kupić motocykl na jesień, czy na wiosnę?

 

Witam! Pewnie mojej rady nie wezmiesz zbytnio pod uwage, bo jestem baba, ale ... zrobilam na GSie troszke km - choc jako plecak - ale powiem, ze na zadnym sie tak dobrze nie jezdzi ... a na pewno nic nie trzesie. Po lesie pojezdzisz, ale z piachu to trudno wyjechac, jest za ciezki w taki teren. Jednak na dalekie podroze jest rewelacyjny.

Pozdr i bezawaryjnych wypraw zycze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Yarrai :bigrazz: Dobrze kojarzę?? :biggrin:

Same wibracje to nie wszystko. Liczy się jeszcze pozycja za kierą, wybieranie nierówności, aerodynamika, ergonomia, kanapa...

 

 

ej, cosmas

dobrze kojarzysz.

 

to oczywiste, czym jest komfort. rzecz w tym, ze wibracje, halas i im podobne (np. przeziernosc i deformacje w owiewce) nierzadko sa wykluczane z caloksztaltu komfortu. dzieki przeciwwadze (nie chce mi sie grzebac w polskiej terminologii - chodzi mi o countershaft) maly gs bardzo nie wibruje, ale jednak. po szesciu godzinach we lbie mialem dzwony, a w palcach dloni brak czucia mimo, ze siodlo bylo znosnie wygodne.

 

Od gumy, od zawiech, od kąta wyprzedzenia główki ramy, od rozkładu masy. Pewnie coś i tak pominąłem :buttrock:

 

no jasne. kierowce. :biggrin:

 

Zależy do czego porównać.

 

do wszystkich niemal thumperow. no moze z wyjatkiem klr (nie mam cyfr, ale tez pewnie wazy), bo nawet

640 adv jest sporo lzejszy, by nie wspomniec o drz i reszcie. wciaz jednak dakar to sprzet calkiem offroadowy. wspominam z rozrzewnieniem, gdy jade czarna mamba.

 

 

Tak, kilka razy, zarówno w moim egzemplarzu jak i pożyczonym.

 

to mnie dziwi, bo sam nie mialem nigdy najmniejszej usterki (jedynie rozne, przez siebie zawinione zlamania, zwichniecia i otarcia. ale tez poza drobnymi problemami z mapami we wczesnych modelach, nie spotkalem raczej wielu ludzi, ktorzy by narzekali.

 

To już kwestia względna - na czym komu zależy. Ja najwięcej km nawijam w otwartym kasku...

 

jasne, ze wzgledna. lubie moje hybrydowe arai. zwlaszcza z goglami w upale trzydziestopiecio stopniowym. to moze nie robic wrazenia, ale przy wilgotnosci rzedu 80%... no i przy rozsadnych predkosciach. pamietam, ze po dwoch godzinach jazdy w hjc (chyba ac-2x) na highwayu mialem lekkie zaburzenia w widzeniu. ale to wolny swiat; kazdemu to, co lubi. (tym o wzroscie do 180 rynek oferuje znacznie wiecej do lubienia i moga wszystko lubic bardziej intensywnie)

 

Password required.

 

pewien szlachetny postnik z forum gazety o loginach dawca vel okrutny maniek vel wielki motocyklista vel maniek_ef lubuje sie w kradziezy moich zdjec i przerabianiu ich w sobie ukochany sposob. dlatego tez wiekszosc galerii uzbroilem w hasla. teraz powinno juz nie byc problemu.

 

http://yarrai.smugmug.com/gallery/718617

 

trzymaj sie i dziekuje za oferte. nie pamietam, czy odpisalem, ale w kazdym razie nic sie nie wydarzylo dzieki mnie. advrider to publiczne forum i dobrze, ze przetarles sobie do niego szlak.

 

stay in touch!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...