Skocz do zawartości

Nowe Skrzynie do Dniepa


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! mam pytanie co do skrzyń biegów do Dniepra ze wstecznym, sprowadzane jako nowe ze wschodu. czy trzeba coś przy nich patrzeć, czy można zalać olejem, i śmiało jeżdzić.. a jak trzeba wymienić to pewnie łożyska i simmeringi, i jak ktoś moze powiedzieć, to ile ich jest..

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak lubisz przygody to możesz nie zaglądać do środka, zależy ile chcesz jeździć. Jeśli dużo i zależy Ci na bezawaryjnej pracy skrzyni /a przy okazji żeby nie lała olejem / to rozbierz na czynniki pierwsze i składaj na polskich łożyskach i simmeringach. Rozejrzyj się czy nie ma w środku kombinerek albo jakiś extra nakrętek. Przy okazji zwróć uwagę na dystansowanie, nie ma nic gorszego na motocyklu jak nagła blokada biegów w skrzyni. Ja po przygodzie na Harleju na sporej prędkości nie wsiadam zbyt chętnie na nie znane mi motocykle, a w szczególności na weterany remontowane /albo i nie/ przez przypadkowe osoby. Robię sam albo mam zaufanie do osoby bo wiem kto składał albo do technologii np. nowa japonia. Może być też tak że trafisz na skrzynię Dniepra i pojeździsz na niej bezawaryjnie kilka tysięcy km, najwyżej będzie ciekła. Skrzynia dnieprowska jest bardzo prosta w budowie, masz dwa wałki: głowny i zdawczy czyli 4 łożyska - 2 są w ślepych gniazdach a więc tylko 2 simmeringi potrzebujesz plus wałek kopki i wałek pośredni z kopki na 2 bieg / tam nie ma łożysk, wałki są wciskane w obudowę /, plus wycisk sprzęgła - tu 1 oring. Reszta to galanteria, zresztą jest jej niewiele. Możesz tam również znaleźć ciekawy i bardzo prosty mechanizm wysprzęglania dźwignią zmiany biegów, prawidłowo wyregulowany umożliwia jazdę bez używania klamki sprzęgła / co przydaje się podczas jazdy z zerwaną linką sprzęgła/. Jak zrobisz sam to się czegoś nauczysz, będziesz miał satysfakcję i pewność na co wsadzasz dupę. pzdr, Pastor. :banghead:

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Święte słowa a ztymi kombinerkami to wcale nie dziwne bo naprawde mogą tam byc ryzyko zakładania "nowej" skrzyni jest ogromne więc lepiej słuchaj J.Pastora jeszcze jak wsadzisz tulejkę z brązu w gniazdo łożyska wyciskowego to będzie cacy tam gdzie jest ten oring uszczelniający, wyciera alu i zawsze kapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...