mareczek804 Opublikowano 20 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 Witam! mam pytanie co do skrzyń biegów do Dniepra ze wstecznym, sprowadzane jako nowe ze wschodu. czy trzeba coś przy nich patrzeć, czy można zalać olejem, i śmiało jeżdzić.. a jak trzeba wymienić to pewnie łożyska i simmeringi, i jak ktoś moze powiedzieć, to ile ich jest..Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Pastor Opublikowano 20 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 Jak lubisz przygody to możesz nie zaglądać do środka, zależy ile chcesz jeździć. Jeśli dużo i zależy Ci na bezawaryjnej pracy skrzyni /a przy okazji żeby nie lała olejem / to rozbierz na czynniki pierwsze i składaj na polskich łożyskach i simmeringach. Rozejrzyj się czy nie ma w środku kombinerek albo jakiś extra nakrętek. Przy okazji zwróć uwagę na dystansowanie, nie ma nic gorszego na motocyklu jak nagła blokada biegów w skrzyni. Ja po przygodzie na Harleju na sporej prędkości nie wsiadam zbyt chętnie na nie znane mi motocykle, a w szczególności na weterany remontowane /albo i nie/ przez przypadkowe osoby. Robię sam albo mam zaufanie do osoby bo wiem kto składał albo do technologii np. nowa japonia. Może być też tak że trafisz na skrzynię Dniepra i pojeździsz na niej bezawaryjnie kilka tysięcy km, najwyżej będzie ciekła. Skrzynia dnieprowska jest bardzo prosta w budowie, masz dwa wałki: głowny i zdawczy czyli 4 łożyska - 2 są w ślepych gniazdach a więc tylko 2 simmeringi potrzebujesz plus wałek kopki i wałek pośredni z kopki na 2 bieg / tam nie ma łożysk, wałki są wciskane w obudowę /, plus wycisk sprzęgła - tu 1 oring. Reszta to galanteria, zresztą jest jej niewiele. Możesz tam również znaleźć ciekawy i bardzo prosty mechanizm wysprzęglania dźwignią zmiany biegów, prawidłowo wyregulowany umożliwia jazdę bez używania klamki sprzęgła / co przydaje się podczas jazdy z zerwaną linką sprzęgła/. Jak zrobisz sam to się czegoś nauczysz, będziesz miał satysfakcję i pewność na co wsadzasz dupę. pzdr, Pastor. :banghead: Cytuj PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietroni Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 Święte słowa a ztymi kombinerkami to wcale nie dziwne bo naprawde mogą tam byc ryzyko zakładania "nowej" skrzyni jest ogromne więc lepiej słuchaj J.Pastora jeszcze jak wsadzisz tulejkę z brązu w gniazdo łożyska wyciskowego to będzie cacy tam gdzie jest ten oring uszczelniający, wyciera alu i zawsze kapie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zapek Opublikowano 25 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2006 Jak zrobisz sam to się czegoś nauczysz, będziesz miał satysfakcję i pewność na co wsadzasz dupę:icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.