Skocz do zawartości

Suzuki GS 550


Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,

550 sprzet nie do zajezdzeniai wybitnie odporny na glupote, a teraz uwagi:

- uwazaj na fabrycznie zdlawione do 27 km modele - powrot do 50 km raczej sie nie oplaca finansowo

- nadaje sie na dluzsze trasy pod warunkiem ze nie bedziesz przekraczal 120 - powod WIBRACJE (potworne)

- zuzycie paliwa - normalnie 6 -6,5 (spokojna jazda w trasie 5)

-poniewaz sprzet jest wiekowy to nie ma zadnej szansy na znalezienie nowych czesci "no name" - jezeli pojdzie cos waznego to do dostania tylko oryginal (np. krocce ssace = 600pln/komplet, pierscienie ok 1000pln/komplet itd)

- uzywane czesci trafiaja sie bardzo rzadko

-poza tym b.zrywny (50km, 1982 rok i 5 s do 100), w miare szybki - ok. 175

- jak masz na oku Katane to zaleta jest tez zbiornik 23 l

- przy ostrym hamowaniu zapala sie kontrolka cisnienia oleju - nie ma sie co martwic ten typ tak ma (jak sie nie zapali to znaczy ze miska olejowa jest sprzed 1980 roku i sprzet byl kombinowany)

- dobra ja moge jeszcze tak dlugo ale czy Ty to wytrzymasz - jak masz pytania pisz na priva

pozdr

PS poza silnikiem - rama b. sztywna, hamulce OK, lozyska typowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marlew napisał:

 

- uwazaj na fabrycznie zdlawione do 27 km modele - powrot do 50 km raczej sie nie oplaca finansowo

 

dlaczgo?co trzeba wymienić aby odblokować sprzęta?podobno np w gs500 wystarczy zmienić dysze i pokrywki w gaźniku!co trzeba zrobić w tym przypadku?

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- nadaje sie na dluzsze trasy pod warunkiem ze nie bedziesz przekraczal 120 - powod WIBRACJE (potworne)

pozdr

PS poza silnikiem - rama b. sztywna, hamulce OK, lozyska typowe

 

*** Bardzo dobry opis, ale mam kilka uwag.

Wibracje sa meczace, ale mozna z nimi zawalczyc o czym pisalem przy okazji wiekszych modeli - podstawa jest wal w dobrym stanie ( lozyska toczne) b.dokladna synchronizacja gaznikow i dokladne sprzwdzenie czy silnik przykrecony jest do ramy wlasciwym momentem na poszczegolnych uchwytach. Ogolnie 550 nie jest uwazane za model specjalnie wibracyjny w porownaniu z wiekszymi i sadze dlatego ze w twoim moto cos bylo nie tak.

Regulacja zaworow (jezeli to model 2 zaworowy ) plytkami, hamulce sa wlasnie OK jezeli wszystko jest w idealnym porzadku, niby 3 dyski ale zaciski przednie sa jednotloczkowe i to czuc.

No i najczestszy problem to instalacja ladowania baterii, dlatego jezeli kupuje sie uzywany GS to obowiazkowe jest pojawienie sie z miernikiem u sprzedajacego i zmierzenie ladowania na klemach aku przy wolnych obrotach i potem 5k obrotow.

Wszelkie motocykle bez ladowania, dymiace siwym dymem i wibrujace sa propozycja dla zamoznych majsterkowiczow i warto o tym pamietac.

Z drugiej strony GS 550 w dobrym stanie to maszynka na jakies 20 lat i 200 k km (lekko) - sa ludzie ktorzy zrobili 2x tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony GS 550 w dobrym stanie to maszynka na jakies 20 lat i 200 k km (lekko) - sa ludzie ktorzy zrobili 2x tyle.

 

Witam,

to mnie pocieszyles bo moja ma dopiero 63 tys. i 21 lat, wracajac do wibracji - to nie jest tak ze sa nonstop do 6000 nic sie nie dzieje cisza i spokoj do 7500 mozna wytrzymac a pozniej nie mozna :-) (a silnik mam w tej chwili w stanie idealnym - poza luzami na pierscieniach ale to nie wplywa na wibracje)

Faktycznie do hamulcow trzeba sie przylozyc ale sa naprawde wystarczajace na 50 km mocy.

Zdlawienie - fabrycznie podobno inne dysze, inne walki rozrzadu, zdlawiane w warsztacie maja tylko zwezki na kolektorze wylotowym (ja takie mialem).

Adam, moze odpowiesz mi na jedno pytanie, do starszych GS lalo sie 20W/50 w mojej na korku stoi 10W/40 ale zastanowiam sie czy nie wrocic do 50 zwlaszcza przy luzach na pierscieniach - na pewno gestszy olej (goracy) wplynie na zmniejszenie zuzycia oleju ale czy nie wplynie na prace skrzyni biegow i sprzegla (gorzej i ciezej)?

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia czy uzywasz 10W40, czy 20W50 - to tylko przesuniecie zakresu temperatur. W latach 80 tych ten pierwszy byl standartem dla chlodzonych powietrzem silnikow motocyklowych, teraz wydaje mi sie ze bardziej popularny jest 20W50 z powodu wiekszego wyboru.

Jezeli chcesz wymienic pierscienie to bardzo polecam uzbieranie pieniedzy na orginalne, mimo ze kwota jest pokazna ( u mnie $50 Can na jeden cylinder ). Wszelkie rzemieslnicze dorobki dostepne w Polsce moga w najlepszym wypadku szybko sie zuzyc a w najgorszym zdemolowac silnik ( chromowane pierscienie firmy Motus z luszczacym sie po 100 km chromem).

Jezeli jestes przekonany ze to pierscienie to OK, ale b.czesto dymienie i brak sprezania spowodowane jest stwardnieniem uszczelniaczy prowadnic polaczone z lekka nieszczelnoscia zaworow, co z kolei jest normalne po jakims czasie w motocyklach ktore stoja przez zime.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marlew napisał:

 

 

 

dlaczgo?co trzeba wymienić aby odblokować sprzęta?podobno np w gs500 wystarczy zmienić dysze i pokrywki w gaźniku!co trzeba zrobić w tym przypadku?

 

W GS 500 trzeba wymienic panewki.Tak slyszałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W GS 500 trzeba wymienic panewki.Tak slyszałem

 

*** Czy to byl zart ?

Jezeli nie to zastanow sie chlopie nad tym co panewka ( lozysko slizgowe walu korbowego i korbowodu ) moze miec wspolnego ze zwiekszaniem / zmniejszaniem mocy silnika ?

Nie wszystko co sie slyszy jest warte powtarzania, czesc oczywistych bzdur trzeba eliminowac zaraz po uslyszeniu:)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia czy uzywasz 10W40, czy 20W50 - to tylko przesuniecie zakresu temperatur. W latach 80 tych ten pierwszy byl standartem dla chlodzonych powietrzem silnikow motocyklowych, teraz wydaje mi sie ze bardziej popularny jest 20W50 z powodu wiekszego wyboru.

Jezeli chcesz wymienic pierscienie to bardzo polecam uzbieranie pieniedzy na orginalne, mimo ze kwota jest pokazna ( u mnie $50 Can na jeden cylinder ). Wszelkie rzemieslnicze dorobki dostepne w Polsce moga w najlepszym wypadku szybko sie zuzyc a w najgorszym zdemolowac silnik ( chromowane pierscienie firmy Motus z luszczacym sie po 100 km chromem).

Jezeli jestes przekonany ze to pierscienie to OK, ale b.czesto dymienie i brak sprezania spowodowane jest stwardnieniem uszczelniaczy prowadnic polaczone z lekka nieszczelnoscia zaworow, co z kolei jest normalne po jakims czasie w motocyklach ktore stoja przez zime.

 

Witam,

Adam dzieki za rade dot. pierscieni wlasnie zastanawialem sie czy odwazyc sie na polskie ale dam sobie spokoj. Jak napisalem ze silnik w stanie idealnym to tak jest - wymienione wszystkie uszczelki, uszczelniacze, planowana glowica, 0 luzow poza pierscieniami, 0 dymu z tlumikow ale bierze olej (spokojna jazda 0,5l/1000, szybka to nawet 1,5 l/1000)

wiec zostaja tylko pierscienie - u nas min 200 pln/cylinder.

Ale wracajac do oleju, roznica miedzy 10W40 a 20W50 to nie przesuniecie zakresu temperatur tylko wieksza gestosc przy wyzszej temperaturze ( w 20W50), a jak wieksza gestosc to i nizsze zuzycie oleju na pierscieniach - gesty lepiej zgarniaja pierscienie tylko czy skrzynia nie bedzie ciezko pracowac o to mi chodzilo.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wracajac do oleju, roznica miedzy 10W40 a 20W50 to nie przesuniecie zakresu temperatur tylko wieksza gestosc przy wyzszej temperaturze ( w 20W50), a jak wieksza gestosc to i nizsze zuzycie oleju na pierscieniach - gesty lepiej zgarniaja pierscienie tylko czy skrzynia nie bedzie ciezko pracowac o to mi chodzilo.

pozdrawiam

 

*** Jak go zwal tak go zwal - chodzilo mi o to samo, ale roznica nie jest drastyczna, sam jezdze na 20W50 w swoim GS 1150 i nie ma problemow ze skrzynia, a konstrukcyjnie obie skrzynie sa prawie identyczne. Ogolnie bardziej wazne niz rodzaj oleju sa jego regularne zmiany.

Wracajac na chwile do pierscieni to w moim GS szczytowy jest ze stali nierdzewnej z zaokraglonymi krawedziami ( bierze srodkiem ), drugi to zeliwny trapezowy, trzeci to zespol trzech stalowych pierscieni ze specjalna sprezyna w srodku - mysle ze komplet do twojego wyglada podobnie. Dlatego nic co kupisz w Polsce nie jest nawet w czesci na podobnym poziomie.

Jest mozliwe ze mimo zuzytych pierscieni masz dalej dobre tloki i cylindry - to znaczy mieszcza sie w tolerancjach, a pierscienie sie zuzyly i maja za duze luzy na zamkach.

To powoduje zuzycie oleju, ale remont jest prosty - kupujesz pierscienie nominalne i honujesz cylindry by ulatwic ich dotarcie. No i podczas docierania nie mozna jezdzic za wolno - do 3/4 obrotow na poszczegolnych biegach, pierwsza zmiana oleju po 100 km druga 500. Zycze powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Adam,

cylindry mam jeszcze OK - widoczne slady obrobki w fabryce wiec wydaje mi sie ze wystarczy wymiana pierscieni (na oryginalne) ale chyba dopiero w zimie bo zal wydawac znowu na komplet uszczelek.

dzieki za rady

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...