Borys Opublikowano 21 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2003 Czesc-mozecie mi powiedziec pare slowek o suzuki GS 550.Mam na oku wlasnie taki sprzet i chcialbym poznac Wasze opinie.Ten "moj" to rocznik 82 Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 21 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2003 Czesc,550 sprzet nie do zajezdzeniai wybitnie odporny na glupote, a teraz uwagi:- uwazaj na fabrycznie zdlawione do 27 km modele - powrot do 50 km raczej sie nie oplaca finansowo- nadaje sie na dluzsze trasy pod warunkiem ze nie bedziesz przekraczal 120 - powod WIBRACJE (potworne)- zuzycie paliwa - normalnie 6 -6,5 (spokojna jazda w trasie 5)-poniewaz sprzet jest wiekowy to nie ma zadnej szansy na znalezienie nowych czesci "no name" - jezeli pojdzie cos waznego to do dostania tylko oryginal (np. krocce ssace = 600pln/komplet, pierscienie ok 1000pln/komplet itd)- uzywane czesci trafiaja sie bardzo rzadko-poza tym b.zrywny (50km, 1982 rok i 5 s do 100), w miare szybki - ok. 175- jak masz na oku Katane to zaleta jest tez zbiornik 23 l- przy ostrym hamowaniu zapala sie kontrolka cisnienia oleju - nie ma sie co martwic ten typ tak ma (jak sie nie zapali to znaczy ze miska olejowa jest sprzed 1980 roku i sprzet byl kombinowany)- dobra ja moge jeszcze tak dlugo ale czy Ty to wytrzymasz - jak masz pytania pisz na privapozdrPS poza silnikiem - rama b. sztywna, hamulce OK, lozyska typowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 21 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2003 Marlew napisał: - uwazaj na fabrycznie zdlawione do 27 km modele - powrot do 50 km raczej sie nie oplaca finansowo dlaczgo?co trzeba wymienić aby odblokować sprzęta?podobno np w gs500 wystarczy zmienić dysze i pokrywki w gaźniku!co trzeba zrobić w tym przypadku? Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Medyna Opublikowano 21 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2003 - nadaje sie na dluzsze trasy pod warunkiem ze nie bedziesz przekraczal 120 - powod WIBRACJE (potworne)pozdrPS poza silnikiem - rama b. sztywna, hamulce OK, lozyska typowe *** Bardzo dobry opis, ale mam kilka uwag.Wibracje sa meczace, ale mozna z nimi zawalczyc o czym pisalem przy okazji wiekszych modeli - podstawa jest wal w dobrym stanie ( lozyska toczne) b.dokladna synchronizacja gaznikow i dokladne sprzwdzenie czy silnik przykrecony jest do ramy wlasciwym momentem na poszczegolnych uchwytach. Ogolnie 550 nie jest uwazane za model specjalnie wibracyjny w porownaniu z wiekszymi i sadze dlatego ze w twoim moto cos bylo nie tak.Regulacja zaworow (jezeli to model 2 zaworowy ) plytkami, hamulce sa wlasnie OK jezeli wszystko jest w idealnym porzadku, niby 3 dyski ale zaciski przednie sa jednotloczkowe i to czuc.No i najczestszy problem to instalacja ladowania baterii, dlatego jezeli kupuje sie uzywany GS to obowiazkowe jest pojawienie sie z miernikiem u sprzedajacego i zmierzenie ladowania na klemach aku przy wolnych obrotach i potem 5k obrotow.Wszelkie motocykle bez ladowania, dymiace siwym dymem i wibrujace sa propozycja dla zamoznych majsterkowiczow i warto o tym pamietac.Z drugiej strony GS 550 w dobrym stanie to maszynka na jakies 20 lat i 200 k km (lekko) - sa ludzie ktorzy zrobili 2x tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borys Opublikowano 22 Maja 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2003 Wielkie dzieki chlopaki-byc moze za kilka dni stane sie posiadaczem tej maszyny. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 23 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2003 Z drugiej strony GS 550 w dobrym stanie to maszynka na jakies 20 lat i 200 k km (lekko) - sa ludzie ktorzy zrobili 2x tyle. Witam,to mnie pocieszyles bo moja ma dopiero 63 tys. i 21 lat, wracajac do wibracji - to nie jest tak ze sa nonstop do 6000 nic sie nie dzieje cisza i spokoj do 7500 mozna wytrzymac a pozniej nie mozna :-) (a silnik mam w tej chwili w stanie idealnym - poza luzami na pierscieniach ale to nie wplywa na wibracje)Faktycznie do hamulcow trzeba sie przylozyc ale sa naprawde wystarczajace na 50 km mocy.Zdlawienie - fabrycznie podobno inne dysze, inne walki rozrzadu, zdlawiane w warsztacie maja tylko zwezki na kolektorze wylotowym (ja takie mialem).Adam, moze odpowiesz mi na jedno pytanie, do starszych GS lalo sie 20W/50 w mojej na korku stoi 10W/40 ale zastanowiam sie czy nie wrocic do 50 zwlaszcza przy luzach na pierscieniach - na pewno gestszy olej (goracy) wplynie na zmniejszenie zuzycia oleju ale czy nie wplynie na prace skrzyni biegow i sprzegla (gorzej i ciezej)? pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Medyna Opublikowano 23 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2003 Nie ma znaczenia czy uzywasz 10W40, czy 20W50 - to tylko przesuniecie zakresu temperatur. W latach 80 tych ten pierwszy byl standartem dla chlodzonych powietrzem silnikow motocyklowych, teraz wydaje mi sie ze bardziej popularny jest 20W50 z powodu wiekszego wyboru.Jezeli chcesz wymienic pierscienie to bardzo polecam uzbieranie pieniedzy na orginalne, mimo ze kwota jest pokazna ( u mnie $50 Can na jeden cylinder ). Wszelkie rzemieslnicze dorobki dostepne w Polsce moga w najlepszym wypadku szybko sie zuzyc a w najgorszym zdemolowac silnik ( chromowane pierscienie firmy Motus z luszczacym sie po 100 km chromem). Jezeli jestes przekonany ze to pierscienie to OK, ale b.czesto dymienie i brak sprezania spowodowane jest stwardnieniem uszczelniaczy prowadnic polaczone z lekka nieszczelnoscia zaworow, co z kolei jest normalne po jakims czasie w motocyklach ktore stoja przez zime. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Redas Opublikowano 24 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2003 Marlew napisał: dlaczgo?co trzeba wymienić aby odblokować sprzęta?podobno np w gs500 wystarczy zmienić dysze i pokrywki w gaźniku!co trzeba zrobić w tym przypadku? W GS 500 trzeba wymienic panewki.Tak slyszałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Medyna Opublikowano 24 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2003 W GS 500 trzeba wymienic panewki.Tak slyszałem *** Czy to byl zart ? Jezeli nie to zastanow sie chlopie nad tym co panewka ( lozysko slizgowe walu korbowego i korbowodu ) moze miec wspolnego ze zwiekszaniem / zmniejszaniem mocy silnika ?Nie wszystko co sie slyszy jest warte powtarzania, czesc oczywistych bzdur trzeba eliminowac zaraz po uslyszeniu:))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 26 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2003 Nie ma znaczenia czy uzywasz 10W40, czy 20W50 - to tylko przesuniecie zakresu temperatur. W latach 80 tych ten pierwszy byl standartem dla chlodzonych powietrzem silnikow motocyklowych, teraz wydaje mi sie ze bardziej popularny jest 20W50 z powodu wiekszego wyboru.Jezeli chcesz wymienic pierscienie to bardzo polecam uzbieranie pieniedzy na orginalne, mimo ze kwota jest pokazna ( u mnie $50 Can na jeden cylinder ). Wszelkie rzemieslnicze dorobki dostepne w Polsce moga w najlepszym wypadku szybko sie zuzyc a w najgorszym zdemolowac silnik ( chromowane pierscienie firmy Motus z luszczacym sie po 100 km chromem). Jezeli jestes przekonany ze to pierscienie to OK, ale b.czesto dymienie i brak sprezania spowodowane jest stwardnieniem uszczelniaczy prowadnic polaczone z lekka nieszczelnoscia zaworow, co z kolei jest normalne po jakims czasie w motocyklach ktore stoja przez zime. Witam,Adam dzieki za rade dot. pierscieni wlasnie zastanawialem sie czy odwazyc sie na polskie ale dam sobie spokoj. Jak napisalem ze silnik w stanie idealnym to tak jest - wymienione wszystkie uszczelki, uszczelniacze, planowana glowica, 0 luzow poza pierscieniami, 0 dymu z tlumikow ale bierze olej (spokojna jazda 0,5l/1000, szybka to nawet 1,5 l/1000)wiec zostaja tylko pierscienie - u nas min 200 pln/cylinder.Ale wracajac do oleju, roznica miedzy 10W40 a 20W50 to nie przesuniecie zakresu temperatur tylko wieksza gestosc przy wyzszej temperaturze ( w 20W50), a jak wieksza gestosc to i nizsze zuzycie oleju na pierscieniach - gesty lepiej zgarniaja pierscienie tylko czy skrzynia nie bedzie ciezko pracowac o to mi chodzilo.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Medyna Opublikowano 26 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2003 Ale wracajac do oleju, roznica miedzy 10W40 a 20W50 to nie przesuniecie zakresu temperatur tylko wieksza gestosc przy wyzszej temperaturze ( w 20W50), a jak wieksza gestosc to i nizsze zuzycie oleju na pierscieniach - gesty lepiej zgarniaja pierscienie tylko czy skrzynia nie bedzie ciezko pracowac o to mi chodzilo.pozdrawiam *** Jak go zwal tak go zwal - chodzilo mi o to samo, ale roznica nie jest drastyczna, sam jezdze na 20W50 w swoim GS 1150 i nie ma problemow ze skrzynia, a konstrukcyjnie obie skrzynie sa prawie identyczne. Ogolnie bardziej wazne niz rodzaj oleju sa jego regularne zmiany.Wracajac na chwile do pierscieni to w moim GS szczytowy jest ze stali nierdzewnej z zaokraglonymi krawedziami ( bierze srodkiem ), drugi to zeliwny trapezowy, trzeci to zespol trzech stalowych pierscieni ze specjalna sprezyna w srodku - mysle ze komplet do twojego wyglada podobnie. Dlatego nic co kupisz w Polsce nie jest nawet w czesci na podobnym poziomie. Jest mozliwe ze mimo zuzytych pierscieni masz dalej dobre tloki i cylindry - to znaczy mieszcza sie w tolerancjach, a pierscienie sie zuzyly i maja za duze luzy na zamkach.To powoduje zuzycie oleju, ale remont jest prosty - kupujesz pierscienie nominalne i honujesz cylindry by ulatwic ich dotarcie. No i podczas docierania nie mozna jezdzic za wolno - do 3/4 obrotow na poszczegolnych biegach, pierwsza zmiana oleju po 100 km druga 500. Zycze powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 27 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2003 Witam Adam,cylindry mam jeszcze OK - widoczne slady obrobki w fabryce wiec wydaje mi sie ze wystarczy wymiana pierscieni (na oryginalne) ale chyba dopiero w zimie bo zal wydawac znowu na komplet uszczelek.dzieki za rady pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.