Skocz do zawartości

GPZ600 89' - przycierka zewnętrznych panewek.


Rekomendowane odpowiedzi

Krótka historia:

Gość przywiózł mi siilnik do roboty.Mówi że sie przez 0,5km(taa napewno tylko tyle...) przejechał bez oleju i że cosik strasliwie zaceło tłuc ;)

Rozkręcam, patrze , mierze - 2 komplety panew na zewnętrznych garkach totalnie zmielone(obrócone) + na 1 baniaku czop na wale zryty i panewa pod panewą se siedzi ;)

2 i 3 komlet panew generalnie na miejscu i bez większych uszkodzeń, ale do wymiany bo za luźne.

Podpory wału zasadniczo po dupie nie dostały

miałem wał z innego silnika , rozkręcam go , mierze : wszytko w normie no to założyłem razem z panewkami z podpór.

Zmierzyłem czy łańcuch "mocy" oraz rozrządu jest git no i ten drugi o 3% za bardzo wyciągniety.

Obejrzałem jescze raz wszystkie graty, no i zasdniczo nic ciężko nie dostało po dupie.

Pózniej składanie silnika i regulacyje.

Zrobione , przyjechał mietek , silnik wziął , założył , dzwoni że chodzi zajebiście.Do czasu(tydzień :biggrin: )...

No teraz to raczył mi już cały motocykl przywieżć.

Odpalam, kontrolka oleju gaśnie dopiero jak silnik zaskoczy, silnik robi sie w niecała minute masakrycznie gorący(moim zdaniem stanowczo za szybko) a temperaturka wody w normie(wg. wskażnika)..

Odkręcam lekko, tłucze w skrzyni korbowej i nagle przy pewnych obrotach nie chce iść dalej.Mietek(brat właściciela) stoi obok mnie i mówi :no to go trzeba troche na gazie przytrzymać to po chwili sie wkręci wyżej.Oczami wyobrażni widze te opiłki wylatujące spod panew...Przy następnym odpaleniu i lekkim odkręceniu bez przytrzymywania na gazie po prostu silnik stanął (przytarł sie)

Wyjąłem silnik ,jak na razie zdjąłem głowice z garkami. Łapie za korby no i .... 2 i 3 chodzi sobie normalnie, nie za ciasno czy za lużno a zewnętrzne(1 i 4) już sie przytarły(z oporem obracają sie na czopach).. W oleju oczywiście opiłki ciemno brunatne z odrobiną srebrnych. Benzyny w oleju nie stwierdzam.

 

Problem:

1. Czemu k#%$#wa znowu zewnętrzne (1 i 4) panewy korbowe zaczynają sie przycierać a wewnętrzne nie?? Ja stawiam na pompe oleju lub zatkany kanał olejowy w bloku silnika ale kontrolka oleju gaśnie :flesje:

2.Mietek twierdzi że termostat "włacza się dopiero w połowie" (że temperatury to już nie powiedział)a mi sie silnik wydaje ku**ewsko gorący, do tego sie szybko nagrzewa.Wydaje mie sie że przy przegrzewaniu powinny sie pierwsze przytrzeć tłoki w cylindrach a tam ani śladu przytarcia.

3.Komplet: wał, panewki korbowe,panewki podporowe,korby pochodził z jednego silnika, także możliwość niedopasowania odpada..

4.Założe nowe panewki i powtórna pi*da z roboty bedzie.

5.Może to jakaś przypadłośc tych silników (tak jak np. w Honda CBX550 na którymś czopie jest za mały kanał olejowy i po pewnym czasie widzimy piekna dziure w karterze wybitą przez korbowód )

 

CO WY NA TO??

HELP!!!!!

I pozdrawiam.

Edytowane przez janosikkk

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam fabrycznie zakodowanych przypadłości tego silnika, ale:

1. To że kontrolka gaśnie, nie znaczy, że wszędzie podaje olej tak jak trzeba (możliwe przy twoim założeniu, ze jakiś kanał jest zapchany)

2. Może niedokładnie przeczyściłeś wszystkie kanały olejowe (zwłaszcza w wale, bo związku z ruchem obrotowym odkłada się tam niezły syf) i wtłoczyło Ci na panewki jakiegoś dziadostwa...

3. Czy napewno z tymi czopami na wale było wszystko ok?

 

Być może ktoś będzie miał inne sugestie.

Pozdrawiam

Edytowane przez roger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czopy 100% ok.Wał też był myty.Moze jakieś gówno utknęło głębiej w wale.Zaraz wyjme i sprawdze.Generalnie najbardziej zastanawia mnie fakt czemu akurat 1 i 4 panewki sie przycierają a 2 i 3 nie ....

No i czy krótka (??) jazda bez oleju może porządnie uszkodzić pompe olejową?

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, wal i panewki glowne dales komplet - OK. Panewki korbowodowe - dales nowe czy skad. Po trzecie korbowody - dales je gdzies do sprawdzenia, czy aby nie maja owalu?

Takie reczne sprawdzanie czy cos ma luz, czy tez nie to chyba nie w silnikach, a juz napweno nie w japonii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, wal i panewki glowne dales komplet - OK. Panewki korbowodowe - dales nowe czy skad. Po trzecie korbowody - dales je gdzies do sprawdzenia, czy aby nie maja owalu?

Takie reczne sprawdzanie czy cos ma luz, czy tez nie to chyba nie w silnikach, a juz napweno nie w japonii.

 

ural_zgora psze przecie że panewy korbowodowe i podporowe w komplecie z wałem i korbowodami były, czytaj uważniej.

Mikrometrem, średnicówką ,szczelinomierzem, serwisówką też potrafie sie posługiwać.

Przydałby mi sie jeszcze jakiś sprzęt do sprawdzania ciśnienia oleju

Pozatym odkręcając "siedemnastkę" z jednej strony magistrali olejowej pod wałem stwierdziłem że są tam jakieś syfy, po dotknięciu śrubokrętem są miękkie więc prawdopodobnie stary silikon mógł przytkać kanały olejowe.Zeby jescze tego zasranego imbusa z drugiej strony jakoś łatwiej można było odkręcić tobym miał prześwit i lepszy wgląd.

Niestety rozkręcające sie sledztwo przerwał brutalnie typ na koreańskim skuterze z brakiem luzów zaworowych i zasyfionym zbiornikiem i gażnikiem. Troche mi zeszło i cos czuje że na dziś kuniec grzebania.

Chłodnego piwa mi trzeba :icon_mrgreen:

Pozdro.

 

PS

Też kiedyś miałem kache z serduchem urala :icon_eek:

Ale mi ukradli spod akademika i dupa :buttrock:. No ale dzięki kumplowi zakupiłem GR-ke z pogiętymi zaworami , zjebanym napinaczem za 1kzł do tego jakieś 1700 na rejestracje,części , mechanika(sesja=brak czasu) i w sumie byłem bez sprzęta jakieś 1,5miecha.

Edytowane przez janosikkk

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie przegapilem punkt 3 Twoich Problemow.

Pomiar cisnienia to chyba najmniejszy klopot, tylko ze sprzeta trzeba dobrze nagrzac. Z tym zacieraniem na 1 i 4 to zobacz gdzie wal korbowy ma zasilanie, czy nie jest czasami gdzies na srodku ? Pompe olejowa warto by przy okazji sprawdzic i zawor utrzymujacy cisnienie (pewnie tez tam jest) czy syfu nie naszlo. A tak poza tym to czyszczenie i dmuchanie wszystkiego co sie da :icon_eek:

Powodzenia :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przypadek byłby w tym wypadku błędem, na fotkach mam że ten oring tam montowałem.Kogoś ciekawość poniosła i se miske olejową odkręcił :wink:

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja juz nic nie czaje ,gosc co dal ci padake do zrobienia z ciekawosci miske zdejmowal po jej wyremontowaniu ???

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak samo jak lekko sączył mu sie olej spod uszczelki dekla rożrządu, dokręcił śruby mocniej przy czym w jednym księżycu przekręcił gwint,póżniej rozwiercił go i przegwintował na żywca nie zdejmując dekla ani księżyca do rozwiercenia i gwintowania....Efektem był piękny zestaw opiłków wokół księżyca no i odkształcony księżyc... Ale ku*wa żeby dekla nie zdjąć....Mi to zajmowało jakieś 15 minut(silnik na motocyklu siedzi), i tylko musiałem podstawy cewek i rure od chłodzenia odkręcić bo inaczej nie chciał wyleźć.

Z drugiej strony ja sie zastanawiam grubo nad faktem jak on doszedł wiertarką do księżyca nr 1. ?!?!?!?.Może jednak wykręcił tenże księżyc ale był na tyle leniwy że nawet z opiłków nie chciało mu sie wymyć.

Ja tam robie swoje :icon_razz:

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...