peterwkz Opublikowano 4 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2006 witajcie. moze ktos przerabial taki przypadek: silnik w "dziewiatce" terkocze od 2500-3500obr/min. szczegolnie jak zimny to strasznie to slychac (jak sie rozgrzeje to juz mniej ale przy 3000-3500 slychac nadal) po przekroczeniu 4tys obr jest wszystko OK. generalnie na wolnych tez nie jest cichy ale znosny...bylbym wdzieczny za jakies rzeczowe wyjasnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFA?33 Opublikowano 5 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2006 A co to silnik w dziewiątce? :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebeq Opublikowano 5 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2006 pewnie chodzi o ZX9 , w kawasaki trzeba czesto kontrolować luzy zaworowe ,byc moze masz luzy na zaworach i klekocze.Moja rada sprawdź zawory i ewentualnie wyreguluj - przy okazji skontroluj stan łańcucha rozrządu jesli zużyty tez moze klepać :biggrin: seba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peterwkz Opublikowano 7 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 dokladnie chodzi o ZX9R (myslalem ze "9" to jasne okreslenie tego moto). to nie jest klekotanie - dzwiek przypomina "terkot" nasila sie z obrotami (proporcjonalnie) od tak 2000-3500 na nierozgrzanym silniku (przy cieplym od 3000-3500) a powiedzmy od 4 tys jest cichutko! łancuch rozrzadu miedzy kolkami zebatymi na walkach jest napiety - nie da sie wyczuc zadnego luzu...a dzwiek raczej dochodzi gdzie od dolu silnika chyba. wczoraj dokladnie przysluchalem sie tym dzwiekom i wychodzi na to ze "terkotanie" slyszalne jest w głowicy i przy takiej temperaturze jak obecnie po nagrzaniu silnika juz opraktycznie nic nie słychac (jak bylo zimniej to bylo slyszalne i po nagrzaniu). dzwiek jest slyszalny najbardziej jak silnik sie odpala i podnosi obroty do 3000-3500 i na tym poziomie zatrzyma to terkocze caly czas po przekroczeniu 4000 cichnie a przy spadaniu odzywa sie tez przy 3500-2500 i cichnie. moga to byc luzy zaworowe czy lancuszek rozrzadu a moze napinacz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas 78 Opublikowano 7 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 WitamCiżko tak zdjagnozować usterkęale spróbuj jeszcze wcisnąć sprzęgło jak terkocze -jeśli przestanie lub przynajmniej częściowo ucichnie to coś się dzieje z koszem sprzęgłowympozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peterwkz Opublikowano 10 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 to nie jest kosz sprzeglowy (zadnych roznic czy wsprzelo wcisniete czy wycisniete).poza tym wyraznie slychac na glowicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFA?33 Opublikowano 10 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 Stawiam na zawory,w kawasaki na 80%,jeszcze może stukać sworzeń na korbowodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peterwkz Opublikowano 10 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 na 80% zawory czy luz na sworzniu na korbowodzie?ponizej jest link z podobnego watku, identyczne dzwieki sa u mnie w podanych powyzej warunkach - moga swiadczyc o luzie zaworowym czy bardziej o sworzniu?http://cebra.vel.grzechotnik.patrz.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niemand Opublikowano 10 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 Jw :banghead: + wałek rozrzadu ,jak bedziesz sprawdzał łancuch i luzy zaworowe zobacz na wałek czy aby nie ma luzu (promieniowego). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 10 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 Ja mysle ze to po prostu luzny lancuch rozrzadu / zuzyty napinacz. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peterwkz Opublikowano 12 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2006 niestety nie jest to napinacz. wczoraj go wykrecilem i jest wysuniety do ok. polowy (moze troszke mniej) jak mierzyłem ile trzeba docisnac prowadnice łancuszka to wychodzilo dokladnie tyle ile byl wysuniety napinacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peterwkz Opublikowano 13 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 witam ponownie. wczoraj posprawdzalem zawory i wyszlo, ze 3 sztuki ma luz ponad wymiar-powinno byc 0,18-0,23 a jest 0,25-0,26. moze przez cos takiego terkotac przy okreslonych obrotach? duzo rzeczy robilem w silnikach ale takich zaworkow jeszcze nie ruszałem - moze ktos podpowiedziec jak najlepiej sie do tego zabrac i gdzie kupic plytki na wymiar? przypomne ze chodzi o Kawasaki zx9R. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peterwkz Opublikowano 14 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 eureka! a jednak mieliscie racje z napinaczem. niby wysuniety do polowy tylko ale chyba nie chcial przeskoczyc dalej. dla swietego spokoju przesunalem go o 1 ząbek i wszystko ucichlo!!!! dziekuje wszystkim bardzo za cenne uwagi. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.