MAREK66 Opublikowano 1 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 Witam mam pytanie czy można podłorzyć obrotomierz z motoru 2-taktu do 4-taktu ,sa idetycznie wyskalowane (ELEKTRONICZNE) . :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebeq Opublikowano 1 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 pewnie że tak , dwa przewody zasilające i jeden wysterowujący z cewki zapłonowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 Elektroniczne nie da rady. Podłączyć sie da ale wskazywane wartości będą nie poprawne. przecież w 2 takcie zaplony są częściej niż w 4 takcie. W dodatku liczba cylindrów także musi sie zgadzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebeq Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 liczba cylindrow nie musi sie zgadzac ,poniewaz "sygnal " jest przewaznie z pierwszego cylindra,niechodzi tez o zapłony tylko o obroty wału które są zliczane przez obrotomierz własnie .Polecam najpierw podłączyć i sprawdzić ... działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 niechodzi tez o zapłony tylko o obroty wału które są zliczane przez obrotomierz własnie . no przecież wlasnie zaplon jest miarą obrotów, im wieksza predkosc obrotowa tym wiecej zaplonow w jednostce czasu. Na tę warość reaguje przetwornik w obrotomierzu. Tak więc może sie zdazyc że obrotomierz bedzie sie wychylał ale wartości nie będą poprawne.Co do tego czy ważne jest czy 4 czy dwa czy jeden garczek to wydaje mi sie ze masz racje bo w koncu na cztery suwy pracy każdego tloka zawsze jest ten jeden zaplon. Jezeli sygnał jest z jednej cewki to rzczywiscie nie wazna jest liczba cylindrow. Błędnie myslalem ponieważ myslalem w kategoriach samochodowych, a w starych autach przewaznie jest jedna cewka i rozdzielacz. W motocyklach zwykle kazdy cylinder ma swoją cewke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 Witam mam pytanie czy można podłorzyć obrotomierz z motoru 2-taktu do 4-taktu ,sa idetycznie wyskalowane (ELEKTRONICZNE) . clap.gif rozumiem, ze oba obrotomierze biora sygnal z modulu? poki nie sprawdzisz, to sie nie dowiesz. nie ma tu znaczenia czy 2t czy 4t, bo to wcale nie musi byc sygnal impulsowy, ale np.napieciowy. jezeli jest stricte impulsowy (jestes tego pewien) to wyjasnienie masz ponizej. Tuzmen i Seba:w 2t minimalna liczba iskier jest 2 razy wieksza niz w 4t przy tych samych obrotach. natomiast MA znaczenie liczba cylindrow przypadajacych na cewke. np: cbr - 2 cewki, 4 cylindry, a to oznacza, ze kazda cewka daje jak w 2t. bo cewka nr 1 daje na cylindry 1i4, a cewka nr 2 daje na cylindry 2i3. czyli kazda cewka daje 2 iskry na dwa obroty walu. poniewaz jednoczesnie zaplon ma jeden cylinder (jeden tylko jest w fazie pracy), to oznacza, ze drugi iskre dostaje niepotrzebnie, ale ta iskra nic nie przeszkadza i nic nie powoduje, natomiast uproszczona jest konstrukcja ukladu elektrycznego. ale za to np. vfr - 4 cewki 4 cylindry. kazda cewka daje 1 iskre na 2 obroty walu tylko jednemu cylindrowi - oszczednosc swiec, ale uklad bardziej skomplikowany. tazke troche sie zakreciliscie :lapad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 3 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 rozumiem, ze oba obrotomierze biora sygnal z modulu? poki nie sprawdzisz, to sie nie dowiesz. nie ma tu znaczenia czy 2t czy 4t, bo to wcale nie musi byc sygnal impulsowy, ale np.napieciowy. jezeli jest stricte impulsowy (jestes tego pewien) to wyjasnienie masz ponizej. Tuzmen i Seba:w 2t minimalna liczba iskier jest 2 razy wieksza niz w 4t przy tych samych obrotach. natomiast MA znaczenie liczba cylindrow przypadajacych na cewke. np: cbr - 2 cewki, 4 cylindry, a to oznacza, ze kazda cewka daje jak w 2t. bo cewka nr 1 daje na cylindry 1i4, a cewka nr 2 daje na cylindry 2i3. czyli kazda cewka daje 2 iskry na dwa obroty walu. poniewaz jednoczesnie zaplon ma jeden cylinder (jeden tylko jest w fazie pracy), to oznacza, ze drugi iskre dostaje niepotrzebnie, ale ta iskra nic nie przeszkadza i nic nie powoduje, natomiast uproszczona jest konstrukcja ukladu elektrycznego. ale za to np. vfr - 4 cewki 4 cylindry. kazda cewka daje 1 iskre na 2 obroty walu tylko jednemu cylindrowi - oszczednosc swiec, ale uklad bardziej skomplikowany. tazke troche sie zakreciliscie :icon_biggrin: Może sie źle wyraziłęm ale miałem to samo na myśli... :cool: Nie wiedziałem że w motocyklach stosują takie rozwiązania jak w maluchu, wydaje mi sie że niepotrzebne ekspolatowanie świecy nie jest dobrym pomysłem przy obrotach w okolicach 10kobr. Ale ta oszczędność i tak da po kieszeni właściciela a nie fabryki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.