Skocz do zawartości

Dławienie wałkami rozrządu, a spalanie


Filip
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

tak się zastanawiam, czy dławienie motocykla poprzez instalację innych wałków rozrządu ma jakiś wpływ na ilość spalanej benzyny? W końcu w ten sposób skraca się czas otwarcia zaworów, a co za tym idzie mniej mieszanki dostaje się do cylindra. Czy któryś z kolegów jeździł dławionym, a poźniej odblokowanym motocyklem i zaobserwował coś podobnego?

 

 

 

pozdrawiam

Filip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Wydaje mi się, że nie znajdziesz jednoznacznej odpowiedzi... Zależy od modelu.

Ja miałem FZX zdławionego na gaźnikach i po oddławieniu paliłą jakieś 0,2 l / 100km więcej. tak że różnica nieznaczna.

A co do wałków nie wiem, ale mogę podać przykład FZX i FZR 750. Silniki mechanicznie różnią się praktycznie właśnie wałkami rozrządu i FZR potrafi skonsumować sporo więcej. Ale być może w innych modelach jest właśnie odwrotnie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie ja też zawsze sie natykałem w róznego rodzaju katalogach i danych że wersje zdławione palą więcej, ale działo sie tak w przypadku wersji 27 KM (sporo większe spalanie) i 34KM.

 

roger, a do ilu miałeś zblokowane i z jakiej mocy? bo ja chyba mam kastrata 50 KM z 57

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...