Skocz do zawartości

brak sprzęgła w mz 150


łukasz 150
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak jeszcze miałem ete150, miałem problem ze ślizgającym się sprzęgłem, ślizgało się na każdym biegu jak tylko dałem troche więcej gazu. Pojechałem do mechanika, coś pomierzył suwmiarką, dodał czy ujął podkładke regulacyjną i jak ręką odjął. to taka niewinna trójkątna blaszka. Może to powinieneś sprawdzić.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jeszcze miałem ete150, miałem problem ze ślizgającym się sprzęgłem, ślizgało się na każdym biegu jak tylko dałem troche więcej gazu. Pojechałem do mechanika, coś pomierzył suwmiarką, dodał czy ujął podkładke regulacyjną i jak ręką odjął. to taka niewinna trójkątna blaszka. Może to powinieneś sprawdzić.

pzdr

 

 

Zgadza się. Gdy sprzęgło się ślizga dodajemy podkładke a gdy ciągnie odejmujemy.

 

Jak wam sprzęgło nie działa a wcześniej było ok. to coś jest źle złożone. Trzeba rozłożyć i jeszcze raz sprubować. Mi to zajęło 3 razy. Potem zacząłem sprawdzać sprzegło bez dekla bo tak jest mniej roboty jak coś jest nie tak.

 

Podpowiedź:

Gdy składaćie sprzegło to przed dokręceniem tych trzech śrób na klucz 10mm środek sprzegła ma się kręcić a kosz stać w mniejscu. A gdy dokręcicie, kosz i środek nie mogą zmieniać pozycji względem siebie. O ile dobrze pamiętam to da się złożyć tak żeby było na sztywno i wtedy nie wysprzęgła.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze w podpisach ze jedni maja etz 150, ktos tam ma mz 150 (ts ?).

 

Jezeli chodzi o etz to rzeczywiscie reguluje sie za pomoca podkladek w ksztalcie trojkata (o roznych grubosciach) napiecie sprezyny talerzowej. Jezeli sprzeglo sie slizga to widomo musimy zwiekszyc docisk.

Natomiast w przypadku gdy nie idzie sprzegla wylaczyc to niekoniecznie musi to byc wina tych podkladek. (chyba ze klamki sprzegla nie mozna do konca wcisnac, bo cos blokuje).

Najprawdopodobniej tarcze zakupione sa za grube lub sprzeglo jest zle wyregulowane od stony linki/regulacji zewnetrznej lub klamka sprzegla ma za maly ruch.

PS Ja kiedys w mztce pilowalem na plasko koniec klamki oraz wycinalem kawalek gumy z raczki aby zwiekszyc ruch klamki sprzegla, bo inaczej za cholere nie chcialo to chodzic prawidlowo.

Edytowane przez ural_zgora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...