Skocz do zawartości

Bieznie łozysk glowki ramy - problem z wyjeciem


Nitomen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

Postanowilwem wczoraj wymienic lozyska glowki ramy w moto .Po rozebraniu okazalo sie ze zalozonone bieznie chyba sa orginalne i nie dosc ze sa mocno wcisniete to jeszcze dostep do nich jest koszmarny , nie bylo jak zlapac aby je wybic ,bieznie byly plaskie ( nowe bieznie mialy z jednej strony zakonczenie jak typowe lozysko czyli tam juz bez problemu bym je wybil) . Do starych biezni chyba musial bym miec specialne urzadzenie , wiec zalozylem nowe lozyska na stare bieznie ,ciekawe czy to pochodzi

 

Wyciagal ktos takie bieznie ??? jak to zrobic ??

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostawienie starych bieżni, to nienajlepszy pomysł..

Zazwyczaj zużuwają się tak, że są na nich góry i doliny. Nie masz teraz nowych łożysk, tylko nowe wałeczki...

Obejrzyj dobrze główkę od wewnątrz. Powinny być od środka takie małe wyżłobienia, w tej płaszczyźnie o którą opierają się bieżnie. Jak znajdziesz, to weź jakiś dłuższy trzpień i spróbuj wybić.

Najpierw w miejscu wyżłobienia, a jak trochę ruszy to po całym obwodzie.

 

pozdro

Edytowane przez roger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh wlasnie ogladalem i wyzlobien do wybicia nie bylo , poza tym malym rowkiem w ktory cokolwiek ciezko bylo wlozyc

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e nie mam aparatu a moto lata na mixie :buttrock:

stare bieznie a nowe lozyska narazie jest ok :banghead:

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pomyslalem o tym, spawarki mam jakis plaskownik tez sie znajdzie :buttrock:

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

No mija rok i lozyska znowu daja o sobie znak , dokrecenie nic nie da bo i tak sie blokuja a maja letki luz , dorobie dlugi ostry pret , moze nim uda sie wybic ww bieznie , EdgeCrushe co miales na mysli piszac listewka ? opisz dokladniej :biggrin:

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słyszałem o patencie typu wspawanie np. jakiejś śruby do środka bieżni i wybijanie jej zapierając się o ten wspawany element.

W swoim huskaczu jako że nie posiadam spawarki dolną bieżnię (do której w ogóle nie było jak podejść) przepiłowałem - dało się ją potem wyjąć palcami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile ciekawych rzeczy można się dowiedzieć czytając Wasze zwierzenia na 4um.

Do usuwania bieżni łożysk są ściągacze z zasady specjalne pod dany typ łożyska a tylko w niektórych przypadkach można zastosować ściągacze uniwersalne do wyjmowania łożysk.

Wkładanie nowych też powinno się odbywać przy pomocy samocentrujących narzędzi.

Wyjmowanie metodą młotka czy co gorsze spawanie czegokolwiek do bieżni niszczy główkę ramy i nowe łożysko ma zbyt duży luz montażowy.

Jeżeli nie macie takiego ściągacza to wypada go dorobić a nie psuć własnego motocykla przez głupotę lub lenistwo.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz podac jakis schemacik , w manualu mam cos takiego narysowane , ale nie bardzo wiadomo oco im chodzi , jest tam tez opis wybijania biezni wlasnie za pomoca dlugiego aluminiowego wybijaka. Ile taka wymiana lozysk kosztuje w serwisie ? moze oddac i dac sobie spokoj z gownem

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr ma rację z tymi ściągaczami ze swojego doświadczenia wiem jednak ze czasm wystarczy napawanie

bieżni spawarką ( trzeba to zrobić z wyczuciem ) material rozgrzany rozszerza się, a następnie kurczy w czasie stygnięcia - powiduje to zerwanie połączenia pomiedzy główką ramy, a bieżnią łożyska (lubi się zapiekac w tym miejscu).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gadalem z mechanikiem z warsztatu moto , maja mi to zrobic za 150 zl + moje lozyska ktore juz dawno kupilem , oddam im niech sie sami z tym bawia :notworthy:

 

gadalem z serwisem moto , oddam im maja mi za 150 zl wymienic lozyska - ja nie mam sil do tego :crossy:

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...