Nitomen Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 witam Postanowilwem wczoraj wymienic lozyska glowki ramy w moto .Po rozebraniu okazalo sie ze zalozonone bieznie chyba sa orginalne i nie dosc ze sa mocno wcisniete to jeszcze dostep do nich jest koszmarny , nie bylo jak zlapac aby je wybic ,bieznie byly plaskie ( nowe bieznie mialy z jednej strony zakonczenie jak typowe lozysko czyli tam juz bez problemu bym je wybil) . Do starych biezni chyba musial bym miec specialne urzadzenie , wiec zalozylem nowe lozyska na stare bieznie ,ciekawe czy to pochodzi Wyciagal ktos takie bieznie ??? jak to zrobic ?? Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 (edytowane) Pozostawienie starych bieżni, to nienajlepszy pomysł.. Zazwyczaj zużuwają się tak, że są na nich góry i doliny. Nie masz teraz nowych łożysk, tylko nowe wałeczki... Obejrzyj dobrze główkę od wewnątrz. Powinny być od środka takie małe wyżłobienia, w tej płaszczyźnie o którą opierają się bieżnie. Jak znajdziesz, to weź jakiś dłuższy trzpień i spróbuj wybić. Najpierw w miejscu wyżłobienia, a jak trochę ruszy to po całym obwodzie. pozdro Edytowane 20 Czerwca 2006 przez roger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 20 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 heh wlasnie ogladalem i wyzlobien do wybicia nie bylo , poza tym malym rowkiem w ktory cokolwiek ciezko bylo wlozyc Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 Może wrzuć foty, jak to u Ciebie wygląda wygląda... Może wspólnie coś wymyślimy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 20 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 e nie mam aparatu a moto lata na mixie :buttrock: stare bieznie a nowe lozyska narazie jest ok :banghead: Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EdgeCrusher Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 Tez mialem podobny problem jakis czas temu. Skonczylo sie na przyspawaniu listewki do bierzni. Tutaj poskutkowalo. Jesli masz odpowiednie srodki to tez sproboj takiego rozwiazania. Pozdrawiam! Cytuj Moje moto podróżeJeździć póki ciepło! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 21 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 nie pomyslalem o tym, spawarki mam jakis plaskownik tez sie znajdzie :buttrock: Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał22 Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 e nie mam aparatu a moto lata na mixie :buttrock: stare bieznie a nowe lozyska narazie jest ok :banghead: Tak narazie jest ok ale do czasu, za długo to nie wytrzyma a znowu przyjdzie kupić nowe łożyska, lepiej zrób to jak należy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 11 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 No mija rok i lozyska znowu daja o sobie znak , dokrecenie nic nie da bo i tak sie blokuja a maja letki luz , dorobie dlugi ostry pret , moze nim uda sie wybic ww bieznie , EdgeCrushe co miales na mysli piszac listewka ? opisz dokladniej :biggrin: Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 słyszałem o patencie typu wspawanie np. jakiejś śruby do środka bieżni i wybijanie jej zapierając się o ten wspawany element.W swoim huskaczu jako że nie posiadam spawarki dolną bieżnię (do której w ogóle nie było jak podejść) przepiłowałem - dało się ją potem wyjąć palcami :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 Ile ciekawych rzeczy można się dowiedzieć czytając Wasze zwierzenia na 4um.Do usuwania bieżni łożysk są ściągacze z zasady specjalne pod dany typ łożyska a tylko w niektórych przypadkach można zastosować ściągacze uniwersalne do wyjmowania łożysk.Wkładanie nowych też powinno się odbywać przy pomocy samocentrujących narzędzi.Wyjmowanie metodą młotka czy co gorsze spawanie czegokolwiek do bieżni niszczy główkę ramy i nowe łożysko ma zbyt duży luz montażowy.Jeżeli nie macie takiego ściągacza to wypada go dorobić a nie psuć własnego motocykla przez głupotę lub lenistwo. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 11 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 (edytowane) mozesz podac jakis schemacik , w manualu mam cos takiego narysowane , ale nie bardzo wiadomo oco im chodzi , jest tam tez opis wybijania biezni wlasnie za pomoca dlugiego aluminiowego wybijaka. Ile taka wymiana lozysk kosztuje w serwisie ? moze oddac i dac sobie spokoj z gownem Edytowane 11 Marca 2008 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jinks Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Piotr ma rację z tymi ściągaczami ze swojego doświadczenia wiem jednak ze czasm wystarczy napawaniebieżni spawarką ( trzeba to zrobić z wyczuciem ) material rozgrzany rozszerza się, a następnie kurczy w czasie stygnięcia - powiduje to zerwanie połączenia pomiedzy główką ramy, a bieżnią łożyska (lubi się zapiekac w tym miejscu).Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 13 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 gadalem z mechanikiem z warsztatu moto , maja mi to zrobic za 150 zl + moje lozyska ktore juz dawno kupilem , oddam im niech sie sami z tym bawia :notworthy: gadalem z serwisem moto , oddam im maja mi za 150 zl wymienic lozyska - ja nie mam sil do tego :crossy: Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 (edytowane) Nitomen weź odetnij cała głowke ramy i dospawaj jakąś dobrą z innego modelu. Tak czy siak Ci kiedyś rama tam pęknie:P joke :buttrock: Edytowane 13 Marca 2008 przez pack84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.