milek_sz Opublikowano 18 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2006 Witam kupilem ostatnio Aprilke Pegaso 650 z 99 roku, myslal by kto ze długo pojezdze zanim ja rozbiore... a tu prosze :buttrock: po wyjezdzie w las i bawieniu sie w piasku itp.... zaczela inaczej chodzic... pozniej nawet jechac nie chciala. czarny dymek z tłumika i osad na swiecy (czarny suchy) zasugerował mi złą mieszanke - za dużo paliwa jesli sie nie myle. Wymienilem wiec swiece, dalej to samo... pochodzila troche i zgasla - swieca cala czarna, wyciagnelem wiec gazniki, wyczyscilem je, sprawdzilem ze plywaki na obydwu sa na podobnym jak nie identycznym poziomie, ssanie nie zacina sie, przy skrecaniu zauwazylem ze guma trzymajaca gaznik do cylindra jest rozwalona - przecieta i to duzo - gaznik nachodzi akurat na to przeciecie - dla pewnoci nalozylem na gaznik silikonu a gume postaralem sie skleic budaprenem.... poskrecalem - okazalo sie ze dziala :icon_razz: wchodzila na postoju na obroty i wszystko wydawalo sie zalatwione nie kopcila ani nic... przejechalem sie pare razy i znow od nowa- kopci, nie chce nawet odpalac za bardzo i jak odkrecam manetke to obrotomiez zatrzymuje sie na poziomie 5tys obrotow i przerywa prace jakby paliwa nie dostawal - pompki paliwowej w tym cudzie nie mam wiec juz sam nie wiem co to jest... -objawy wsazuja na za duza ilosc paliwa - wiec to nie peknieta guma - wtedy za duzo mogla by dostawac co najwyzej powietrza, -dodam ze przedtem dzialala pieknie doslownie na dotyk palila, obroty wchodzily b.ladnie -wymienialem swiece z 5 razy - choc na inny model niz powinien byc i juz uzywane - nie wiem czy to cos tak bardzoe przeszkadza... -filtr powietrza jest nowy, gdy go wyciagnelem zauwazylem ze ogien wali do niego przez gazniki (!) -sprezanie w cylinderku mierzone cisnieniomierzem wskazalo 14atmosfer - to chyba za duzo nawet bo w katalogu pisza 9:1 za wszelka pomoc bede bardzo wdzieczny POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 Wedlug mnie trzeba poprostu WYREGULOWAC GAZNIK a nie zmieniac wciaz swiece... Skoro jest czarna to mieszanka jest za bogata (ja tak mialem). Wkrecasz troche srubke od mieszanki zapalasz sprawdzasz i tak w kolko az do wyregulowania :] Mi moto nie wchodzil na wyzsze obroty gdy mialem zbyt slabo swiece przykrecona. Porpobuj i napisz jak ci poszlo :-D POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nitroMCZ Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 Może gażnik zalewa,coś blokuje zaworek iglicowy.Sprawdz filterki w kraniku i jeszcze raz wyczysc gaznik.Srubkami na razie nic nie krec,bo samo sie raczej nie rozreguluje a przeciez przedtem bylo ok. A co do "kompresji" to 9:1 to jest stopień sprężania a nie wartość ciśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milek_sz Opublikowano 22 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2006 (edytowane) hmm.... srobe od skladu miesznaki moge ruszyc tylko na jednym gazniku, poprubuje tego bo wczesniej z tego co zauwazylem byly identycznie wkrecone... tylko male ale- wkrecac ja? chyba wykrecac? zwieksze w ten sposob ilosc powietrza w mieszance... chyba bo mechanik ze mnie z wyksztalcenia nie jest :wink: poprobuje tego jutro jak nic... rozwiazanie bylo by banalnie proste.... Może gażnik zalewa,coś blokuje zaworek iglicowy.Sprawdz filterki w kraniku i jeszcze raz wyczysc gaznik.Srubkami na razie nic nie krec,bo samo sie raczej nie rozreguluje a przeciez przedtem bylo ok. A co do "kompresji" to 9:1 to jest stopień sprężania a nie wartość ciśnienia. dobrze napisane ale ja juz po prostu nie mam pomyslow... czyscilem wszystko (dosłownie) gazniki nawet 2 razy, myslalem o zaworku iglicowym ze wyrobiony lub cos... ale wyglada spoko, powietrza nie przepuszcza gdy dmucham w przewody paliwowe, skoro 9:1 to stopien sprezania to jaka wartosc powinna byc? coz nowa swieca nie pomogla tak jak regolacja skladu mieszanki, jak na razie stawiam na ten uszkodzony kolektor ssacy - juz zamowilem nowy.... za gora 14dni sie dowiem.... pozdro Edytowane 21 Czerwca 2006 przez milek_sz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milek_sz Opublikowano 22 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2006 hmm.... srobe od skladu miesznaki moge ruszyc tylko na jednym gazniku, poprubuje tego bo wczesniej z tego co zauwazylem byly identycznie wkrecone... tylko male ale- wkrecac ja? chyba wykrecac? zwieksze w ten sposob ilosc powietrza w mieszance... chyba bo mechanik ze mnie z wyksztalcenia nie jest :icon_exclaim: poprobuje tego jutro jak nic... rozwiazanie bylo by banalnie proste....dobrze napisane ale ja juz po prostu nie mam pomyslow... czyscilem wszystko (dosłownie) gazniki nawet 2 razy, myslalem o zaworku iglicowym ze wyrobiony lub cos... ale wyglada spoko, powietrza nie przepuszcza gdy dmucham w przewody paliwowe, skoro 9:1 to stopien sprezania to jaka wartosc powinna byc? coz nowa swieca nie pomogla tak jak regolacja skladu mieszanki, jak na razie stawiam na ten uszkodzony kolektor ssacy - juz zamowilem nowy.... za gora 14dni sie dowiem.... pozdro 14 dni? phi.... poczatek wrzenia niby bo wlosni nie pracuja..... nie mam pytan... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milek_sz Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Coz - okazalo sie ze to po prostu zlot roznych przyczyn - woda w zbiorniku - pekniety kolektor ssacy i stara swieca - wszystkie tajemnice maja swoja odpowiedz... naszczescie moja maszynka smiga bez problemu juz od miesiaca, nie ma bata teraz bedzie dobrze :) pozdro!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stopmen Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 No miejmy nadzieje ze jest tak faktycznie a nie dlatego ze jest do sprzedania bo okazalo sie cos powazniejszego :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milek_sz Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Zapomnialem jeszcze dodac ze glowna wine ponosil... filtr powietrza - wygladal jak nowy ale po jego zalozeniu znow - kopci powyzej 4 i nie wchodzi powyzej 5 tys obrotow - co do checi sprzedania - chce jednak cos wiekszego, taka aprilka w zupelnosci starczy komus kto nie poczol wiekszej mocy lub tego nie potrzebuje, kumpel ma XTZ 750 a i ja wczesniej jezdzilem na mocniejszych - troche brakuje mi konikow tak o 10KM wiecej i moto doskonale wrecz - jesli takowe istnieje, ale coz kij ma 2 konce - w trasie moja spalila do 5,5l a kumpla... 8-9... masakra... dlatego nie zalezy mi jakos na sprzedaniu - pojdzie bedzie wiekszy i mocniejszy - nie pojdzie - i tak jest super. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
firmino Opublikowano 2 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 Jestem ciekaw dlaczego ją sprzedajesz. Tylko dwa miesiace użytkowania? Nie podpasowała? Sam mam Pegaso i jestem z niej bardzo zadowolony. Cytuj http://baryswiata.blogspot.com/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milek_sz Opublikowano 2 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 Coz, glownie chodzi chyba o moc, ze trochu mala do kumpla XTZ750, zapragnolem rowniez Triumpha Tigera lub Cagive Elefant a serce nie sloga :cool: ale nie zalezy mi jakos by ja sprzedac - jak mowilem moto super ma wszystko gmole, grzane manetki, stopke centralna, wszystko czego dusza zapragnie poraz 1 mam tak ze jak mam kase to nie wiem co do niej kupic.... a i malo tego do niej, wiec glowny powod sprzedazy to chcec przesiadki na wiekszego, cos w sytlu Paryz-Dakar :biggrin: aprilka jednak jest lagodniejsza, sa tego plusy i minusy - zato dzwiek wyproznionych tlumikow i wyciszonych jest swietny... teraz ogloszenie na allegro sie konczy za pare dni zrobie swieze zdj - zaszly zmiany w wygladze - sami ocenicie czy na +, i dolacze filmik z dziwiekiem, sadze ze kazdy kto ma Pegaso z cichym wydechem odrazu je podziorawi lub tak jak ja wyprozni i wygluszy, cos ala Suza 750 lub 800 BIG - mialem wczesniej - piekny dziwiek 1 cylindra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
firmino Opublikowano 3 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 Mnie też brakuje troche mocy, ale tego będzie zawsze troche brakować :biggrin: Pegaso wydaje się takim delikatnym motocyklem w porównaniu z innym np. transalpem, ale to tylko pozory. Nie wiem czy twoje problemy były efektem szarżowania po lesie? Chcę w przyszłym roku zrobić trasę po Afryce Zach i zastanawiałem nad zmianą na trampka. Głównie jednak ze względu na opinie, że niby Pegaso nie bardzo nadaje się na bezdroża. Tylko póki co Apriilia nie daje mi podstaw do zmiany. I na razie zostaję przy tym, że ją sprawdzę. Nie wiem czy ktoś był dalej na takim motorku, bo wszyscy jeżdżą tam na afrykach, dominatorach, transalpach. W każdym razie ja póki co mogę ją polecić z czystym sercem. Cytuj http://baryswiata.blogspot.com/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milek_sz Opublikowano 4 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 No ładnie - Afryka... wycieczka mazenie... moze za pare lat... na 30 urodziny. ale napewno sie wybiore chociby w marzeniach :) Co do lasu i moich problemow to moze i tak - gdy byla ta susza smigalem ostro po piasku itp... zapchal sie filtr powietrza w ten sposob na amen, mialem malo paliwa - zaciagnal wode ktora tam byla i strzelil w gaznik - rozwalilo gume ktora wstwiona byla od slabszego modelu i taki mial poczatek ten temat tu na forum :) - to jest moja wersja wydazen. Wczesniej mialem DR750 BIG - napis na "dziobie" glosil - Desert Express" i faktycznie wydawac sie moglo ze nic go nie zatrzyma w takim moim Paryz-Dakar po lesie, Aprilka jest faktycznie lagodniejsza zgadzam sie, ale nie koniecznie z mniejszym charakterem od np Transalpa, te nowe przypominaja mi nawet moja Pegaso z przodu, troche szkoda mi jej na galezie, tory, czy jakies duze wyboje i duza predkosc przelotowa na nich - mimo wszystko to endurko z zacienciem na miasto lub po prostu na nasze drogi :evil: silnik fajnie rwie na niskich obrotach - w poslizgi na tylnim nia wchodzic to przyjemnosc :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.