etz250 Opublikowano 18 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2006 ludzie opiszccie mi dokladnie jak ustawic zaplon w mz250!! prosze i dzieki z gory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kotek34 Opublikowano 18 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2006 (edytowane) Pozwole sobie przytoczyc post pewnego uzytkonika innego forum na ten temat. Sam z niego korzytsalem. Mam nadziej, ze autor nie bedzie mial nic przeciwko;). Witam!! No dobra, troche teorii i praktyki. Jeszcze kiedyś jak mialem rometa i bylem zielony ustawienie zaplonu bylo czymś bardzo trudnym, wtedy poznalem gościa który pracował niegdyś w temacie. Świetny z niego mechanik jest naprawde, w tym miejscu pozdro dla niego. Zaplon ustawialem od tej pory tylko u niego. Ostatnio po dłuższej przerwie zajechałem do niego MZtą i umówilem się na regulację. Wzial mnie na warsztat, własciwie MZtke i zrobil mi wykład z ustawiania zapłonu i reszty komponentów. Tak więc spróbuje prosto i zwięźle opisać jak to ma następować: 1. Przed ustawieniem zaplonu bezwzględnie najpierw trzeba ustawić odstęp styków na przerywczu, tak więc przerywacz, o ile nie jest nowy czyścimy papierem ściernym okolo 800 i przemywamy, warto też nasączyć filc smarujący, w przypadku braku czegoś konkretnego nawet hipolem. a) najpierw ustawiamy tłok w punkcie zapłonu czyli przypadku 250/1 2,5-3mm przed GMP, tutaj ważna rada, lepiej żeby było mniej niż ma być więcej, czyli bezwzględnie nie wiecej niż 3mm.b) odstęp na przerywczu(0,3mm) ustawiamy nie w maksymalnym rozwarciu przerywacza tylko w punkcie zapłonu. Po dokręceniu dwóch śruby mocującej podstawe jeszcze raz sprawdzamy poprawność odstępu. 2. Teraz możemy dopiero ustawić zapłon, ważna rada, nigdy nie cofamy wału w kierunku przeciwych obrotów silnika, zawsze kręcimy w strone w która porusza się on podczas pracy. No i tutaj od dokładności zależy jak znjadziemy punkt 2,5-3mm przed GMP, radzę poslużyć się jakimś prostym przyżądem, który zakupimy w sklepie czy samemu wykonamy. a) znajdujemy punkt zaplonu i w tym miejscu doprowadzamy do tego aby styki przerywacza zaczey się rozwierać, jak najbardziej warto się posłużyć żarówką małej mocy lub poprostu właczyć zaplon i obserwować świecę włożoną w fajke i przytkniętą do korpusu silnika.b) po dokręceniu dwóch śrób mocujących podstawę przerywacza jeszcze raz sprawdzamy czy dobrze wszystko zrobiliśmy, w punkcie zapłonu powinna pojawiać się iskra. Sory że rozpisalem się może nieco trywialnie na ten temat ale liczę na to ze jednak przyda się ten opis wielu początkującym. W opisie brzmi to jeszcze dosyć prosto ale sam wiem jak bywa w praktyce :icon_mrgreen: Pozdrawiam!! eMZetkowicz Ten opis jest przydatny tylko wtedy jesli masz zaplon z przerywaczem. A o ile mi wiadomo ETZ 250 mialy juz elektroniczny. Ale mimo wszystko to wkleilem bo moze sie przydac innym. Edytowane 18 Czerwca 2006 przez kotek34 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
etz250 Opublikowano 18 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2006 Pozwole sobie przytoczyc post pewnego uzytkonika innego forum na ten temat. Sam z niego korzytsalem. Mam nadziej, ze autor nie bedzie mial nic przeciwko;). Witam!! No dobra, troche teorii i praktyki. Jeszcze kiedyś jak mialem rometa i bylem zielony ustawienie zaplonu bylo czymś bardzo trudnym, wtedy poznalem gościa który pracował niegdyś w temacie. Świetny z niego mechanik jest naprawde, w tym miejscu pozdro dla niego. Zaplon ustawialem od tej pory tylko u niego. Ostatnio po dłuższej przerwie zajechałem do niego MZtą i umówilem się na regulację. Wzial mnie na warsztat, własciwie MZtke i zrobil mi wykład z ustawiania zapłonu i reszty komponentów. Tak więc spróbuje prosto i zwięźle opisać jak to ma następować: 1. Przed ustawieniem zaplonu bezwzględnie najpierw trzeba ustawić odstęp styków na przerywczu, tak więc przerywacz, o ile nie jest nowy czyścimy papierem ściernym okolo 800 i przemywamy, warto też nasączyć filc smarujący, w przypadku braku czegoś konkretnego nawet hipolem. a) najpierw ustawiamy tłok w punkcie zapłonu czyli przypadku 250/1 2,5-3mm przed GMP, tutaj ważna rada, lepiej żeby było mniej niż ma być więcej, czyli bezwzględnie nie wiecej niż 3mm.b) odstęp na przerywczu(0,3mm) ustawiamy nie w maksymalnym rozwarciu przerywacza tylko w punkcie zapłonu. Po dokręceniu dwóch śruby mocującej podstawe jeszcze raz sprawdzamy poprawność odstępu. 2. Teraz możemy dopiero ustawić zapłon, ważna rada, nigdy nie cofamy wału w kierunku przeciwych obrotów silnika, zawsze kręcimy w strone w która porusza się on podczas pracy. No i tutaj od dokładności zależy jak znjadziemy punkt 2,5-3mm przed GMP, radzę poslużyć się jakimś prostym przyżądem, który zakupimy w sklepie czy samemu wykonamy. a) znajdujemy punkt zaplonu i w tym miejscu doprowadzamy do tego aby styki przerywacza zaczey się rozwierać, jak najbardziej warto się posłużyć żarówką małej mocy lub poprostu właczyć zaplon i obserwować świecę włożoną w fajke i przytkniętą do korpusu silnika.b) po dokręceniu dwóch śrób mocujących podstawę przerywacza jeszcze raz sprawdzamy czy dobrze wszystko zrobiliśmy, w punkcie zapłonu powinna pojawiać się iskra. Sory że rozpisalem się może nieco trywialnie na ten temat ale liczę na to ze jednak przyda się ten opis wielu początkującym. W opisie brzmi to jeszcze dosyć prosto ale sam wiem jak bywa w praktyce :icon_mrgreen: Pozdrawiam!! eMZetkowiczTen opis jest przydatny tylko wtedy jesli masz zaplon z przerywaczem. A o ile mi wiadomo ETZ 250 mialy juz elektroniczny. Ale mimo wszystko to wkleilem bo moze sie przydac innym.hehe a dzieki napewno sie przyda mialem tez motorynke tam nie bylo problemu z ustawieniem ale w mz jest maly problem ... przerrywacz ustawilem na 0.3 ale przy wyzszych obrotach wali mi w gaznik bo pewnie skok tloka jest zle ustawiony ale mysle ze z pomoca twojej instrukcji dam rade;) dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 18 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2006 1. Przed ustawieniem zaplonu bezwzględnie najpierw trzeba ustawić odstęp styków na przerywczu, tak więc przerywacz, o ile nie jest nowy czyścimy papierem ściernym okolo 800 i przemywamy, warto też nasączyć filc smarujący, w przypadku braku czegoś konkretnego nawet hipolem. a) najpierw ustawiamy tłok w punkcie zapłonu czyli przypadku 250/1 2,5-3mm przed GMP, tutaj ważna rada, lepiej żeby było mniej niż ma być więcej, czyli bezwzględnie nie wiecej niż 3mm.b) odstęp na przerywczu(0,3mm) ustawiamy nie w maksymalnym rozwarciu przerywacza tylko w punkcie zapłonu. Po dokręceniu dwóch śruby mocującej podstawe jeszcze raz sprawdzamy poprawność odstępu.1. Przerywacza nie czyści się papierem ściernym (bo zostają drobiny korundu na stykach) tylko pilnikiem. Może być nawet podkradnięty jakiejś białogłowie pilniczek do paznokci.2. W punkcie zapłonu, to styki zaczynają się dopiero rozwierać, więc niebardzo rozumiem co tam chcesz mierzyć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
etz250 Opublikowano 19 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 1. Przerywacza nie czyści się papierem ściernym (bo zostają drobiny korundu na stykach) tylko pilnikiem. Może być nawet podkradnięty jakiejś białogłowie pilniczek do paznokci.2. W punkcie zapłonu, to styki zaczynają się dopiero rozwierać, więc niebardzo rozumiem co tam chcesz mierzyć...no to wkoncu jak mam go ustawic????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiND Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 pierw ustawiasz tlok w punkcie zaplonu czyli 2.5 do 3mm przed GMP (górnym martwym punktem) czyli cofasz tlok o 2.5 do 3mm (mozna uzyc do tego sówmiarki lub czujnika zegarowego) i w tym punkcie muszi nastepowac rozwarcie przerywacza(wkladasz najciensza blaszke szczelinomierza miedzy styki przerywacza i w tym punkcie musi ci blaszka wysówac sie.) nie wiem jak w mz ale w simsonie kreci sie plyta zaplonowa w lewo lub w prawo zeby znalesc ten punkt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 Mniej więcej coś takiego jak napisał MiND :icon_razz: Tylko żeby dokładnie wyłapać punkt rozwarcia styków, lepiej to zrobić metodą "elektryczną". 1. Podłączasz żarówkę pod kabel który dochodzi do przerywacza i pod masę. 2.Włączasz zapłon. 3. Kręcisz wałem.4. Żarówka zaświeci się w momencie początku rozwarcia styków (zapłon).5. Jeżeli zaświecz się w innym miejscu położenia tłoka niż opisany przez kolegów - regulujesz. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
etz250 Opublikowano 19 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 Mniej więcej coś takiego jak napisał MiND ;) Tylko żeby dokładnie wyłapać punkt rozwarcia styków, lepiej to zrobić metodą "elektryczną". 1. Podłączasz żarówkę pod kabel który dochodzi do przerywacza i pod masę. 2.Włączasz zapłon. 3. Kręcisz wałem.4. Żarówka zaświeci się w momencie początku rozwarcia styków (zapłon).5. Jeżeli zaświecz się w innym miejscu położenia tłoka niż opisany przez kolegów - regulujesz. pozdrodzieki:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 Ja w swojej ETZ250'98 założyłem zapłon elektroniczny od ETZ150e. I skończyły sie problemy z regulacjami, smarowaniem krzywki i innymi pierdołami. Silnik od razu lepiej palił- silniejsza iskra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.