Skocz do zawartości

Łancuch rozrzadu!!


zoltecek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pewnikiem tak jak w kazdym innym moto. Zdejmujesz pokrywe zaworow i sprawdzasz czy lancuszek nie jest luzny i sie nie ugina pod naciskiem reki (jesli masz 2 walki). Poza tym jesli lancuszek jest naprawde wyciagniety to slychac go podczas pracy silnika.

********************

Triumph Speed Triple :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisówce, o ile jest w ogóle dostępna, masz podaną max długość jakiegoś odcinka łańcuszka np. 20 ogniw (osiek) - odliczasz tyle na swoim łańcuszku i mierzysz. Inna sprawa, że łańcuch może być nierównomiernie rozciągnięty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy stuki po lewej stronie silnika, w Bandicie 600 '95 r, wzmagające się wraz ze wzrostem obrotów mogą pochodzić właśnie od łańcuszka? Moto kupiłem niedawno, jest jeszcze niezarejestrowane więc nie byłem z nim jeszcze w serwisie i nie robiłem ani zaworów ani gaźników, a moto ponoć stało przez ponad rok, jeździ elegancko i tylko te stuki nie wiem co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niedawno też nekały mnie stuki po lewej stronie u dołu silnika, już mam to zrobione, a był to za duży luz między korbowodem a wałem, wymienione łożysko igiełkowe, do tego nowy sworzeń tłoka i wszystko git, trochę kosztowało ale można bedzie jeździć bez obawy, że coś się rozkraczy. pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemano.

Jeśli chodzi o metodę sprawdzania, czy lańcuszek jest luźny między wałkami rozrządu, to nie zawsze sie sprawdza. Np. w Hondach VF 500/700/750/1000 F/C/S jest takie położenie wału korbowego, w którym lańcuszek ma luz (całkiem spory). Dzięki temu, można zdemontować rurki prowadzące olej na wałki rozrządu. I nie jest to wcale objaw nadmiernego wyciągnięcia lańcuszka. (tak też podaja serwisówki Clymer oraz Haynes).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam posiadam KTM LC4 i mam pytanie jak sprawdzic ze łancuch rozrzadu nadaje sie do jazdy tzn. nie jest rozciagniety itd

u mnie dostep, kiepski, bo kiepski, jest przez tylny prawy korek regulacji zaworow. tez mi cos dzwonilo przy schodzeniu z obrotow. odkrecilem korek i kawalkiem cienkiego preta sprawdzilem, ze lancuszek sie ugina, oraz mozna go poruszyc na gornym kole lancuchowym. i teraz go bede wymienial. nie wiem, jaki jest dostep u ciebie w maszynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...