Skocz do zawartości

problem z wiatraczkiem na chlodnicy


thefex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hej

mamy z kumplem problem z jego motocyklem - kawasaki klr 600 '88.

sprzet grzeje sie niemilosiernie... nawet jak lecimy w miare szybko to moto mu sie grzeje w przedziale od 1/2 do 3/4 na skali

 

wiatraczek na chlodnicy plynu nie chce sie wlaczac. efekt jest taki, ze przy jezdzie na 1szym albo 2gim biegu moto sie tak grzeje, ze wskaznik temp dochodzi do konca skali, a plyn w chlodnicy ulega zagotowaniu..

 

dzisiaj troche grzebalismy przy moto..

efekty:

1. wiatrak jest sprawny - podlaczony bezposrednio do aku kreci sie

2. czujnik w chlodnicy (ten taki na dole, po wykreceniu ktorego wycieka plyn) jest sprawny.. wykrecilem go z chlodnicy i podgrzalem zapalniczka.. po dluzszym ogrzewaniu slychac bylo charakterystyczne "klik" dochodzace z przekaznika...

3. przekaznik nie wiadomo czy dziala... slychac jak klika, ale mimo to nie wlacza wiatraczka...

 

wskaznik temperatury w owiewce jest podlaczony nie do czujki w chlodnicy, ale do czegos innego.. nie wiem jak to sie nazywa.. w kazdym badz razie gdzies gdzie jest cieply olej :wink: (moze to termostat? poprawcie mnie)

 

co moze byc przyczyna tej usterki?

ile moze kosztowac naprawa?

czy da sie uszkodzona czesc zastapic czyms tanszym?

 

bo jak na razie to jedyny pomysl ktory mi przychodzi, to zamontowanie przelacznika na kierownicy i odpowiednie jego okablowanie -> reczne sterowanie praca wiatraka... ale sam wiem ze takie patenty to kaszana...

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze pstryka nie znaczy ze dziala, taka temperatura w 30 stopniach jest normalna , sprawdz czujnik i przekaznik potem szukaj dalej , wskaznik temp w liczniku jest polaczony z czujnikiem w glowicy i raczej nie ma nic wspolnego z wentylatorem

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak odpowietrzyc ukl chlodzenia?

plynu jest pod korek

sprawdzalem reka i chlodnica jest goraca w kazdym miejscu.. chyba ze to zapowietrzenie jest na tyle male ze tego sie nie da wyczuc reka

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprosciej sprawdz to tak, ten czujnik ktory masz w chlodnicy zetknij z masa tzn ten kabelek co dochodzi do niego (nie ten co odchodzi) dotknij do masy wtedy powinien sie wlaczyc wiatrak (ja mam tak dodatkowo zrobiony manualny wlacznik na pstryczku) jezeli sie nie wlaczy a slychac w klikniecie przekaznika to idz z przyzadem do niego i zobacz czy zalancza on napiecie na wentylator jezeli tak to bedzie walnieta gdzies instalacja pomiedzy tym wentylatorem a przekaznikiem, ja w klxie mam jeszcze bezpiecznik od wentylatora ale jak sie domyslam sprawdziliscie juz to ;)

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma zadnego bezpiecznika kolo wentylatora... a wiatrak sie kreci jak sie go podepnie na sztywno..

ale wpadne z miernikiem i pomierze wszedzie napiecia

 

a do czujnika w chlodnicy wchodzi tylko jeden kabelek (+), a minus idzie na mase bezposrednio

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..."a do czujnika w chlodnicy wchodzi tylko jeden kabelek (+), a minus idzie na mase bezposrednio"...

 

Chyba troszke pokręciłeś.

Jesli z czujnika wychodzi tylko jeden przewód to z pewnością nie jest to "+" Co najwyżej może to być masa. Po osiągnięciu okreslonej temperatury włącznik zwiera do masy.Ozancza to że "+" jest dołączony na stałe do wiatraka a sterowanie realizowane jest właśnie masą.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Chyba troszke pokręciłeś.

Jesli z czujnika wychodzi tylko jeden przewód to z pewnością nie jest to "+" Co najwyżej może to być masa. Po osiągnięciu okreslonej temperatury włącznik zwiera do masy.Ozancza to że "+" jest dołączony na stałe do wiatraka a sterowanie realizowane jest właśnie masą.

 

chyba masz racje, bo jak zdejme kabelek z czujnika i przytkne go do ramy, to wiatrak zaczyna sie krecic..

w takim razie w jaki sposob moge sprawdzic czy ten czujnik w chlodnicy dziala?

mozna go podgrzewac zapalniczka?

bo jak podgrzewalem w swoim to prysnela z niego jedna iskierka i sie cos jakby stopilo, bo powstala mala metalowa kuleczka na koncu... boje sie ze sobie rozpieprzylem ten czujnik...

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim razie w jaki sposob moge sprawdzic czy ten czujnik w chlodnicy dziala?

wez omomierz i podłącz go częsci gwintowanej i styku. Włóż do jakiegoś kubka i zalewaj wrzątkiem, obserwój wskazanie na omomierzu ;) pod wpływem temp styki w czujniku się zewrą co pokaże zegar na omomierzu wtedy bedziesz miał pewność co do czyjnika.

 

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, tak zrobie ;)

w takim razie ostatnie pytanie:

przy jakiej temp styki sie zwieraja? ponizej 100C ? jezeli tak, to mniej wiecej jaka to jest temperatura i jakie ona ma odzwierciedlenie na skali w stacyjce?

 

dlaczego w takim razie wiatrak sie nie wlaczyl, mimo ze podgrzewalem wykrecony czujnik zapalniczka?

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo pewnie jest popsuty ;) jeszcze zapalniczka najprawdopodobnie dopelniles dziela zniszczenia ;), szukaj uzywek na allegro za 50 dych napewno kupisz, nowy pewnie ze 200 zl

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sprawdzalem swoje czujniki wsadzajac je do malego garnuszka z wodo i postawilem na gazie, jeden zalanczal mi sie przy 95 stopniach (opornosc zmieniala sie z gigantycznej na pare omow, w mojej servisowce od klxa pisze przy jakich tem sie jaki czujnik zalancza), jezeli nie masz kasy na nowy czujnik to zrob se manualny wlacznik na kierownicy, czyli przelacznik ktory zalancza mase pod ten kabelek co dochodzi do czujnika.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tez zrobie, dzisiaj nawet wyprowadzilem juz sobie kabel.. zostaje mi kupic jakis przelacznik i zamontowac go na kierownicy..

chociaz ten wiatraczek i tak mi nie jest potrzebny, bo nigdy nie mialem sytuacji zeby moto przekroczylo 3/4 na wskazniku temp

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze tez mozna wywalic termostat ,chocuiaz malo to daje ale zawsze cos

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...