_bollo_ Opublikowano 9 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2006 (edytowane) Witam! Jestem początkującym cyklistą (jeśli chodzi o pojemności pow 50ccm), i chciałbym sobie kupić swój pierwszy motocykl. Mam 190cm wzrostu i 94kg, wiec motorek musi być dość spory żebym nie wyglądał jak błazen :) moja uwage przykuła Kawka el 250, moge ja miec niby z rocznika 91 ale za to bezwypadkową, i co najważniejsze z przebiegiem 21tys. i teraz mam takie pytanko... czy warto sobie tym głowę zawracać czy lepiej kupić coś innego? Motorek pasuje mi gw ze względów gabarytowych, gdyż jest całkiem duży, aczkolwiek słyszałem że starsze silniki kawasaki mają problemy z nadmiernym "pobieraniem" oleju, oraz ogólnie nie są jakies specjalnie dobre... Czy ktoś ma/miał/jeździł na el'ce? jakie sa wasze odczucia, ewentualnie co możecie zaproponowac w cenie do ok 4000zl (wiem że to mało ale jak na 18-latka to i tak pokaźna sumka), myslałem o Rebelce 250, ale mimo wszytko kawa ma większa moc i chłodzenie cieczą, po głowie chodzi mi też virago 250 ale nie mogę znaleść jej w woj. łódzkim, a nie chce sprowadzać "na zamowienie" z zagranicy, mimo wszystko che "pomacac" motorek, sprawdzic jak chodzi, czy mu łańcuszek nie szumi, czy nie krzywy, itp itd, może ma ktos z woj. łódzkiego którąś zz wymienionych maszyn i che jej sie pozbyć?? pozdrawiam i dziekuje! edit: poczytałem troszkę na forum, i ludzie piszą ze motorek jest dosc mały, ale to chyba ta sama rama co do tej wiekszej pojemnosci, bodajze 545 czy cos, ja dotychczas spotkałem się z opinią że el'ka jest dość duza... pozdrawiam Edytowane 9 Czerwca 2006 przez _bollo_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 9 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2006 Proponuję Kawe 450ltd (za wielka wodą kawa 454 - to samo co 450 tylko ma oparcie) za tą kasę. Sam mam taki ;P Poszukaj, troche o nim byo na forum. Sprzet ekonomiczny, banalnie prosty w obsłusze, czesci dodtępne. Jego następcą jest Kawa EN500 oraz z racji silnika KLE500, ER5, GPZ500, EX500, takze czesci są. Ja mam 185 i mam podnóżki wysunięte, by nie wyglądac jak na kozie, dla Ciebie też w tym sprzecie jak zakupisz by się to przydało. Silnik jak silnik, z długim rodowodem (odGPZ900 przekrojony na pół), trzeba dbać o jego regulacje, szczeglnie o luzy zaworowe. Mi sprzet oleju nie łyka ale z tego co wiem to lubi połknać troche go, ale tym sie moim zdaniem nie należy przejmowac. Napęd pasem zębatym - prawie bezobsługowy. Oj, jak chcesz to mogę tobie o nim dużo poopowiadac jak się na niego juz będziesz choc troche decydował. Spójrz na Allegro, za tą kasę co masz to jest wybór. Moim zdaniem nie męcz 250, ba za chwile będzie tobie brakować mocy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koniaczek Opublikowano 9 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2006 Zagadnął mnie pewien pan jak klocki wymienialem ze ma do sprzedania Virago 750 z 83 roku w super stanie i zadbana no i kardan... Cena to kolo 5000. Z tego co mowil to mial juz troche sprzetow i mial ochote na choppera, pojezdzil i czas na cos innego (mysli o XJ 900). Typ kulturalny, widac ze prawdziy motocyklista. Mam do niego kontakt jakbys mial ochote na tego sprzeta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_bollo_ Opublikowano 9 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2006 W tym sęk, że mnie trochę ponosi na jednośladach, i taki niedobór mocy byłby jak najbardziej wskazany, a czy 454 jest dużo wieksza od el'ki?? pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek Opublikowano 10 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 mnie trochę ponosi na jednośladach, i taki niedobór mocy byłby jak najbardziej wskazany Mądre podejście :) Bedziesz długo żył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kawasaki454 Opublikowano 10 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 Miałem kiedyś Kawę 454 i przy moim wzroście 184 jest mała i nogi bolą przy długiej jeździe. Przy Twoim wzroście prawie każde moto będzie małe ale po dołożeniu wieszaków ze spacerami zmieścisz się. Co do Viagry 750 to rocznik trochę starawy ale jeżeli w dobrym stanie to po obejrzeniu przez madrego mechaniora brać. Moc dobra i napęd wałem. Pamiętaj że czsem kogoś weżmiesz i wtedy 250 to mało. Poza tym jest to silnik lubiący wysokie obroty, wyższe niż kawa 454 a co do brania oleju to chyba każde moto jak go trochę popędzisz to weźmie olej.Dotego jeszcze rocznik i masz wynik. Jak łyka oleum w normie to nie ma strachu. Są ponoć takie silniki które nie łykają i takie które łykają. Wreszcie końcowa uwaga; siądź na sprzęta przejedź się i jak Ci spasuję to będziesz miał o jeden problem mniej. Pozdrawiam i życzę udanego zakupu :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_bollo_ Opublikowano 10 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 (edytowane) Witam! moze rozwine mysl, aka sie kierowalem przy wyborze el'ki, po pierwsze - chopper/cruiser, a wiec nie da sie robic endo, whellie, i inych "małpich" (bez urazy :) ) wygłupów, po drugie el'ka niby jest 250 ale silnik z chłodzeniem wodnym wygląda dość okazale, szczególnie z daleka mozna go pomylic z znacznie wieksza maszyną, sam silnik tez jest fajny - w zupełnosci wystarczy do jazdy po miescie zamykajac sie w 9tys rpm, jak che sie "poszalec" krecimy go do 13 i mamy cale 28koników, może ktoś sie by wypowiedział jak sie ten motor sprawuje, jak z hamulcami (wiadomo - z tylu beben a wiec rewelacji moze nie ma...) jak z spalaniem (jest to silnik od bodajze gpz250 czy czegos podobnego), w wogole jak się na nim jeździ - poczatkowo bede jezdzil po miescie, żeby sie przyzwyczaic z wagi 100kg motoroweru do 180kg el'ki... ina sprawa ze w sumie 27koni to nie tak mało - po miescie wystarczy a w trase, przys pokojnej jezdzi tez bedzie sie fajniejezdilo z predkosciami ok 120km/h (wiecej nie zamierzam -zycie mi mile :icon_question:), pozatym tak jak pisałem zastanawiam sie na virago lub rebel'ka o tej samej pojemnosci - ale one maja po 10hp mniej, a to juz jakas róznica jest... dziekuje za odp i prosze o nowe :banghead: szczegolnie posiadaczy elminatorów, niekocniecznie po poj 250ccm, pozdrawiam! P.S. A moze ktos mi doradzi jakiś inny motorek - czekam na propozycje, mam jescze ok 2tyg czasu do namyslu ;) Edytowane 10 Czerwca 2006 przez _bollo_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gerard Opublikowano 14 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2006 Jeśli mogę zabrać głos, to przy Twoim wzroście, lepiej wcześniej się przymierz do motocykla, żebyś później głupio nie wyglądał na nim, a co najważniejsze, żeby Ci się wygodnie podróżowało. Rebelka i Virażka 250 moim zdaniem odpadają - są za małe, chociaż jeśli wziąć pod uwagę ojemność i wagę, to na początek motocyklowej przygody całkiem niezłe. Wiesz, kasa, kasą, ale za kazde pieniądze można się rozejrzeć i coś dla siebie wybrać. Myślę, że na pojemności rzędu 250 szkoda po prostu kasy i czasu, bo szybko Ci się znudzą a ze sprzedażą też ciężko. Kup coś większego. Co do bezpieczeństwa i Twoich prędkościowych zapędów, to przede wszystkim rozsądek. To przecież tylko i aż dwa kółka i spora waga - szczególnie przy większych pojemnościach. Wybierz mądrze i rozsąadnie. . Pozdrawiam i życzę udanego zakupu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DRACO Opublikowano 14 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2006 Po moich doswiadczeniach z Duuuuuzymi Kawami mowie TAK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_bollo_ Opublikowano 14 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2006 (edytowane) Witam! Ok! wiec wstepnie przymierze sie do el'ki, jak bede wyglądał jak pajac ;) bedziemy myśleć dalej, wiem że w tej cenie mógłbym znaleść inne motocykle, nawet virago 535 z 86, ale napewno nie w takim stanie i z takim przebiegiem... pozatym myśle ze na 2 sezony będzie w sam raz, w moim przypadku spalanie również gra dużą role, el350 przy spokojnej jezdzie w miescie spali ok 3.5l, aha, podczepie pod temat - kiedy zmieniaja sie przepisy dotyczace rejestracji motocykli sprowadzonych z ue, chodzi mi o podatek ekologiczny czy cos w tym stylu, pozdrawiam! P.S. czy oboaiązuje to zwolnienie VAT-25, czy nadal trzeba oplacać te 150zl? ile mniejwiecej kosztuje rejestracja motocykla (pomijajac oc), wiem ze sporo tego na forum, ale jak ktos by mogł tak streścic to bede wdzieczny ;) Edytowane 14 Czerwca 2006 przez _bollo_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.