Unek Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 Witam,widze, ze dzis dzien na problemy z elektryka. Moj problem dotyczy rozrusznika w kawie 550 LTD. NIe dziala rozrusznik. Przy naciskaniu startera slychac jak przekaznik pstryka natomiast rozrusznik nawet nie probuje zakrecic. Aku jest w dobrym stanie czyt. napiecie jest ok. Prosze o rade jak sprawdzic co jest z tym rozrusznikiem. wszystkim z gory dzieki za pomoc :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIADU Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 Sprawdź czy nie padł Ci przekaźnik rozrusznika, dojdziesz do niego po plusowej klemie aku. Do przekaźnika dochodzą: plusowa klema i masa, są przykręcone na śruby i możesz zewrzeć ze sobą oba bieguny (np za pomocą klucza 17), jeśli wtedy będzie zdrowo kręcić to szukaj przyczyny w przekaźniku ew sprawdź czy nie masz jakichś patentów w elektryce i poszukaj wrzynek w instalacji. Cytuj Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 Powiedz cos wiecej o tym akumulatorze, jaki wiek. Sprubój zamienić sie z kimś na akumulatory i spróbować. U mnie pstrykanie spowodowane bylo slabym akumulatorem, elektromagnes załączał rozrósznik, ale pobiera on tak dużo energii że akumulator nie wyrabia i elektromagnes puszcza. Dzieje sie to bardzo szybko dlatego to pstrykanie.Sama wartość napięcia na aku to nie jest metoda na sprawdzenie. Musiałbyś obciążyć baterię jakimś odbiornikiem (np światła) i wtedy zmierzyć napięcie. Nie moze być mniejsze niż 12 - 12,5.pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 Jest na to rada prosta jak konstrukcja cepa. Możesz to zrobić sam albo jechać do elektryka. W rozruszniku są dwie śróby z zaciskami prądowymi i jedna wsówka na przewód z przekaźnika, która to pobudza elektromagnes. A więc weź w garść jakiś śruboktęr i złącz te dwie grube śróby na chwile i zobaczysz czy rozrusznik zakręci (tylko się nie wystrasz jak zaskoczy) Możesz to zrobić bez wlączonego zapłonu.Jeżeli kręci to następny motyw to: Poprowadź jakiś przewód z akumulatora ( zacisk plus +, czerwony - TYLKO SIE NIE POMYL !!!) I dotknij do tej wsówki przy rozruszniku. Jeżeli zacznie kręcić to rozrusznik zostaw w spokoju a przyczyny szukaj wcześniej , przy przekaźnikach lub włączniku przy kierownicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dgree Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 ja obstawiam szczotki :eek: jak sie okarze ze sa do d**y to niezamawiaj w larsonie oryginalnych za 100zeta, wyciagnij pozostalosci po szczotkach i smigaj do sklepu motoryzacyjnego, a sprzedawca cos dobierze, zawsze mozna kupic wieksze :rolleyes: pilnik w lape :banghead: i beda jak z pewexu :biggrin: ja w cbxie mam od skody 105 :banghead: :banghead: :banghead: w audi tez siedza od tego modelu :banghead: :banghead: calkowity koszt to chyba 12zeta :P pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Unek Opublikowano 11 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 Dzieki za rady. Problem zostal zdiagnozowany- oporny rozrusznik zostal wyciagniety i rozebrany . Wysypalo sie z niego " pół" kilo czarnego proszku . Tyle zostalo po szczotkach. Ostala sie tylko jedna. DO przetoczenia jest tez stojan bo dawno przestal byc okrągly i obecnie przypomina wielokąt. Wiec musi isc do fachowca. Wszystkim jeszcze raz dzieki za rady :notworthy: Pozdrawiam :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.