Skocz do zawartości

rozrusznik- nie dziala


Unek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

widze, ze dzis dzien na problemy z elektryka. Moj problem dotyczy rozrusznika w kawie 550 LTD. NIe dziala rozrusznik. Przy naciskaniu startera slychac jak przekaznik pstryka natomiast rozrusznik nawet nie probuje zakrecic. Aku jest w dobrym stanie czyt. napiecie jest ok. Prosze o rade jak sprawdzic co jest z tym rozrusznikiem. wszystkim z gory dzieki za pomoc :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy nie padł Ci przekaźnik rozrusznika, dojdziesz do niego po plusowej klemie aku. Do przekaźnika dochodzą: plusowa klema i masa, są przykręcone na śruby i możesz zewrzeć ze sobą oba bieguny (np za pomocą klucza 17), jeśli wtedy będzie zdrowo kręcić to szukaj przyczyny w przekaźniku ew sprawdź czy nie masz jakichś patentów w elektryce i poszukaj wrzynek w instalacji.

Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz cos wiecej o tym akumulatorze, jaki wiek. Sprubój zamienić sie z kimś na akumulatory i spróbować. U mnie pstrykanie spowodowane bylo slabym akumulatorem, elektromagnes załączał rozrósznik, ale pobiera on tak dużo energii że akumulator nie wyrabia i elektromagnes puszcza. Dzieje sie to bardzo szybko dlatego to pstrykanie.

Sama wartość napięcia na aku to nie jest metoda na sprawdzenie. Musiałbyś obciążyć baterię jakimś odbiornikiem (np światła) i wtedy zmierzyć napięcie. Nie moze być mniejsze niż 12 - 12,5.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest na to rada prosta jak konstrukcja cepa. Możesz to zrobić sam albo jechać do elektryka. W rozruszniku są dwie śróby z zaciskami prądowymi i jedna wsówka na przewód z przekaźnika, która to pobudza elektromagnes. A więc weź w garść jakiś śruboktęr i złącz te dwie grube śróby na chwile i zobaczysz czy rozrusznik zakręci (tylko się nie wystrasz jak zaskoczy) Możesz to zrobić bez wlączonego zapłonu.Jeżeli kręci to następny motyw to: Poprowadź jakiś przewód z akumulatora ( zacisk plus +, czerwony - TYLKO SIE NIE POMYL !!!) I dotknij do tej wsówki przy rozruszniku. Jeżeli zacznie kręcić to rozrusznik zostaw w spokoju a przyczyny szukaj wcześniej , przy przekaźnikach lub włączniku przy kierownicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja obstawiam szczotki :eek: jak sie okarze ze sa do d**y to niezamawiaj w larsonie oryginalnych za 100zeta, wyciagnij pozostalosci po szczotkach i smigaj do sklepu motoryzacyjnego, a sprzedawca cos dobierze, zawsze mozna kupic wieksze :rolleyes: pilnik w lape :banghead: i beda jak z pewexu :biggrin:

 

ja w cbxie mam od skody 105 :banghead: :banghead: :banghead:

w audi tez siedza od tego modelu :banghead: :banghead:

 

calkowity koszt to chyba 12zeta :P

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za rady. Problem zostal zdiagnozowany- oporny rozrusznik zostal wyciagniety i rozebrany . Wysypalo sie z niego " pół" kilo czarnego proszku . Tyle zostalo po szczotkach. Ostala sie tylko jedna. DO przetoczenia jest tez stojan bo dawno przestal byc okrągly i obecnie przypomina wielokąt. Wiec musi isc do fachowca. Wszystkim jeszcze raz dzieki za rady :notworthy: Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...