Skocz do zawartości

Pannonia 250


.:James:.
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam problem z Pannonia. W czasie jazdy lub w miejscu nie mogę włączyć "2" biegu - słychać zgrzyty a jak włącze to zaraz wyskoczy. Kolega powiedzial mi że pod gaźnikiem trzeba odkręcić pokrywę i wyregulować aparat biegowy - co wyregulować? A jeszcze inny że należy wyjąć ten aparat, odkręcić sprężynę, wyjąć seger i wyliminowaćluz pionowy poprzez podłożenie podkladek. Jestem teraz w kropce :) . Co mam zrobić? DZIĘKI :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, co do wyeliminowania tego luzu to może to i prawda.. NIe wiem bo swoja Pannonia nie jezdzilem zbyt długo.. Kupilem i rozebralem do remontu. Ale tez mialem problem z drugim biegiem (albo od razu wskakiwala trójka, albo jak sie udalo wrzucic dwójke to zaraz wyskakiwala..). Slyszalem że w wielu Pannoniach jest taki problem. Wiem że z lewej strony silnika (od stronki sprzegla) sa takie dwie śróbki M6 z nakretkami do kontrowania. One sluża do regulacji skoku dzwigni zmiany biegów, wiec możliwe że trzeba nimi poregulowac, np jesli górna śrubke wykrecisz to dzwignia biegów bedzie miala wieksza odleglosc manewru "do góry", czyli możliwe że dwójka bedzie sie wrzucała bez problemu.. Ale nie gwarantuje bo nie sprawdzalem tego sposobu. Wydaje mi sie że w tym aparacie pod pokrywką (pod wskazówka biegów) nie ma nic do regulacji, co najwyżej może tam byc luz i też wplywac negatywnie na zmiane biegów. MOżłiwe też że masz wodziki wyjechane..

Pozdro - Julas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze byc racja z tym peknietym wodzikiem. Ja bym Ci radzil zdjac dekiel i caly mechanizm zmieniacza wtedy bedziesz mial wglad do skrzyni. Sprawdz czy wodzik nie jest ulamany, czy prowadnica nie wypadla, skontroluj kola zebate, upewnij sie, czy przy wrzucaniu biegu plytka sterujaca ustala sie w prawidlowej pozycji (w wyciecie po zewnetrznej plytki wpada zapadka, ktora jest w obudowie skrzyni) jesli to bedzie w porzadku to prawdopodobnie wyrobila Ci sie plytka sterujaca wodzikami. Poza tym nie napisales, czy reszta biegow Ci wchodzi bez problemow?

 

POzdrawiam i zycze owocnych remontow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Z resztema biegami jest wszystko ok. Z robilem jak kazal kolega kobuz1. poregulowałem chwile tymi śrubkami na lewym deklu i nie przynosi większych efektów. jednak co zauważyłem to po regulacji jeżeli uda się włączyć drugi bieg(normalnie wchodzi na kilka prób) to nie wyskakuje. jedna śruba górna jest calkowicie wykręcona a druga na dole jeszcze nie regulowałem. teraz nie wiem co mam robić. Proszęo jeszcze raz od radę. DZIĘKI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sciagnij pokrywe automatu, wykrec go (4 srubki). Nastepnie zaopatrz sie w pierscien segera taki jak jest na automacie, bo na pewno ci sie przyda. Nastepnie sprawdz jak działa automat. Jesli jestes osoba choc odrobine znajaca sie na mechanice (tzn nie wbijasz gwozdzi trzonkiem mlotka =)) to na pewno zrozumiesz zasade dzaiłania tego ustrojstwa. Sprawdz czy zapadki dzałaja tak jak maja, i czy płytka ustalajaca biegi nie chodzi zbyt luzno. Jesli jestes w stanie ruszyc w gore i w dół, czesc przypominajaca jakby kielich, w ktorym znajduje sie seger oznacza to ze musisz podłozyc podkladke wlasnie pod ten pierscien, bu "usztywnic" cały automat. Jesli rozwali ci sie seger i nie masz pod reka innego, to mozesz tez podłozyc grubsza podkładke i znow zamontowac na moto i załozyc pokrywe zmieniacza. Jesli wszystko działa to ty zdecydujesz co dalej. Czy jezdzic na tym wiejskim patencie, czy poszukac na bajzlu mniej zuzytej czesci. Pozdro!

Edytowane przez loopy1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! wyeliminowanie pionowego luzu w aparacie biegowym nie przyniosło znacznych efektów. jedyne co zauważylem to jeżeli śrube która jest na lewym deklu koło kopki wkręce prawie całą to bieg "2" nawet dobrze sie wlącza ale szybko wyskakuje a jeżeli ja wykręce prawie cała to bieg znacznie gorzej się włącza ale nie wyskakuje.(zapomniałem dodać że dostawilem jeszcze luzu ok 2 mm - jutro wyeliminuje i zobaczymy) wodziki ok. jeszcze pod tą górną śrubą jest na dole druga. nie wiem do czego on jest, może nią trzeba także poregulować. nadal jestem w kropce. prosze o pomoc. dzięki

Edytowane przez .:James:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! nie wiem czy dobrze robie to wyeliminowanie luzu. ściągam seger i podkladam podkladki pod niego i zakladzam z powrotem zabezpieczenie. jeżeli robię coś źle to prosze o odp jak to zrobić. czy regulowałeś tymi śrubkami na lewym deklu koło kopki. jeżeli tak to którą(górną czy dolną), i ile masz wykręconą(w cm). pytania zwlaszcza do użytkownika LOOPY1. DZIEKI :D

Edytowane przez .:James:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sie ma. pandemonium miałem parę lat temu i z biegami były również problemy. no i cały szkopół jest w tych śróbkach do regulacji, w instrukcji jest opisane w jaki sposób to wyrególować. z tego co pamiętam to wrzuca sie 1 trzymając cały czas naciśnietą wajchę i wtedy dokręca sie śrubke ale która to już nie pamiętam potem z 2 cos w podobie ale to już w instrukcjiii trzeba by wyhaczyć. no chyba że masz rozsypaną skrzynie to już co innego. ale na moje to najpierw porządnie tymi śrubkami sie pobawić trzeba...

 

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu cytat z istrukcji: "Tak wiec wspomniane sruby chronia delikatny mechanizm przekladniowy przed ewentualnoscia uszkodzenia w razie brutalnego wlaczenia biegu. Śruby te służą poza tym do regulowania głębokośći włączania I oraz IV biegu. Jezeli stwierdzimy, że przy włączaniu I i II biegu występująjakies nieprawidłowości, to za pomocą wspomnianych śrób nastawczych mozna przeprowadzic potrzebne regulacje, jednak tę robotę - w razie potrzeby - powinna wykonać stacja obsługi lub odpowiedni warsztat fachowy" :banghead: Tobie po prostu radze sie nie bac i probowac pogrzebac troche samemu, oczywiscie z rozsadkiem, choc pewnie niewiele tu mozna spieprzyc. Ja osobiscie tych srobek nie ruszałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Już jest o wiele lepiej. wszystko ok. tzn wodziki, itp. jeszcze jedno co zaobserwowałem to jeżeli już wyskoczy ta dwójka "2"(coraz rzadziej) to jeżeli przyczymam chwilę rączke przy kierownicy do sprzęgla to po chwili zaskoczy(lekkie szarpnięcie). może coś jest nie tak ze sprzęglem, może źle wyregulowane. Proszę o odp. WIELKIE DZIĘKI :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...