.:James:. Opublikowano 4 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2006 Witam! Mam problem z Pannonia. W czasie jazdy lub w miejscu nie mogę włączyć "2" biegu - słychać zgrzyty a jak włącze to zaraz wyskoczy. Kolega powiedzial mi że pod gaźnikiem trzeba odkręcić pokrywę i wyregulować aparat biegowy - co wyregulować? A jeszcze inny że należy wyjąć ten aparat, odkręcić sprężynę, wyjąć seger i wyliminowaćluz pionowy poprzez podłożenie podkladek. Jestem teraz w kropce :) . Co mam zrobić? DZIĘKI :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 4 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2006 Siema, co do wyeliminowania tego luzu to może to i prawda.. NIe wiem bo swoja Pannonia nie jezdzilem zbyt długo.. Kupilem i rozebralem do remontu. Ale tez mialem problem z drugim biegiem (albo od razu wskakiwala trójka, albo jak sie udalo wrzucic dwójke to zaraz wyskakiwala..). Slyszalem że w wielu Pannoniach jest taki problem. Wiem że z lewej strony silnika (od stronki sprzegla) sa takie dwie śróbki M6 z nakretkami do kontrowania. One sluża do regulacji skoku dzwigni zmiany biegów, wiec możliwe że trzeba nimi poregulowac, np jesli górna śrubke wykrecisz to dzwignia biegów bedzie miala wieksza odleglosc manewru "do góry", czyli możliwe że dwójka bedzie sie wrzucała bez problemu.. Ale nie gwarantuje bo nie sprawdzalem tego sposobu. Wydaje mi sie że w tym aparacie pod pokrywką (pod wskazówka biegów) nie ma nic do regulacji, co najwyżej może tam byc luz i też wplywac negatywnie na zmiane biegów. MOżłiwe też że masz wodziki wyjechane..Pozdro - Julas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szuryga Opublikowano 4 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2006 Witam ja miałem peknięty wodzik i 2-ka mi wyskakiwała wodzik zespawałem i rura powsi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 4 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2006 Witam ja miałem peknięty wodzik i 2-ka mi wyskakiwała wodzik zespawałem i rura powsi. "Rura po wsi"..?? Co to mialo byc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gala Opublikowano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2006 Moze byc racja z tym peknietym wodzikiem. Ja bym Ci radzil zdjac dekiel i caly mechanizm zmieniacza wtedy bedziesz mial wglad do skrzyni. Sprawdz czy wodzik nie jest ulamany, czy prowadnica nie wypadla, skontroluj kola zebate, upewnij sie, czy przy wrzucaniu biegu plytka sterujaca ustala sie w prawidlowej pozycji (w wyciecie po zewnetrznej plytki wpada zapadka, ktora jest w obudowie skrzyni) jesli to bedzie w porzadku to prawdopodobnie wyrobila Ci sie plytka sterujaca wodzikami. Poza tym nie napisales, czy reszta biegow Ci wchodzi bez problemow? POzdrawiam i zycze owocnych remontow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.:James:. Opublikowano 5 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2006 Witam! Z resztema biegami jest wszystko ok. Z robilem jak kazal kolega kobuz1. poregulowałem chwile tymi śrubkami na lewym deklu i nie przynosi większych efektów. jednak co zauważyłem to po regulacji jeżeli uda się włączyć drugi bieg(normalnie wchodzi na kilka prób) to nie wyskakuje. jedna śruba górna jest calkowicie wykręcona a druga na dole jeszcze nie regulowałem. teraz nie wiem co mam robić. Proszęo jeszcze raz od radę. DZIĘKI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loopy1 Opublikowano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2006 (edytowane) Sciagnij pokrywe automatu, wykrec go (4 srubki). Nastepnie zaopatrz sie w pierscien segera taki jak jest na automacie, bo na pewno ci sie przyda. Nastepnie sprawdz jak działa automat. Jesli jestes osoba choc odrobine znajaca sie na mechanice (tzn nie wbijasz gwozdzi trzonkiem mlotka =)) to na pewno zrozumiesz zasade dzaiłania tego ustrojstwa. Sprawdz czy zapadki dzałaja tak jak maja, i czy płytka ustalajaca biegi nie chodzi zbyt luzno. Jesli jestes w stanie ruszyc w gore i w dół, czesc przypominajaca jakby kielich, w ktorym znajduje sie seger oznacza to ze musisz podłozyc podkladke wlasnie pod ten pierscien, bu "usztywnic" cały automat. Jesli rozwali ci sie seger i nie masz pod reka innego, to mozesz tez podłozyc grubsza podkładke i znow zamontowac na moto i załozyc pokrywe zmieniacza. Jesli wszystko działa to ty zdecydujesz co dalej. Czy jezdzic na tym wiejskim patencie, czy poszukac na bajzlu mniej zuzytej czesci. Pozdro! Edytowane 5 Czerwca 2006 przez loopy1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gala Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 Otoz to, sprawdz zapadki, bo z tego co piszesz sama skrzynia jest ok.Zreszta w Pannonii skok dzwigni zmiany biegow jest troche wiekszy niz w wiekszosci motocykli, wiec trzeba dokladnie i do konca wrzucac biegi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.:James:. Opublikowano 6 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 (edytowane) Witam! wyeliminowanie pionowego luzu w aparacie biegowym nie przyniosło znacznych efektów. jedyne co zauważylem to jeżeli śrube która jest na lewym deklu koło kopki wkręce prawie całą to bieg "2" nawet dobrze sie wlącza ale szybko wyskakuje a jeżeli ja wykręce prawie cała to bieg znacznie gorzej się włącza ale nie wyskakuje.(zapomniałem dodać że dostawilem jeszcze luzu ok 2 mm - jutro wyeliminuje i zobaczymy) wodziki ok. jeszcze pod tą górną śrubą jest na dole druga. nie wiem do czego on jest, może nią trzeba także poregulować. nadal jestem w kropce. prosze o pomoc. dzięki Edytowane 6 Czerwca 2006 przez .:James:. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loopy1 Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 Ja wyeliminowałem luz całkowicie i biegi smigaja, że aż miło... Napisz jaki efekt przyniosło całkowite wyelimonowanie luzu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.:James:. Opublikowano 7 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 (edytowane) Witam! nie wiem czy dobrze robie to wyeliminowanie luzu. ściągam seger i podkladam podkladki pod niego i zakladzam z powrotem zabezpieczenie. jeżeli robię coś źle to prosze o odp jak to zrobić. czy regulowałeś tymi śrubkami na lewym deklu koło kopki. jeżeli tak to którą(górną czy dolną), i ile masz wykręconą(w cm). pytania zwlaszcza do użytkownika LOOPY1. DZIEKI :D Edytowane 7 Czerwca 2006 przez .:James:. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietroni Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 Może wam się ten link przyda:http://www.kis.p.lodz.pl/%7Ewbieniec/moto/...rawa/index.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek20 BSA A65 Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 sie ma. pandemonium miałem parę lat temu i z biegami były również problemy. no i cały szkopół jest w tych śróbkach do regulacji, w instrukcji jest opisane w jaki sposób to wyrególować. z tego co pamiętam to wrzuca sie 1 trzymając cały czas naciśnietą wajchę i wtedy dokręca sie śrubke ale która to już nie pamiętam potem z 2 cos w podobie ale to już w instrukcjiii trzeba by wyhaczyć. no chyba że masz rozsypaną skrzynie to już co innego. ale na moje to najpierw porządnie tymi śrubkami sie pobawić trzeba... powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loopy1 Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 Tu cytat z istrukcji: "Tak wiec wspomniane sruby chronia delikatny mechanizm przekladniowy przed ewentualnoscia uszkodzenia w razie brutalnego wlaczenia biegu. Śruby te służą poza tym do regulowania głębokośći włączania I oraz IV biegu. Jezeli stwierdzimy, że przy włączaniu I i II biegu występująjakies nieprawidłowości, to za pomocą wspomnianych śrób nastawczych mozna przeprowadzic potrzebne regulacje, jednak tę robotę - w razie potrzeby - powinna wykonać stacja obsługi lub odpowiedni warsztat fachowy" :banghead: Tobie po prostu radze sie nie bac i probowac pogrzebac troche samemu, oczywiscie z rozsadkiem, choc pewnie niewiele tu mozna spieprzyc. Ja osobiscie tych srobek nie ruszałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.:James:. Opublikowano 12 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 Witam! Już jest o wiele lepiej. wszystko ok. tzn wodziki, itp. jeszcze jedno co zaobserwowałem to jeżeli już wyskoczy ta dwójka "2"(coraz rzadziej) to jeżeli przyczymam chwilę rączke przy kierownicy do sprzęgla to po chwili zaskoczy(lekkie szarpnięcie). może coś jest nie tak ze sprzęglem, może źle wyregulowane. Proszę o odp. WIELKIE DZIĘKI :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.