Skocz do zawartości

problemy po wymianie plynu w chlodnicy.


bartekl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam, uzylem szukajki ale bez rezultatow.

 

Zlalem stary plyn, przeplukalem chlodnice woda.

Umylem zbiorniczek wyrownawczy.

 

Wlalem nowy plyn (koncetrat 1:1 do chlodnic i silnikow alu - dokladnie wymieszalem)

Wlalem pod korek - nie cale 2litry.

Przed wlaczeniem silnika, popiescilem troche glowna szeroka rure,

wybomblowalem niewielkie ilosci powietrza.

 

Odpalilem silnik na otwartym korku.

Pochodzil chwile (przy delikatnym wkrecaniu na obroty, plyn wyraznie byl zasysany przy odpuszczeniu "wracal" pod korek.

 

.... Pochodzil sobie tak ok 2. min

 

zakrecilem korek

odpalilem ponownie silnik.

po kilku minutach spod korka zaczelo parowac oraz smierdziec spalenizna jednak smierdzenie zwalam na resztki plynu, ktore wsiakly w gabke, ktora obklejona jest na kraedziach chlodnica.

 

W zbiorniczku wyrownawczym nadal sucho (?)

 

Co jest nie tak ?

 

Na dzisiaj sobie temat odpuscilem, co powienienm zrobic jutro ? :)

 

Pozdrawiam i z gory dzieki za pomoc

Edytowane przez bartekl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest wporzo po prostu uzupelnij plyn ponownie. Zeby pozbyc sie wszystkiego powietrza silnik musi troche dluzej popracowac POZDRO :)

 

 

dluzej popracowac na otwartym czy zamknietym korku ? :flesje:

plyn w chlodnicy caly czas jest pod korkiem (nie ma jak dolac:) )

czy mam go dolac bezposrednio zbiorniczka wyrownawczego ?

 

wydawalo mi sie ze on sam przeleje sie do zbiorniczka.

 

poza tym zaniepokoilo mnie to parowanie spod korka.

no i mam wrazenie ze silnik szybciej sie nagrzewa.

 

pozdrawiam

Edytowane przez bartekl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Na zamkniętym

 

- dolać bezpośrednio do zbiorniczka kompensacyjnego

 

Podczas nagrzewania sprzęta cała chłodnica była ciepła/gorąca ?

 

Pozdrawiam.

 

Ps. Ostrożnie z otwieraniem korka chłodnicy przy mocno nagrzanym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dluzej popracowac na otwartym czy zamknietym korku ? :flesje:

plyn w chlodnicy caly czas jest pod korkiem (nie ma jak dolac:) )

czy mam go dolac bezposrednio zbiorniczka wyrownawczego ?

 

wydawalo mi sie ze on sam przeleje sie do zbiorniczka.

 

poza tym zaniepokoilo mnie to parowanie spod korka.

no i mam wrazenie ze silnik szybciej sie nagrzewa.

 

pozdrawiam

Korek zakrecasz. Plyn dolewasz do zbiorniczka z ktorego jest plyn pobierany do ukladu chlodzenia. Jezeli wylalo Ci sie na owa gabke to normalne ze bedzie parowalo :flesje: Z tym nagrzewaniem to chyba jednak wrazenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, jutro tak zrobie.

niestety nie sprawdzalem cieploty chlodnicy.

z korkiem oczywiscie uwazam

 

kardan - parowalo na 100% spod korka a nie gabki :)

gabka smierdziala - ale nie potrzebnie o tym napisalem - widze, ze to tylko wprowadza dezinformacje :flesje:

Edytowane przez bartekl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, jutro tak zrobie.

niestety nie sprawdzalem cieploty chlodnicy.

z korkiem oczywiscie uwazam

 

kardan - parowalo na 100% spod korka a nie gabki :flesje:

gabka smierdziala - ale nie potrzebnie o tym napisalem - widze, ze to tylko wprowadza dezinformacje :flesje:

Wlasnie mialem Ci napisac o korku zebys uwazal :) Jezeli parowanie nie ustanie to sprawdz uszczelke pod korkiem:-)

Edytowane przez kardan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie mialem Ci napisac o korku :) Jezeli parowanie nie ustanie to sprawdz uszczelke pod korkiem:-)

 

uszczelka jest w porzadku.

 

temat, zamykamy do jutra :flesje:

jesli nadal bede obserowal dziwne zjawiska zapachowo/optyczne na pewno nie omieszkam prosic o dalsza pomoc :flesje:

 

za dotychczasowa dziekuje & do jutra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co moze byc przyczyna ze plyn nie wraca ze zbiorniczka wyrownawczego do chlodnicy ?? i w owej chlodnicy nawet na goracym silniku cisnienia albo nie ma wcale albo jest znikome

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, zastosowalem sie do porad i nadal to samo.

 

pochodzil przez ok 8min, spod korka znowu zaczal parowac plyn

(na co swiadkiem jest foks, ktory parkuje w tym samym garazu co ja:) )

 

silnik napewno sie zagrzal - dalo sie odczuc wysoka temperature w okolicy motocykla :)

wiatrak nadal nawet nie drgnal.

 

niestety mam zdemontowane zegary, wiec nie widzialem jaka jest temperatura silnika.

jednak moj dupo-czujnik wskazuje na to ze sprzet nagrzewal sie bardziej niz zwykle !

 

chlodnica rozgrzana na calej swojej powierzchni.

 

gruba rura od chlodnicy, po wylaczeniu silnika byla twarda jak kamien

(wskazuje to na znaczny wzrot cisnienia w ukladzie)

Edytowane przez bartekl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak jest w R6 ale ogolnie to powinno sie to robic tak:

-zlewasz stary plyn

-nalewasz do chlodnicy na maxa (czasem tez w okolicy pompy lub obudowy termostatu jest odpowietrznik ktory trzeba odkrecic i poczekac az poplynie nim plyn)

-zakrecasz korek

-uzupelniasz poziom w zbiorniku wyrownawczym

i musi chodzic!

no chyba ze masz termostat zepsuty(lub zaworek w korku)

A wiatrak chlodnicy to najpewneij jest sprawdzic sam w sobie czy wogole jest sprawny, bo dosc czesto uszkodzona jest czujka lub sam silnik....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...