Skocz do zawartości

czarna swieca na jednym garze


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem ze na jednym garze swieca jest caly czas czarna i motocykl duzo pali:( pozostale 3 swiece sa ok. Wymienilem filtr powietrza, przeczyscilem gazniki(rozebralem i przedmuchalem powietrzem), sprawdzilem poziom plywakow, sprawdzilem kompresje na garach i wymienilem swiecie. Niby wszystko ok, ale skutek zaden. Wiec co dalej?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki to motorek, jaki ma przebieg i jaka jest różnica sprężania na poszczególnych garach? Zazwyczaj czarne świece są od jazdy na krótkich dystansach. Moim zdaniem przyczyna leży w tym że w cylinder ten albo zużył się szybciej niż pozostałe albo zużyły się na nim pierścienie. Jak moto wkręcisz na obroty to nie ma przypadkiem tak że jedna strona kopci bardziej od drugiej? Chyba że masz wydech 4w1 to nei zobaczysz. Możesz jeszcze spróbować zamienić świece i wtedy zobacz ,bo może ta jedna ma feler i nie daje dostatecznej iskry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak, motocykl to honda cb seven fifty, przebieg licznikowy to 21 tys km, rok 94, nie wiem dokladnie jaka jest roznica kompresji na garach ogolnie wychodzilo 11KPa. Jedna strona kopci bardziej od drugiej(malo ale troche widac roznice) ale prawa, a ta swieca jest czarna w lewym garze. Swiece tez zmienialem i bylo tak samo.

Edytowane przez chojrak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta czarna swieca zrobila sie biala(czyli kolor kawy z mlekiem) na innym garze, a ta biala sie zrobila czarna na tym felernym garze:( tym zaworkom sie przygladalem i wygladaly ok ale nie patrzalem przez lupe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze jeden manewr jaki możesz zrobić to zamień cewki zaplonowe żeby wykluczyć elektrykę. Bo może to cewka albo przewód zapłonowy. Moze to taki pomysł na pogranicy ale kombinować coś trzeba żeby wykluczyć powoli pewne teorie i namierzyć właściwą przyczynę.

 

Coś mi się jeszcze przypomniało. Zużyciu mogły ulec także uszczelniacze zaworowe.Nie ubywa Ci za dużo oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to jest teraz w moim zygzaku bo tam nie zaglądałem ale jak miałem GSX600 to wiem że były takie same

 

I ostatnia opcja to może być wkręt składu mieszanki. Wiem że nieodpowiednie jej wyregulowanie też to powoduje że świeca jest czarna niewypalona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostrza metoda sprawdzenia czy to jest elektryka jest sciagniecie fajki z trefnego gara na wolnych obrotach. Jezeli moto zareaguje tzn. spadna obroty bedzie to znaczylo ze elekt. jest ok. :bigrazz: Co do skladu mieszanki to zbyt bogata tez objawia sie "czarną swiecą" i wiekszym zuzyciem paliwa.POZDRO!

Edytowane przez kardan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta czarna swieca zrobila sie biala(czyli kolor kawy z mlekiem) na innym garze, a ta biala sie zrobila czarna na tym felernym garze:( tym zaworkom sie przygladalem i wygladaly ok ale nie patrzalem przez lupe

 

No czyli ewidentnie ten jeden cylinder dostaje czegos za duzo.

Czy nalot jest oleisty, czy suchy ?

Jak zaworek ma obwodke w miejscu gdzie styka sie z gniazdem to jest zwykle po zawodach.

 

Adam M.

Edytowane przez Adam M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...